litt frustrasjon ang sub valg

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

litt frustrasjon ang sub valg

hei, sitter i et litte dilema og grubler på hva slags sub jeg vil ha trenger, har fra før dynavoice f-6 og yamaha 663, tingen er det stuen min er på ca30kvm, og jeg lurer da på hva burde jeg se eter? har et budsjet på max 4000kr, og det må da vere komplet med kabling og sub har sett lit på xtz w12,16 og xtz 10" samnt en proson black bird 12" grunet prisen har dere noe syn på saken? Suben er hoved saklig til film meeen glad i musik med volum knotten godt ned mott gulvet, pent brukt er oxo aktuelt på forhånd takk.

jan m

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du sjanse til å få hentet denne har du penger til overs til en grei kabel også.
    http://avforum.no/avtorget/showprodu...=49363&cat=all

Tør påstå at den spiller fra XTZene any day, slv om XTZ sine suber også gir mye for pengene.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate leifen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har jo også SVS pb10nsd , men den ligge 400kr over ditt budsjett + du må legge noen kroner i ein kabel .

Men du kan jo følge med på avtorget fremover .

Det ligger ein ; XTZ W10.16 til 2500kr der nå ser jeg , det inkluderer kabel også .

Ellers ligger det flere SVS subwoofere i den pris klasse du er ute etter der .

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    XTZ har sub fra 2000kr (8") og oppover. Jo større jo bedre.

Jeg hadde nok valgt XTZ, selv om jeg ikke har hørt Proson sub, pga ryktet. Har ikke hørt noen som har vært misfornøyd. Har hørt en W12 på film og det fungerte bra det.

Kjøp en W12 og så kjøper du en signalkabel på Ekspert. Ingen vits i å bruke hundrevis av kroner på sub-kabel.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

takk for hjelpen

ja det er jo også en mulig hett dete med finn.no etc men hvordan takkler 10 tomern film og musik ser at det er jo mere forsterker etc på 10 ern
    er det noen andre alternativer i pris sjikktet helst kone venlig og den måtte vere svart! fikk jeg beskjed av fruen, det ligger også et sett med rf62 og gnager i bak hodet så at dete spiller pent sammen er og fåre trekke :?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var snakk om 10" til XTZ i en annen tråd og der fikk den bra skussmål på film.

Matching av sub og fronter er mindre viktig så lenge de kan spille i et litt overlappende frekvensområde.

Det finnes vel ikke så mange små sub'er i en OK prisklasse som spiller bra. XTZ og SVS er jo veldig populære med god grunn.

Hifi-Klubben har mange sub'er opp til 4000kr. Kanskje det er noe der som kan passe?

Hvis du vil sette forholdet med fruen på prøve så kan du jo dra inn et par SVS PC13-Ultra.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe ja men det var plassen og ikke minst bikkja grand daniosen må ha plass tar jo 3 settern alene, hehe ja sitter og vurderer stert den 10 har lest litt om proson saken oxo skl vist vere mer en kurant til prisen, meeen er den det vs xtz`en eff hater dette med tenking hehe

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I og med at stuen er på 30 kvadrat ville jeg nok satset på en litt stor modell.
    Dersom pengene strekker til tror jeg XTZ 12" er et glimrende valg, har hørt 10" modellen og denne spiller veldig bra.

Hvordan fungerer forresten høytalerene(F6) i stua, spiller de fyldig og kraftig?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jan_m
    hehe ja men det var plassen og ikke minst bikkja grand daniosen må ha plass tar jo 3 settern alene, hehe ja sitter og vurderer stert den 10 har lest litt om proson saken oxo skl vist vere mer en kurant til prisen, meeen er den det vs xtz`en eff hater dette med tenking hehe
    Du skal ikke tenke.

Har en mistanke om at Proson er mer rumlete. De pleier å være det etter det jeg har lest. XTZ'en er nok strammere og finere og definitivt mer egnet til musikk som ikke bare sier dunk dunk.

Jeg bestemmer at du skal kjøpe XTZ W10 så slipper du å tenke mer på det.

Hvis du tenker mer nå så lurer jeg deg til å kjøpe SVS. Myye bedre, men litt dyrere. :twisted:

Active jokke2k3 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av varemit
    Dersom pengene strekker til tror jeg XTZ 12" er et glimrende valg, har hørt 10" modellen og denne spiller veldig bra.
    Hørte disse i aksjon, og ble litt skuffet over at de ikke gikk spesielt dypt etter min smak: XTZ Sub Amp 1 + 2 stk. W10.17 XTZ Sub Amp 1 2 stk. W10.17 | Surround.no - Høyttaler spesialisten - Sammenligner da med 10" røret / kassa fra SVS f.eks.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den nye versjonen av XTZ sin 12" skal gå dypere enn tidligere modell. Har fått gode skussmål i alle tester. Til musikk er det litt delte meninger om den er rask nok sammenlignet med f.eks. 10" fra XTZ. Til film er SVS kongen. Proson har jeg hørt 2 subber av, en 10" og en 12", riktig nok ca 1 år siden, men jeg var ikke imponert over de. Jeg skal ha enda en sub nå, og det blir XTZ, men vet ikke helt om jeg vil ha 10" eller 12", da jeg hører stort sett på musikk, mens jeg samtidig kunne tenkt meg morrofaktoren til 12". Noen som har noen syn på hvordan 12" oppfører seg på musikk, sammenlignet med 10"?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med den SVSen som jeg linket til på AVtorget, var ikke den av interesse eller er den solgt?
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du bruke sub til både film og musikk så hadde jeg helt klart valgt en XTZ12,super sub med et nydelig utseende

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da kom vi hjem fra sverige rettere sakt nye nordbyn.... og hva sto bakki bilen???

ang f-6 jo da til prisen så er det vert sitt men husk på og kjøp et sett med sokker fra supern ble foresten en dyr sub:cry: 6400 + subens 3600 svenske drit sekker skule vert hevd på dynga:evil:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •