Dere som selger avantgarde...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dere som selger avantgarde...

Hva er det som er galt med de (duo, omega, mezzo, trio etc)?

Hva kjøper dere i stedet for? :P

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For meg var det hovedsakelig to punkter som avgjorde saken; rom og bass. Det var ganske så store forskjeller på avstanden fra hver høytaler til sidevegg og dette bydde på merkbare problemer lydbildet. Til dels overkommelig, men det var som virkelig gjorde for meg var bassen på duoene. Når jeg hørte de i Akto sin formiddable kino hvor også akustikken var tatt godt vare på låt de ganske så godt, men jeg fikk de aldri til å sitte i stua mi. Bassen blei rett og slett pløsete samtidig som jeg ikke fikk den til å smelte ordentlig med resten av lydbildet. Mesteparten av skylda for dette har rommet, men disse subbene er ikke akkurat state of the art. Selv valgte å bytte de ut for jbl array 1400 som mangler litt på diskant, mellomtone, oppløsning og rom, men som skambanker duoene på bassen og dermed byr på en mer helhetelig lydopplevelse i rommet mitt.
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det eneste jeg har lest er at de lager FOR store lydbilder...( Lest på HFS )

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det litt det at de har for stor spredning som gjør de vanskelige kanskje?

Bassen er jo veldig viktig da, så det er kjipt hvis den ikke sitter som den skal
    Løsningen må være å skjære ut basskassa på Array og sette AG horna oppå!

Jeg har fortsatt til gode å høre en høyttaler som gir en så nær virkelighetsopplevelse som avantgarde, så jeg sikler litt på de av og til :roll:

Kunne godt tenke meg en høyttaler som er like virkelighetsnær med skikkelig trøkk i bassen.

Intermediate fhl sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hy

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den så ut som en alien fra 70-tallet, men mulig den spiller bra :P

Intermediate fhl sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    k

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    ...Bassen blei rett og slett pløsete samtidig som jeg ikke fikk den til å smelte ordentlig med resten av lydbildet. Mesteparten av skylda for dette har rommet, men disse subbene er ikke akkurat state of the art.
    Det er egentlig ganske villt at dette ikke skal være bra basser. Jeg mener høytalerene koster jo over 100K (Duo)?? Er det flere som rapporterer dette, eller vil ikke folk si så mye om det av en eller annen grunn?
    Mon tro om det går ann å konstruere en replica av Avantgarde, bare med råere bass kanskje? Den fra BD ser spennende ut og har lest bra ting om Oris hornene, men jeg får ikke noe estetisk ståpels av konstruksjonen.

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    men jeg får ikke noe estetisk ståpels av konstruksjonen.
    Er vel ikke så mange varianter av ståpels som er estetisk;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Er vel ikke så mange varianter av ståpels som er estetisk;-)
    Hehe, sånn kan den også tolkes

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gubben
    Det eneste jeg har lest er at de lager FOR store lydbilder...( Lest på HFS )
    De lager et STORT lydbilde, men om det er for stort eller ikke avhenger veldig mye av rommet. Det som har slått meg når jeg har hørt på div. avantgarde modeller er at de har en litt mer difus pinpointing enn mange andre høytalere nettopp pga bredden i lydbildet, men juster de riktig i rommet i forhold til vegger og lytteposisjon så er det bare lekkert.
    -------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trulte
    Løsningen må være å skjære ut basskassa på Array og sette AG horna oppå!

Jeg har fortsatt til gode å høre en høyttaler som gir en så nær virkelighetsopplevelse som avantgarde, så jeg sikler litt på de av og til :roll:

Kunne godt tenke meg en høyttaler som er like virkelighetsnær med skikkelig trøkk i bassen.
    Det er e samme tankene jeg satt med. Men istedet for å skjære ut bassdelen i arrayene vurderte jeg å selge avantgardebassene og putte inn ett par array sub'ber, men av økonomiske, estetiske og div andre årsaker valgte å jeg å skite i den ideen. Dog håper jeg at jeg en dag får gleden av å eie ett par avantgarde høytalere igjen, og da i et mer egnet rom hvor også integrasjon av en sub eller to går helt ålreit
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Det er egentlig ganske villt at dette ikke skal være bra basser. Jeg mener høytalerene koster jo over 100K (Duo)?? Er det flere som rapporterer dette, eller vil ikke folk si så mye om det av en eller annen grunn?
    Å si at bassene på f.eks. vanlig duo suger vil være å ljuge; avantgarde har sin filosofi og det er MANGE som sverger til denne. Selv er jeg både en dynamikk- og bass- junkie, dermed falt de igjennom hos meg. MEN, ja det er flere som mener at bassene (225 kalles de vel) er langt fra superbra. Og JA, det er mange som av div årsaker som ikke vil uttale seg på nettet. Når jeg solgte unna La Scala var det mange som slo av en prat ang avantgarde og var enig i mine synspunkter. Nå sier jeg ikke at mine synspunkter er fasitsvaret her, så lang derifra, men jeg er langt fra aleine om å ha dem.
    -------
    Mvh
    Rune

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er e samme tankene jeg satt med. Men istedet for å skjære ut bassdelen i arrayene vurderte jeg å selge avantgardebassene og putte inn ett par array sub'ber, men av økonomiske, estetiske og div andre årsaker valgte å jeg å skite i den ideen. Dog håper jeg at jeg en dag får gleden av å eie ett par avantgarde høytalere igjen, og da i et mer egnet rom hvor også integrasjon av en sub eller to går helt ålreit
    Det kunne sikkert vært et gøy prosjekt, men da må man bør man vel ha et delefilter som fungerer bra og.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å si at bassene på f.eks. vanlig duo suger vil være å ljuge; avantgarde har sin filosofi og det er MANGE som sverger til denne. Selv er jeg både en dynamikk- og bass- junkie, dermed falt de igjennom hos meg. MEN, ja det er flere som mener at bassene (225 kalles de vel) er langt fra superbra. Og JA, det er mange som av div årsaker som ikke vil uttale seg på nettet. Når jeg solgte unna La Scala var det mange som slo av en prat ang avantgarde og var enig i mine synspunkter. Nå sier jeg ikke at mine synspunkter er fasitsvaret her, så lang derifra, men jeg er langt fra aleine om å ha dem.
    Ja, det går sikkert på preferanser her når det kommer til bass. Jeg hørte Nano i et litt for stort lokale og måtte kneppe ned bassen et hakk pga "pløsefølelse". Den satt bedre etter det, men ikke "in your face" bass, slik du liker det (og jeg). Nå tilla jeg det rommet dengang da. Har også snakket med folk som har hørt de hos Atle og mente dette låt meget respektabelt.
    De jeg har snakket med som har hørt Solo, mener denne slår meget bra (den er kanskje bedre mellom 40-60?)
    Jeg hørte forøvrig Array i Vika på Mcintosh 1,2KW (tror jeg), og der var det definitivt noe galt. Jeg kjenner ikke igjen det du beskriver om disse mtp kontant bass. Nå stoler jeg selvfølgelig på deg når det kommer til hva du opplever av bass med MC og Array, så også her tillegger jeg rommet skylda.
    Interessant at du nevner LaScala også...mente du at bassen her var bedre enn Duo?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •