Nytt surround system

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nytt surround system

Etter at cambridge pc høytalera mine røk bestemte jeg meg får å skaffe meg orntlig anlegg i stedet, jeg har ikke mye peiling på høytalere eller Recievere men har lest no tester. Det vansklige er bare å velge og vite hva som er best og til et rom på 15m², må også holde til større rom senere.

Men det jeg ser etter er ett fult surround høytaler sett og reciever.
    Hovedbruk til pc og mye film, men også bra til musikk, hørerpå alle sjangre, men filmbruk er det viktigste.

Jeg dro til Hifi klubben på Lillehammer i dag men der hadde de ikkeno Klipsch til min skuffelse, men ble anbefalt Dali Concept 6, Dali Basis 100 sub, Dali Concept 1 og Dali Concept CT Senterhøyttaler i ei pakke til 10 000kr.

Jeg har sett Klipsch RF 52 Høyttalerpakke hos tonart.no til 16 800kr.

Jeg vil helst ikke bruke så mye mer enn 25 000, men vil ha noe som er rått og morro å høre på hvis 25 ikke holder så kan det hende jeg strekker meg til 30 000.

Så kom med forslag og råd er dere snill , + forslag til recievere til de høytaler systema dere foreslår og eventuelt forsterker hvis det trengs.
    Takk på forhånd.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På et så lite rom anbefaler jeg stativ-høyttalere og en sub eller to.

SVS SBS-01 5.0 koster 5000kr, en SVS PC12-NSD sub koster 6300. Dette er vel nærmest uslåelig til prisen. Og så kjøper du den største Yamaha receiveren du føler du har råd til. RX-V1900 RX-V3900. Snakk med X3MHC her på forumet for best pris på Yamaha. Vil du strekke deg litt lengre så kjøp en sub til. SVS finner du på Welcome to L-Sound!.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar, men vil de små høytalerne holde til større rom senere ?.
    Gjør det å mye om en kjøper litt for store høytalere ?.
    Jeg er opptatt av at det skal være orntlig bra trøkk i det samtidig som det spiller veldig pent.
    Ellers tviler jeg ikke på at de høytalerne du har foreslått er ypperlig til ett rom på 15m², men hva med ett rom på 30 f.eks hvis/når jeg flytter ett annet sted.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stua jeg har de i er på 25-30kvm og jeg synes de spiller fett. Jeg har bare Yamaha 663 og den blir litt liten så jeg skal ha effektforsterker etterhvert, men det er mest for musikk. På film spiller de utrolig bra og særlig med tanke på prisen. Anbefaler deg å gå inn på lsound.no og les testene. De er helt over seg av begeistring og sammenlignes med mye dyrere sett. Hvis du har anledning til å dra til Arendal så får du hørt de. Ellers så må du fri til folk på forumet som har de. De kan bare kjøpes i butikken der og på internett. Jeg kjøpte de uhørt og har ikke angret ett sekund. De har 45 dagers returrett på SVS varer på Lsound så du kan jo returnere de hvis du ikke liker de.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leste tester på høytalerne og suben, ble faktisk litt solgt nå
    Følger stativ med eller må jeg kjøpe med det ?
    Hadde egentlig ikke tenkt meg en så dyr forsterker som til 10 000 men den under er ikke inne på lager, så jeg får kanskje kjøpe RX-V1900 men skal sjekke priser om den er billigere andre stand eller ta en prat med X3MHC som du foreslo.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke du kommer til å angre om du kjøper de. Og sub'en er mer enn rå til prisen den og. Til film er det lite som konkurrerer med SVS-sub'ene på pris. Har PC12-NSD og den drar på noe helt sykt.

Jeg har selv SBS front og SCS senter med andre bakhøyttalere, men har planlagt å få tak i STS til front når de kommer og sette SBS bak + evt ett par SBS til for 7.1. STS er på pre-order nå så må vel bestille når skattepengene kommer.

863'en finnes vel andre steder, men jo større jo bedre når det kommer til effekt.

Stativ følger ikke med, men både SBS og SCS har keyhole, dvs at du skrur i en skrue i veggen (2 til SCS), lar hodet stikke litt ut og henger de på den. Det bruker jeg og det fungerer fint. Prøvde å sette de på TV-bordet for å se om jeg hørte forskjell, men jeg la ikke merke til noe spesielt. Det er mulig stativ gir best lyd, men du kan jo prøve de på veggen først.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    STS til front ser ikke dumt ut nei, kan være no å tenke på for meg å, hvis jeg vil ha 7.1 og får ett større rom å ha de i, men for nå får jeg styre meg, ble i underkant av 22 000. Skattepenga ja hehe, drit i alt annet nødvendigheter så lenge vi kan kjøpe lydanlegg for alle penga :-D

Etter en prat med brodern i går, å han har litt greie på høytalere, så bestilte jeg
    SVS SBS-01 5.0, SVS PC12-NSD og RX-V1900, håpte det sku følge med stativ, tror det var tusen lappen for ett :/, men kan skru de i mediasenter veggen min, eventuelt skaffe stativ litt billigere en annen stand.
    Mange takk skal du ha Gurba for anbefalingen, tror jeg skal bli storfornøyd med alt når det kommer :-D

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jan357
    STS til front ser ikke dumt ut nei, kan være no å tenke på for meg å, hvis jeg vil ha 7.1 og får ett større rom å ha de i, men for nå får jeg styre meg, ble i underkant av 22 000. Skattepenga ja hehe, drit i alt annet nødvendigheter så lenge vi kan kjøpe lydanlegg for alle penga :-D

Etter en prat med brodern i går, å han har litt greie på høytalere, så bestilte jeg
    SVS SBS-01 5.0, SVS PC12-NSD og RX-V1900, håpte det sku følge med stativ, tror det var tusen lappen for ett :/, men kan skru de i mediasenter veggen min, eventuelt skaffe stativ litt billigere en annen stand.
    Mange takk skal du ha Gurba for anbefalingen, tror jeg skal bli storfornøyd med alt når det kommer :-D
    Grattis!!! Du blir helt sikkert fornøyd.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •