XTZ 89 uten subwoofer.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

XTZ 89 uten subwoofer.

God morgen AVforum. Jeg for tiden i ferd med innkjøp av hjemmekinoanlegg,
    og har alt bestilt en Epson TW700 projektor. Inntil nylig hadde jeg også planer om å kjøpe et Argon Junior høyttalersystem fra HiFi-klubben, men etter mye kritikk av dette på andre fora har jeg valgt å endre dette til noe bedre.

Budsjett for reciever og høyttalersystem er på til sammen 10.000 kr (Vet at dere entusiaster er fristet til å anbefale utstyr en god del dyrere enn budsjettet, men kan virkelig ikke gå mer en ca. 1000 kr over dette), og om jeg da kjøper en Yamaha RX-V565 reciever har jeg ca. 5000 å gå på. På Hjemmekino.no anbefalte orso (Original tråd her), en av brukerene, en XTZ 89 5.0 pakke fra Surround.no.

Da denne koster 5000 i seg selv er det dermed ikke penger igjen til en subwoofer. Da jeg bor i en hybel med mange andre rundt er jo suben noe av det som forstyrrer mest, så kan det stemme at dette oppsettet er bedre enn et fullt oppsett med sub til 5000, med tanke på kvalitetstapet dette ville gi til de øvrige høyttalerene, eller bør jeg skaffe noe annet? En annen fordel med dette er jo at jeg kan oppgradere med sub ved en senere anledning om jeg skulle føle meg rik.

Intermediate Evelen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    om du bor i blokk eller noe så er kanskje sub ikke så veldig lurt uansett.
    xtz's høyttalere skal vist låte bra ihvertfal

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du vurdert bare fronthøyttalere og sub i starten? Jeg er av den formening at det er bedre med skikkelig lyd i stereo enn dårlig lyd i surround.

XTZ 89 og en XTZ 99 W10.16 til å begynne med og så kan du oppgradere til surround senere. Surroundeffekten er ikke så viktig som skikkelig lyd i front.

Hvis du velger å gå uten sub så velg et par større fronter som f.eks Dynavoice M-85.

Men det er meningen min.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •