Angående innkjøp av surround system 7.1

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Angående innkjøp av surround system 7.1

jeg har tittet litt på Hi Fi klubben sine hjemmesider på surround og receivere.
    Jeg kjøpt en Samsung LED LCD 46tommer og Samsung Blu ray spiller BDP-4600 og jeg veldig ivrig for å få et ordentlig surround. jeg har bare sann drittannlegg fra lg som er i 5.1.det kostet vel 2500. så til saken.

jeg sett litt på DENON AVR-2809 Receiver og har sett litt på ARGON 7340A høytallere. og tenkte på og kjøpe blir vel 3 x 2 av Argon og en Subwoofer. Jeg har sett mange bilder her inne og ser at folk har 2 store ved siden av tven og 2 som er litt mindre og 2 små som er bak sofaen. jeg tenker på et slikt oppsett. jeg vil ha svart system da det meste jeg har er i svart til hjemmekino. LED 46,Samsung BDp-4600,ps3, 2 svarte glass racker.

jeg tenkte på og bruke rundt 20.000 på det.

trenger hjelp av de som har peiling innen surround.

jeg har egentlig ikke så mye peiling når det gjelder lyd og hjemmekino.

Newcomer Camst648 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trylle
    jeg har tittet litt på Hi Fi klubben sine hjemmesider på surround og receivere.
    Jeg kjøpt en Samsung LED LCD 46tommer og Samsung Blu ray spiller BDP-4600 og jeg veldig ivrig for å få et ordentlig surround. jeg har bare sann drittannlegg fra lg som er i 5.1.det kostet vel 2500. så til saken.

jeg sett litt på DENON AVR-2809 Receiver og har sett litt på ARGON 7340A høytallere. og tenkte på og kjøpe blir vel 3 x 2 av Argon og en Subwoofer. Jeg har sett mange bilder her inne og ser at folk har 2 store ved siden av tven og 2 som er litt mindre og 2 små som er bak sofaen. jeg tenker på et slikt oppsett. jeg vil ha svart system da det meste jeg har er i svart til hjemmekino. LED 46,Samsung BDp-4600,ps3, 2 svarte glass racker.

jeg tenkte på og bruke rundt 20.000 på det.

trenger hjelp av de som har peiling innen surround.

jeg har egentlig ikke så mye peiling når det gjelder lyd og hjemmekino.
    Heisan!
    Har netop investert selv, så jeg har ikke mye mer peiling en det du har. Jeg leser at du har tittet på Hi fi Klubbens nettsider, og det samme gjorde jeg, og søkte råd hos HFK. Fikk gode råd også, men selfølgelig, de vill jo selge. HFK's online service er meget god. Det finnes mange tester av nær sagt alle produkter online, finn aktuelle ting, google dem, og les. om du kan, besøk butikker og be om demonstrasjoner. så håper jeg at mange av guruene her inne svarer på tråden din og gir deg alle de beste rådene. mye bedre en det jeg kan. Hold oss oppdatert

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

surround system

ok,hvor mye brukte du på 7.1 systemet da? eller kjøpte du 5.1?
    jeg sjekka hi fi klubben.se og der var den samme receivern bortsett fra at den koster 4.000 mer.

det som er at jeg skal flytte til Sverige, og det er 60mil unna Norge.så jeg sitter og tenker på om jeg skal kjøpe meg DENON AVR-2809 Receiver. den virka som en ganske stilig den støtter de forskjellige formater og det er auto oppsett når man setter opp surround.

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisan du ser min 7.1 her ; AVforum.no - Camst648's hjemmekino . våre to budskjetter er ikke så kompatible, men det betyr ikke noe. i likhet med det du har nå så hadde jeg i utgangspungtet et 5.1 annlegg som var heelt dårlig, min suround besto av et suround sett til pc !! til ca 1500nkr. Jeg Kjøpte en Denon også, og er meget fornøyd med den. Jeg tror at nesten hva du ender opp med til slutt vil du ha noe som låter enormt mye bedre en det du har nå. jeg tror det er enorm forskell på 2500kr's lyd og 20 000kr's.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

budsjett

jeg er ikke sann jeg trenger det feteste av hjemmekino. men regna ut DENON AVR-2809 Hjemmekinoreceiver , 3 x2 ARGON 7340A, ARGON 6250C Senterhøyttaler og ARGON Sub 8 Subwoofer og det ble på 15.488kroner og det blir vel et fett nok 7.1 system vel

titta på 7.1 systemet ditt, det er ganske stilig

jeg så på den Monster Home Theater Powercenter HTS1000 som jeg måtte sjekke opp,kan den ta blu ray spillern og ps3'n og tven. pga jeg har kjøpt en 10kontakters strømgrener på clas ohlsen men den klarer jo ikke og holde systemet opp regner jeg med.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg ville kikket litt på brukten , eller enten gått for en svs høytalerpakke, eller en klipsch f1 pakke, da har du penger til overs til en god receiver også og har en god start på kino

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

pakke

det som er jeg trenger noe nå se. siden jeg skal flytte til sverige og da må jeg handle på hi fi klubben i sverige. men sitter og tenker på og kjøpe med meg Denon AVR-2809.
    hvor kan jeg sjekke ut klipsch f1 pakke og SVS pakke da?

noen som kan hjelpe meg med hvilke kabler jeg bør kjøpe meg?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Yamaha RX-V863 Titan

jeg likte den Yamaha RX-V863 Titan,bare det at jeg vil ha den i svart.

bare det at pakka ble litt dyrere. jeg fant DENON AVR-2809 Hjemmekinoreceiver ,3 x2 ARGON 7340A, ARGON 6250C Senterhøyttaler og ARGON Sub 8 Subwoofer og det ble på 15.488kroner.

jeg trur det holder lenge for meg.
    men takk for tipset.

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det som er jeg trenger noe nå se. siden jeg skal flytte til sverige og da må jeg handle på hi fi klubben i sverige. men sitter og tenker på og kjøpe med meg Denon AVR-2809.

du trenger IKKE og bruke all verden av penger på kabler. kjøp normale billige hdmi kabler og normale billige høyttaler kabler + noen få lapper på en sub kabel. du får HDMI kabler på elkjøp til under 200kr. helt greie kabler. du får også høyttaler kabler som er helt greie. du har INGEN bruk for dyre høyttaler kabler.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

vet ikke hvor du bor hen så da er det vanskelig å gi deg ett spessifikt butikknavn som fører klipsch,men det er mange forhandlere og f serien er det pakkepris på, de vil spille mye bedre enn de argon høytalerne du nevner

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hmm

flytter til sted som heter ljusdal,det er 3timer forbi stockholm.sjekka ut hi fi klubben i sverige..det var faktisk dyrere enn norge..men åssn kabler er lurt og kjøpe da?
    mange som kjøper monsterkabler ser jeg..kommer til og laste opp hjemmekinoen min når jeg har fått kjøpt surroundet.

men argon er vel greit nok det da. jeg er ikke så ille kresen på skikkelig lyd,bare det buldrer så..hehe

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •