Dere er sikkert lei men....

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dere er sikkert lei men....

Hei alle lyd og bilde- interesserte !

Der er sikkert lei alle som spør og graver etter gode råd, men jeg håper noen har anledning til å gi meg noen for meg verdifulle råd
    Har prøvt å lese meg opp både her på forumet og andre plasser, men kommer til at direkte svar nok er det beste.

Jeg har gått til innkjøp av en EPSON EH-TW3000 -projektor og har hatt den i noen dager.
    Hengt den opp i taket og skyter film på en hvitmalt, sparklet betongvegg.
    Jeg er alldeles STRÅLENDE fornøyd med kvaliteten på bildet ! Ikke bråker den særlig heller. Iallefall ikke i film-modus.

Og nå har jeg et tre meter bredt kinoformat i stua plutselig.
    Jeg har lys stue og må vente til litt ut på sommerkvelden før jeg setter igang filmen, men da er det fantastisk !

Men nok om det.

Jeg trenger nå gode råd om videre investeringer.
    Har foreløpig noen gamle høytalere og en forsterker som ikke er altfor mye å skryte av.
    I tillegg gir hdmi-standarden en del nye utfordringer (gleder).

Jeg ønsker meg en forsterker som håndterer flere forskjellige lyd og blide-kilder og som sender denne videre i en hdmi-kabel til prosjektoren (lyd til høytalerne)

Foreløpig er jeg interessert i to fronthøytalere, så får surround-lyd komme etter hvert.
    Problemet som mange sikkert kjenner seg igjen i er at jeg bor i en lavbolkk/borettslag og kan ikke spille spesielt høyt, sent på kvelden.
    Så derfor er jeg ute etter en løsning med høytalere som heller gir et godt lydbilde enn høyt volum.

Ideelt sett hadde forsterkeren hatt to hdmi-utganger slik at jeg kunne koble på en mindre tv for dagsrevyen ol. når jeg ikke trenger 3m skjerm.
    Men den bør ha fire hdmi-innganger for ymse kilder(blu-ray, canal digital, spill ol )

Jeg trenger altså råd til en forsterker og to front-høytalere.
    Prismessig har jeg et budsjett på ca 10 000kr.

Gode råd mottas med enormt stor takk !!

Og en liten ting til slutt:
    Vet dere om det er greit at projektoren står i stand-by, eller bør jeg slå den helt av med bryteren/skru av strømmen når jeg ikke bruker den ?

Mvh
    Kirla (fersk her på forumet)

Newcomer Bassen min sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    system audio hadde vært en kul høyttaler for deg. vet at soundgarden har tilbud på sa1750 nå til 7995,- drit rå høyttaler med godt lydbilde og lett å drive. De har også en masse stativ høyttalere og gulvstående til en lavere penge, greit å benytte seg av tilbudet når en kan Det å finne en forsterker til den prisen med 2 hdmi utganger er vanskelig, det jeg som går an å gjøre er å kjøre en forsterker med 1 hdmi utgang og heller kjøre en spiller eller noe som gjør at du får to utganger Ville nok valgt onkyo tsxr607 som forsterker har alt pluss litt til og du kan bi ampe med den Ingen som har vunnet flere tester enn onkyo de siste åra

Newcomer Camst648 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    billigste forsterkeren jeg fant med 2 hdmi utganger, og meget raskt søk, var DENON AVR-4308A til 17 000. det finnes HELT sikkert noen billigere også. men 10 000 blir snaut tror jeg. til dette med resonans til omkringliggende leiligheter finnes en masse diverse løsninger til og forbedre dette, spikes/viberasjon absorberende puter, diverse underlag osv. desse kan også kombineres for en stor del uten og gå på bekostning av lyden i din prisklasse.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hei

hva med Surroundpakker | Surround.no - Høyttaler spesialisten
    og denne Yamaha RX-V563 fra Forsterkere | Surround.no - Høyttaler spesialisten

da er du oppe i 10,000 og dete spiller godt til prisen
    da har du et komplett 5.1 med en forsterker med meget gode skus mål og du beholder deg innen for budsjette

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    marantz sr 6003 har 2 hdmi utganger, den er av og til å finne på bruktmarkedet,
    vil anbefale deg å bruke pengene klokt på bruktbørs, du vil få mer for pengene
    klipsch høytalere er også veldig klare på lavt volum og har en god spredning på lyd

Newcomer Mummi sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Vist du vil begrense lyd som lekker til naboer gjennom gulv, har jeg hørt at en kan plassere høytalerne på spikes, som står på en steinplate eller lignende, som igjen står på noe mykt. Dette skal, etter hva jeg har hørt, gjøre lyden strammere, spesielt bassen, og naboene skal høre mindre. :-D

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •