Ny høyttaler, SA Mantra 60

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 60
    Active whitenr9 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny høyttaler, SA Mantra 60

Ser SA kommer med ny høyttaler til høsten, SA Mantra 60.

Ser ut til å bli prismessig mellom dagens 1750 og Ranger. Utseende minner meg om en forminsket Explorer, synes den ser rimelig interessant ut hvertfall!

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørte på denne i dag. Hørtes meget bra ut, men litt vansklig å si da eg kun fekk testa dei i lokalet til soundgraden. Rekner med at dei er enda bedre i en stue/hjemmekino.
    Andre som har prøvd denne?

Newcomer stopphue sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Disse låter knall

Var på en lang lytterunde med en kompis i hovedstaden for ca 3 uker siden. Høyttalere som ble testet var:
    - XTZ 99.36
    - Audio Physic Tempo (dagens vinner)
    - Kef Reference 205/2 (203/2?)
    - Jamo R 907
    - System Audio Explorer Master
    - Dynaudio Focus 140
    - System Audio Mantra 60

Her imponerte Mantra stort. Spilte på Hegel elektronikk, og det låt helt vidunderlig, og var dagens sølvvinner i våre ører...
    Vil anbefale å ta en tur på Soundgarden på Solli Plass og lytte til disse perlene. Låt fantastisk i lytterommet der.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørte Mantra sammen med Hegel H100 og ble kraftig imponenert over denne kobinasjonen. Virkelig lyd som passet meg perfekt, kjapp bass til techno/trance.

Hvordan synes du 99.36 gjorde det på lytterunden din sopphue?

Newcomer stopphue sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ang XTZ

Sitat Opprinnelig postet av OMGKINGNINE
    Hørte Mantra sammen med Hegel H100 og ble kraftig imponenert over denne kobinasjonen. Virkelig lyd som passet meg perfekt, kjapp bass til techno/trance.

Hvordan synes du 99.36 gjorde det på lytterunden din sopphue?
    Nå skal det taes med at lytterommet til Surround er en "bunkers" og låter helt forferdelig og det gjorde at den låt skarpt og stresset. Det var ikke vanskelig å høre at de hadde potensiale, men jeg tror hjemlån er eneste reelle måten å gjøre seg opp en mening på. Må nevne at eieren(?) er klar over rommets begrensninger, men i mangel på bedre løsninger ble det slik. Han er en trivelig kar og det er verdt turen. De har også en del demovarer til særdeles gode priser der.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser Mantra er vinneren i hjemmekino der dei tester høyttalere fra 10-15.000kr. Noken som har prøvt desse hjemme? Kva vil vær ein god senterhøyttaler til desse?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    725
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hootie
    Ser Mantra er vinneren i hjemmekino der dei tester høyttalere fra 10-15.000kr. Noken som har prøvt desse hjemme? Kva vil vær ein god senterhøyttaler til desse?
    Skal innom min lokale LYDHAGE og se om de har de inne. I såfall skal det en skikkelig lytt til. Blir meget spennende....skal gi tilbakemeld når jeg har vært der...

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har testet denne? Er den verdt dobelt så mykje som 1750?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hørt litt på denne og den er vesentlig bedre enn 1750, men nå som 1750 er på tilbud gir 1750 mer bang for the bucks egentlig.

Om du ser på design, størrelse, vil ha mer fylde, mer bass og litt varmere vokal er nok Mantra bedre enn 1750. Finishen på Mantra er jo ekstremt flott!

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekka ut denne, men blei litt skuffet over bassen. Trur kanskje det var ein kombinasjon av for liten forsterker (Pioneer LX-52) og at dei sto for langt fra veggen, men er litt usikker. Spillte litt forskjellig musikk, og det var meget bra, men eg savna litt trøkk i bassen. Så prøvte eg med John Mayer på bluray, men da sammen med SE200 sub. Da blei det rett og slett fantastisk!
    Tenkte å selge suben min, men visst eg går til innkjøp av mantra, så må eg kanskje beholde den..

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    725
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hootie
    Sjekka ut denne, men blei litt skuffet over bassen. Trur kanskje det var ein kombinasjon av for liten forsterker (Pioneer LX-52) og at dei sto for langt fra veggen, men er litt usikker. Spillte litt forskjellig musikk, og det var meget bra, men eg savna litt trøkk i bassen. Så prøvte eg med John Mayer på bluray, men da sammen med SE200 sub. Da blei det rett og slett fantastisk!
    Tenkte å selge suben min, men visst eg går til innkjøp av mantra, så må eg kanskje beholde den..
    Med så små elementer så blir det ikke noe trykk uansett så sub må til,men det handler ofte om plasseringsvennlighet og utseende og ikke minst lydbilde som otfe er bedre fra smale høyttalere enn de brede med 8-10 tommere. Mye bass handle om å flytte luft og det gjør man ikke med små elementer. I mi n butikk var de utsolgt,men skulle få inn til uka så da håper jeg at jeg kan få en lyt.Kommer tilbake med info etter det....

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av edguy
    Med så små elementer så blir det ikke noe trykk uansett så sub må til,men det handler ofte om plasseringsvennlighet og utseende og ikke minst lydbilde som otfe er bedre fra smale høyttalere enn de brede med 8-10 tommere. Mye bass handle om å flytte luft og det gjør man ikke med små elementer. I mi n butikk var de utsolgt,men skulle få inn til uka så da håper jeg at jeg kan få en lyt.Kommer tilbake med info etter det....
    En ting å tenke på er at ikke alle bare vil ha dyp bass. Til denne prisen liker jeg kompromiet SA gjør for å få en rask og tørr bass som er godt definert. Disse smeller godt, men krever rimelig stor forsterker. Er vel også oppgitt til å spille ned til 40hz, og det er ikke mange høytalere i den prisklassen som spiller serlig mye lenger ned. Men på rent trøkk skal jeg være enig. Derfor mine Rangere ble byttet ut.

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange nyheter på gang fra System Audio. Fra en nyhetsmail forrige uke:

mange nyheder

Netop nu kan vi fremvise en lang række nyheder, ikke mindst SA explorer master og SA ranger master.

Derudover kan du lægge ører til SA XP30, SA mantra 60.

Du kan også få et smuglyt til de kommende nyheder: SA XP60,

SA aura 30, SA mantra 30 og SA aura 60.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    725
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da fikk jeg endelig sjangsen. mantraene som OVERHODET ikke var innspillt imponerte med en gang.Vannvittig stort lydbilde og meget klar og fin lyd. Suveren bassgjengivelse tross små elementer. Jeg testet de mest med heavymetal og de var tilkoblet Hegel forsterker og cdspiller. Men en del timer til med innspilling så tipper jeg de vil bli enda bedre for nårjeg dro på litt på volumet så merket man at lyden ikke kom helt ut og de låt litt presset. Tar meg en tur inn igjen ved en senere anledning når de er mere innspillt...skal da teste de med Rotelforsterkern min på 200watt

Newcomer Knudder sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av edguy
    mantraene som OVERHODET ikke var innspillt imponerte med en gang.
    Som nevnt i en annen tråd her så har jeg disse høyttalerne og kan skrive under på at de endrer karakter så det holder etter hvert som de får noen timer på nakken. Er knallfornøyd med hva de leverer nå med tanke på at jeg ikke har all verdens forsterker (gammel Denon PMA-915R og Squeezeboz som spiller flac-filer).

Kan varmt anbefale disse høyttalerne.

Mvh,
    Knut

Newcomer iMars sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Soundgarden har nå publisert gruppetesten av SA Manatra 60 fra Hjemmekino (pdf) der SA Mantra 60 vant:

http://www.soundgarden.no/fileupload/gruppetestvinner_mantra_60.pdf

iMars

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var på Soundgarden og hørte på disse i går. Ble meget imponert og vurderer sterkt å kjøpe meg de etterhvert.

Intermediate Private Ryan sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    En ting å tenke på er at ikke alle bare vil ha dyp bass. Til denne prisen liker jeg kompromiet SA gjør for å få en rask og tørr bass som er godt definert. Disse smeller godt, men krever rimelig stor forsterker. Er vel også oppgitt til å spille ned til 40hz, og det er ikke mange høytalere i den prisklassen som spiller serlig mye lenger ned. Men på rent trøkk skal jeg være enig. Derfor mine Rangere ble byttet ut.
    Hjemmekino sa de spilte greit ned til 35hz, uansett så får subben alt under 50-60-80hz, men små raske element vil gi masse lytte glede, har ikke hørt disse enda. Uansett, jeg gleder meg allerede.
    Jeg vurderte B&W XT4 og XT8, men etter fjorårets prishopp på HFK så skal jeg skygge banen en stund, jeg fikk faktisk ikke hørt XT4 i lytterom da det ikke var réelt iforhold til min egen stue(kunne vært greit å sluppet butikkstøyen og 3 andre høyttalerpar som spilte da....)

Mantra 60 ser bra ut og damen vil nok godkjenne de........og når de visstnok spiller så bra som enkelte påstår så må det være et kupp.....

Intermediate zantrix sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SA Exact vil være en god center til Mantra

Intermediate kftosberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Private Ryan
    og når de visstnok spiller så bra som enkelte påstår så må det være et kupp.....

gjett om. Håper ikke det er så altfor lenge til de står i stua her. DIGGER di..

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •