B&W 803N, bra match med Primare/Parasound/Rotel?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 19 av 19
    Active RimJob sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

B&W 803N, bra match med Primare/Parasound/Rotel?

Lurer enkelt og greit på om Primare A30.3 er en god match til B&W 803 Nautilus. Vet at den muligens har en litt for liten strømforsyning i forhold til den relativt krevende høyttaleren, men vil det kunne fungere bra? Er ingen DB junkie, så det blir sjeldent spilt grusomt høyt
    På forhånd takk for svar!

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    413
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    primare spiller meget bra med B&W, jeg hadde nok savnet litt krefter med din forsterker, men funker gjør det.

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med sistnevnte taler. B&W og Primare er en helt utmerket kombinasjon. Men jeg ville ha tenkt i retning mer krefter til dine B&W803. Dobbelt sett med nevnte forsterker og biamping, kanskje?
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Active RimJob sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av frank_flisen@flateby.net
    primare spiller meget bra med B&W, jeg hadde nok savnet litt krefter med din forsterker, men funker gjør det.
    Det er vel det jeg er redd for også ja. Får ikke mulighet til å teste det før kjøp heller da selger br på andre siden av landet. Vet at det blir litt OT, men kan noen si hva en slik er verdt? Den er ett år gammel..

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ett år gammel - da må du muligens belage deg på å betale en 60-70% av nypris. Tre år gammel - rundt halv pris. Sånn omtrent. Avhengig av hvor sulten du er på å kjøpe, og hvor sulten selgeren er på å selge.
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Active RimJob sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kunne kanskje en Primare A30.5 være et bedre alternativ? Kan bi-ampe frontene da..

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Absolutt en mulighet, ja. Såvidt jeg vet, er hver av de fem effekttrinnene i A30.5 helt identiske med dem du får i to- og trekanals effekttrinnene til Primare. Men sjekk det for sikkerhets skyld - det kan hende at jeg tar feil her.

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Biamp med A30.5 fungerer ja. 5 stk. identiske 120W (mono)trinn. Biamper selv og bruker den ledige utgangen på centerhøytaler.

Active RimJob sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå fått et tilbud på en Primare A30.5, men også et kjempetilbud på en Parasound HCA2005A. Hva vil folket anbefale?

Active RimJob sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen med meninger om dette?

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Parasound har antageligvis litt høyere "moro"-faktor, mens Primare er mer hifi. Slik jeg oppfatter dem etter å ha hørt dem i litt forskjellige oppsett. Ikke noen vitenskapelig sammenligning - og veldig rundt formulert. Til B&W803? Det "korrekte" er vel Primare - til en slik hifi-høyttaler - men det spørs helt hva du foretrekker selv.

Active RimJob sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble fryktelig ambivalent her, men slo faktisk til på En Rotel RB-1092.. Har aldri prøvd ICE-teknologi før, så det blir en ny opplevelse Flere som har testet komboen B&W med Rotel ICE?

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe - her svinger det. Nå har jeg faktisk hørt en slik ICE-Rotel - en på 2x500W, tror jeg det var - sammen med B&Ws gamle flaggskip 801 Matrix. Kunne ha levd godt med den lyden. Det kan godt hende at du har gjort et utmerket valg. Lykke til!

Active RimJob sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ulf-B
    Hehe - her svinger det. Nå har jeg faktisk hørt en slik ICE-Rotel - en på 2x500W, tror jeg det var - sammen med B&Ws gamle flaggskip 801 Matrix. Kunne ha levd godt med den lyden. Det kan godt hende at du har gjort et utmerket valg. Lykke til!
    Det er den på 2x500w dette, så det lover godt.
    Takk for god hjelp! Hva skulle man gjort uten forumet

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RimJob
    Det er den på 2x500w dette, så det lover godt.
    Takk for god hjelp! Hva skulle man gjort uten forumet
    Kan vel skrive under på at den fungerer godt på B&W siden det er jeg som har oppsettet Ulf-B refererer til. Har også brukt 2 stk Lyngdorf SDA2175 satt opp med biamping på 801 Matrix. Vurderte det som at Lyngdorf kanskje noe bedre i de øvre frekvensene men føler at Rotel'en har bedre kontroll på hele frekvensspekteret. Det er vistok mange som med stort hell har brukt Midgard sine ICE implementasjoner på B&W høyttalerne mens andre foretrekker Rotel sine ICE implemtasjoner.

Hva bruker du som forforsterker? Denne kan også påvirke klangbalansen.
    Jeg har brukt både Logitech Transporter som forforsterker og har nå en Densen B-200 forforsterker som jeg synes passer bra sammen med resten. (Dog ikke prøvd så mye annet en en receiver med pre-out til Rotel'en..)

Intermediate Qrt sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har B&W 802 S3 (matrix) og har hatt endel effektforsterkere i stua sammen med dem i år.
    Konklusjonen er, av de jeg har testet i mitt oppsett:
    Nytt - Micromega.
    Brukt - Elektrokompaniet.

Orker ikke å liste opp alle inntrykk så les heller tråden min hvis du gidder

Active RimJob sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal i første omgang bruke en Onkyo Tx-nr906 som pre, men har kjøpt en EC 4.7 som skal kobles opp til dette i slutten av Juli. Får teste dette nå i første omgang og heller prøve noe nytt om det blir total mismatch. Det er jo heldigvis enkle omsettelige komponenter det er snakk om..

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RimJob
    Ble fryktelig ambivalent her, men slo faktisk til på En Rotel RB-1092.. Har aldri prøvd ICE-teknologi før, så det blir en ny opplevelse Flere som har testet komboen B&W med Rotel ICE?
    Har du fått prøvd den da?
    Hva syns du i så fall?
    Har selv en rotel rb 1562 på bare 2 x 100W 8 ohm,men må si jeg syns den spiller veldig bra på mine patos høytalere,men så er vel dine noe mer effektsugne sikkert
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av frank_flisen@flateby.net
    Hva tror du om den nye Primare A34.2 brokoblet??

Mvh
    Thomas

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •