Bakhøytalere i tak

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bakhøytalere i tak

hadde tenkt og anskaffe meg et par bakhøytalere snart. Problemet mitt er at jeg kanskje er nødt til og ha de i taket hvis det vil fungere. Legger ved et bilde av hvordan stua ser ut, for at dere kanskje kan komme med innspill, og hvilke høytalere som kunne passe. Er på budskjett, så helst ikke over 5000kr

stereo :: stue2.jpg picture by 123fire - Photobucket

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er mange som har bakhøyttalere i taket. Søk på små bakhøyttalere så finner du sikkert tråden. Ellers så finnes det små høyttalere som du kan montere på veggen som peker nedover. Husker ikke hva de heter, men de stod i den tråden.

EDIT: Fant tråden.

http://avforum.no/forum/hoyttalere/8...oyttalere.html

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv bruker jeg ett par B&W DS3 som bakhøyttalere, de er montert i taket pekende ned mot sittegruppen da den står helt inntil veggen. Grunnen til valg av nettopp denne HTen er god spredning (og kvalitet) av lyden, design, pris og ha alle høyttalerne fra samme produsent.
    Får du tak i et par brukte, koster de nok mellom 4000-5000,-. Ellers er jo den eldre og ikke fulgt så gode DS6, noe billigere.

Ellers kan jo Mirage Omnisat V2 være et godt alternativ, de koster vel rundt 2500,- per stk, ny.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    okay, takker for svar.skal sjekke ut disse som er nevnt. Lyden vil ikke føles "trykkende" når de kommer fra taket. Hvis noen skjønte hva jeg mener

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cossie87
    okay, takker for svar.skal sjekke ut disse som er nevnt. Lyden vil ikke føles "trykkende" når de kommer fra taket. Hvis noen skjønte hva jeg mener
    Jeg er meget fornøyd med mine Focal Dôme som henger i taket. Synes ikke det er noe unaturlig med lyden fra dem, selv om dem henger i taket. Dem er vinklet mot lytteposisjon. Nest siste side i tråden min (link i signaturen min) er det bilde av hvordan plasseringen av bakhøyttalerene er gjort hjemme i stua hos meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hhalstensen
    Selv bruker jeg ett par B&W DS3 som bakhøyttalere, de er montert i taket pekende ned mot sittegruppen da den står helt inntil veggen. Grunnen til valg av nettopp denne HTen er god spredning (og kvalitet) av lyden, design, pris og ha alle høyttalerne fra samme produsent.
    Får du tak i et par brukte, koster de nok mellom 4000-5000,-. Ellers er jo den eldre og ikke fulgt så gode DS6, noe billigere.

Ellers kan jo Mirage Omnisat V2 være et godt alternativ, de koster vel rundt 2500,- per stk, ny.

BMH AS - Mirage Omnisat V2 Omnipolar satelitthøyttaler sort

Salg 1890 pr. styk

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ByStarlight
    Skal du henge dem i taket, tror jeg du må ha andre fester til dem. Er dog ikke 100 % sikker.

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ByStarlight
    Takker for rettelsen :-) Jeg kom ikke på nøyaktig pris i farten, men husket hva de lå på tidligere...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    etter at uante utgifter kom, ble jeg nødt til og senke budskjettet litt, og endte opp med B&W M1. Disse ble skrudd i tak ( selv om selger sa dette ikke var mulig pga festene ) og vinklet ned mot sweet. Funker greit nok, men når penger er på plass igjen, blir disse flyttet inn som front på junior ( 4mnd gammel ) sitt rom og jeg vil da være på søken igjen. Takker for hjelp så langt.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •