Koble til 1 Utgang på pcen til 2 subber?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Koble til 1 Utgang på pcen til 2 subber?

Jeg har nettopp lagd ferdig en sub-woofer som prosjekt på skolen, og nå lurer jeg på om jeg kan koble til en utgang fra pcen til to subber.

Den ene subben har alle høyttalerene koblet sammen (5.1 system), og den andre subben har jeg kun klart å koble til via en minijack fra pcen til subben.

Nå lurer jeg på om jeg kan koble begge subbene til den ene utgangen på pcen.

Disse er data høytalerene/subben som jeg bruker, og dette er subben som jeg vil koble til sammen med den andre.

Takk for all hjelp

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du trenger en Y-kabel med mini-jack hann i ene enden og to mini-jack hunn i andre og en kabel med mini-jack hann i ene enden og to rca-hunn i andre enden.

Dermed så plugger du Y'en i PC, Logitech'en på mini-jack hunn og sub'en på RCA-hunn med venlig signalkabel.

Hvis du får tak i lang nok kabel så kan du bruke mini-jack til 2xrca hann og så rett i sub'en.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal prøve dette!
    Takk skal du ha Gurba

Intermediate mik92 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    1,523
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke denne metoden vil fungere noe særlig bra med tanke på at du ikke vil kunne styre volumet på Dynabelen med volumkontrollen til Logitech-settet.
    Sony XA5ES - BIX Turntable (Rega RB-250 og AT-95E) - SB Touch - Sony S370 - Onkyo 717 - Sony TA-E77ESD - Dynaco ST70 (Mullard EL34) - Canton CT-1000 - DIY SVS PC 16-46

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mik92
    Tror ikke denne metoden vil fungere noe særlig bra med tanke på at du ikke vil kunne styre volumet på Dynabelen med volumkontrollen til Logitech-settet.
    Men tror du ikke volumkontrollen på PC'en vil justere volumet på begge deler?

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    1,523
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Men tror du ikke volumkontrollen på PC'en vil justere volumet på begge deler?
    Jo, men da vil du måtte ha logitech-høyttalerne og Dynabel-suben på et bestemt volum hele tiden. Du har ikke vurdert en surround receiver?
    Sony XA5ES - BIX Turntable (Rega RB-250 og AT-95E) - SB Touch - Sony S370 - Onkyo 717 - Sony TA-E77ESD - Dynaco ST70 (Mullard EL34) - Canton CT-1000 - DIY SVS PC 16-46

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo, men da vil du måtte ha logitech-høyttalerne og Dynabel-suben på et bestemt volum hele tiden. Du har ikke vurdert en surround receiver?
    Er ikke det greit da? Først stille inn sub og Logitech så volumet passer og så styre resten fra PC. Ser ikke problemet, men kanskje jeg tenker feil.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    1,523
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke hvordan det er med disse Logitech-høyttalerne, men jeg hadde et sett med Creative PC-høyttalere en gang i tiden. Her måtte du vri volumbryteren et hakk for å slå på systemet. Hvis så er tilfellet på Logitech-systemet vil det bli vanskelig å finne riktig volum for hver av/på-slåing. Med mindre du trekker ut støpslet hver gang det ikke er i bruk.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med mindre lyden blir dårlig så kan jo Logitech'ene stå på full pupp for jeg regner med at den andre sub'en er endel kraftigere så det blir gain på den som blir nedjustert.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke hvordan det er med disse Logitech-høyttalerne, men jeg hadde et sett med Creative PC-høyttalere en gang i tiden. Her måtte du vri volumbryteren et hakk for å slå på systemet. Hvis så er tilfellet på Logitech-systemet vil det bli vanskelig å finne riktig volum for hver av/på-slåing. Med mindre du trekker ut støpslet hver gang det ikke er i bruk.
    Volumkontrollen til Logitech-høyttalerne slås på ved å trykke en knapp, så det er ikke noe problem der

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •