Aktiv høytaler - Soundbar - For å redde dårlig TV-lyd.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Intermediate spoonfeedme sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Aktiv høytaler - Soundbar - For å redde dårlig TV-lyd.

Finnes det noen gode alternativer hvis man trenger litt bedre lyd på en TV som har dårlig lyd. Det er særlig dialog som er alt for ullen på en TV jeg har i trimrommet. Tenkte at jeg skulle sjekke ut om det finnes noen gode aktive høytalere med Hdmi-hub og HD-kapabilitet. Vet det det finnes såkalte "soundbars" fra f.eks Samsung og Phillips. Yamaha har vel en serie som heter YSP som er inne på det jeg ønsker.

Kriterier:
    -Billig
    -Aktiv høytaler
    -Klarer å prosessere alle lydformater
    -Grei fremføring av dialog
    -Liten og smal
    -Minst 2 Hdmi inn og 1 ut

Jeg må få lyd ut av denne boksen når jeg mater den med signaler via Hdmi fra Blu-Ray og Popcorn Hour...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er dette innlegget over et halvt år gammelt, men jeg svarer likevel etter fattig evne.

Det virker som om disse soundbar'ene er ganske uglesett av hifi-entusiaster, for det er jo klart at disse barrene ikke klarer å gi skikkelig 7.1 surround. Det er også klart at en slik billig løsning ikke kan gi en fullverdig musikkopplevelse. Men barrene fyller likevel et behov: dagens flate TV'er har stort sett alle elendig lyd, og det er ikke alltid det er plass til et fullt surroundanlegg. Og man får tross alt litt mer trøkk i lydbildet, og en del instilllinger som for eksempel gjør det enklere å få frem dialog. Og det blir mye, mye mindre kabler bak TV'en.

Jeg har ikke kjøpt meg dette ennå, men jeg tror jeg skal ha en "SONY Home Cinema System HT-CT500 Soundbar (HTCT500.CE2)" i TV-stua oppe. Har funnet den til ca. 4600 på Amentio, og det er ganske billig sammelignet med Phillips' og Samsungs tilsvarende løsninger. Pluss at den har noen flere finesser, bla. bluetooth overføring av lydsignaler fra PC og Ipod etc. Ja, det høres sikkert ille ut, men til sitt bruk kan dette være helt OK. Spotify er tross alt kult.

Hvis noen andre har erfaringer eller perspektiver på dette med SOundbars generelt, og HT-CT500 spesielt, er de høyst velkomne. Jeg planlegger å handle litt i romjula, kan eventuelt komme med en tilbakemelding når soundbaren eventuelt er installert og tatt i bruk.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også snust lenge på HT-CT500. Høy pris her på berget har gjort at det har drøyd litt.
    Det var visst snakk om noe kvalitetsproblemer i starten i det amerikanske markedet - mulig det har bedret seg. Mer info kan finnes på denne tråden:
    Sony Unveils HT-CT 500... - AVS Forum

Gi gjerne en liten omtale

Newcomer frha sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    148
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Canton har en egen serie med minimalistiske hjemmekinoløsninger kalt Digital Movie Series Disse fås kjøpt på diverse nettbutikker i norge.

Jeg har DM2 som spiller høyere og med mer basstrykk en jeg har opplevd med gulvhøyttalere hjemme hos meg.

Alle kilder kobles til sub som gjemmes vekk og styres fra en fjernkontroll som fungerer gjennom vegger og tak. De to små satelitten kan festes på vegg eller stå ved siden av tv uten å vekke særlig oppmerksomhet. Desverre har systemet ikke hdmi.

Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En norsk lydplanke med navnet Arvani ble best i test hos VG/Lyd & Bilde. Kan den være et alternativ?
    Her er testen.
    2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jøsseball. Den testen av Arvanien var imponerende.
    Her er en link til den komplette testen på Lyd og Bilde.

Den har heller ikke HDMI, men det går det an å leve uten. Optisk rett fra PS3'en (med bildet i HDMI opp til skjermen), RCA fra Canal Digital-boksen og en løs RCA slengende rundt til MP3-spiller eller laptop eller hva man haver... verd et forsøk det. Og 4.300 på expert (når den kommer på lager igjen en gang neste år) går det jo egentlig ikke an å krangle med. Nyttårsgave til meg selv.

Sharp'en virker faktisk ikke så dum den heller, for jeg har jo en gammel subwoofer til overs som kan kobles på. Kona er ikke så glad i den, bare. Får se hvordan lommebok ser ut etter at rakettene er sendt opp, men alle disse plankene er jo veldig "kostnads-effektive", som det vel heter.

Kommer tilbake med inntrykk over nyttår

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yamaha YSP 5100 kan vel være et alternativ, selv om faller neppe inn i kategorien billig. 4 HDMI inn og takler alle tenkelige og utenkelige lydformat. Har den selv og er godt fornøyd mht. avveiningen mellom lydkvalitet/slippe masse kabler.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lg har en som har 2 hdmi inn og 1 ut.
    Innebygget Blueray spiller har den og!

Denne kom bra ut i svenske Hemmabio, testvinner og ligger i 6500 klassen i nettbutikkene..

Noen med erfaringer forresten?+

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av livewire
    Lg har en som har 2 hdmi inn og 1 ut.
    Innebygget Blueray spiller har den og!

Denne kom bra ut i svenske Hemmabio, testvinner og ligger i 6500 klassen i nettbutikkene..

Noen med erfaringer forresten?+
    Har kjøpt denne selv og den er veldig bra! Ble overrasket over hva man får ut av denne planken.

Den ser bra ut, spiller mer enn nok hvis det er et mini anlegg man er på jakt etter.

Spiller og bra av filer via usb.

You Tube funksjnonen funker veldig bra. Er og veldig kjekt og kunne spille av bilder etc fra pc via nettverket.

Nei må si, alt dette + en blue ray spiller integrert og ikke minst 2 hdmi inn, kan jeg ikke se hvilken planke eller annet mini anlegg som kan slå denne!??

Anbefales..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •