Valgets kval. Euphonia MS5 eller B&W 802d

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Valgets kval. Euphonia MS5 eller B&W 802d

Dette er to høytalere jeg har lyttet veldig mye/lenge til i det siste, og jeg er faktisk veldig usikker på vilket par jeg skal velge. Det som er sikkert er at en av disse kommer til å pynte stuen min, og gi meg mange timer med flott musikk etter en hard arbeidsdag og under festfyllte kvelder.
    Ville bare forhøre meg med noen av dere og få noen andre synspunkter en mitt eget. Jeg velger å ikke uttale meg og personlig om hva jeg syns om høytalerene, og vil heller svare på deres komentarer.

Mvh

Lars.

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes personlig at Dalis MS-serie ikke er helt på nivå med B&Ws D-serie, men det kommer jo kanskje ikke som noe overraskelse med tanke på min B&W historikk.

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Beite
    Dette er to høytalere jeg har lyttet veldig mye/lenge til i det siste, og jeg er faktisk veldig usikker på vilket par jeg skal velge. Det som er sikkert er at en av disse kommer til å pynte stuen min, og gi meg mange timer med flott musikk etter en hard arbeidsdag og under festfyllte kvelder.
    Ville bare forhøre meg med noen av dere og få noen andre synspunkter en mitt eget. Jeg velger å ikke uttale meg og personlig om hva jeg syns om høytalerene, og vil heller svare på deres komentarer.

Mvh

Lars.
    For et luksus problem8)
    Men er ikke B&W noget dyrere enn de Daliene? Tror du oppnår det du trenger med de Daliene, menjeg er jo Dali fan, så det så...:twisted:
    For pengene til overs kan du invistere i bedre elektronikk.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Elektronikk har jeg, men om det er en perfect match er jeg usikker på. Gikk nylig til innkjøp av mc.501x2 men mangler preamp. Vi får se da om dette vil lyde bra, hvis ikke havner di på bruktbørsen... Elsker designet på 802ene men det er uten tvil lyden som er avgjørende for min del.

Newcomer Skummel sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rotja
    For et luksus problem8)
    ditto!

Men jeg syntes dali er ganske kjedlig og u engasjerende personlig... de står bare på gulvet og spiller musikk liksom... mens BW gjerne trekker litt oppmerksomhet.

men det er bare meg!

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg liker godt Dali Euphonia MS4, men mange mener MS5 ikke er en like velykket høyttaler. Det finnes dog de som er uenige med dette. Jeg mener uansett at B&W 802D er den beste av disse to, men jeg er ikke sikker på om jeg ville valgt noen av de. Det finnes veldig mange andre kanditater i denne prisklassen som jeg anser som minst like spennende. 802D er en glimrende høyttaler, men den har vært på markedet en stund mens utviklingen har gått videre. Bassen er ikke veldig stram og jeg usikker på om romintegreringen er så veldig god.
    Ta den tur og lytt til andre kanditater også!
    KEF, Usher, Revel, Tannoy, Amphion, Von Schweikert, Chario, Audio Physics er noen av de jeg kommet på i farten.
    Spesielt synes jeg Revel virker spennende.
    Jobber med akustikk og høyttalerutvikling

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke hørt kombinasjonen selv, men vet om en i omgangskretsen som har McIntosh cd/pre/effekt sammen med 802d og er meget førnøyd med det...

Har bare hørt Daliene i butikkdemo, og i samme rom likte jeg 802 bedre.
    Uansett er det nesten umulig å basere seg på andres synsinger om dette - du må nesten bare følge dine egne preferanser på lyd.

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hørt begge deler i gode rom, og jeg likte 802D best.. Men smaken er som sagt baken, og lyden DU vil ha, må du nesten bestemme selv..

Men det finnes som nevnt lengre opp, MANGE spennende konkurrenter som er verdt å titte litt nærmere på :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan noen komme med noen modeller dere VET er bedre til ca. samme pris, som passer/og fyller en stor stue? Kanskje jeg burde tatt meg enda litt bedre tid, er jo snakk om en del penger så vil jeg ikke angre på kjøpet heller...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig preferanse, men det er Dali jeg blir sittende og lytte til utover nettene. Det gjorde jeg aldri når jeg hadde B&W....

Newcomer Skummel sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atledreier
    Personlig preferanse, men det er Dali jeg blir sittende og lytte til utover nettene. Det gjorde jeg aldri når jeg hadde B&W....

det er godt vi er forskjellige!

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    413
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det finnes plenty av bra merker som bla dynaudio, respons, sonus faber, piega,og JM lab men det blir vanskelig å si att noen av de er noe bedre enn de du har testet, bare litt forskjellige lydsignaturer , B&W og DALI har såpass forskjellig lyd signatur att valget burde ikke være helt umulig, valget blir ikke nødvendighvis enklere av å høre en titals andre merker.

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vanskelig å si hvilke høyttaler som klart bedre over hele linjen. Derimot er jeg av den oppfatning at du kan få mye bedre lyd ved å velge en løsning med lydkorreksjon satt opp manuelt. Akustikken betyr enormt. Du har ingen garanti for at du får kjempe lyd ved å kjøpe et par dyre høyttalere. Jeg har vært rundt omkring hjemme hos folk nok til at jeg vet det. De som har best lyd, er etter min mening de som har enten har gjort gode akustiske tiltak eller satset på lydkorreksjon som er satt opp av en proff.

Skal jeg gi deg et tips som, så vil det være at du tar kontakt med Snickers-is og ber han både måle rommet ditt og sette opp lydkorreksjon for deg. Han selger også høyttalere som er i high-end klassen som f.eks Adam Audio. Aller viktigste er dog å få inn en som har ekspertise på plassering, akustikk og lydkorreksjon. Snickers-is fra Midgard Audio kan dette. Jeg tror du kommer mye lengre med en slik løsning. Selv om det også skulle innebære at du må kutte noe i budsjettet til høyttalerne. Høyttalere til 50k riktig satt opp, kan spille ringer rundt høyttalere til det dobbelte.
    Jobber med akustikk og høyttalerutvikling

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Vanskelig å si hvilke høyttaler som klart bedre over hele linjen. Derimot er jeg av den oppfatning at du kan få mye bedre lyd ved å velge en løsning med lydkorreksjon satt opp manuelt. Akustikken betyr enormt. Du har ingen garanti for at du får kjempe lyd ved å kjøpe et par dyre høyttalere. Jeg har vært rundt omkring hjemme hos folk nok til at jeg vet det. De som har best lyd, er etter min mening de som har enten har gjort gode akustiske tiltak eller satset på lydkorreksjon som er satt opp av en proff.

Skal jeg gi deg et tips som, så vil det være at du tar kontakt med Snickers-is og ber han både måle rommet ditt og sette opp lydkorreksjon for deg. Han selger også høyttalere som er i high-end klassen som f.eks Adam Audio. Aller viktigste er dog å få inn en som har ekspertise på plassering, akustikk og lydkorreksjon. Snickers-is fra Midgard Audio kan dette. Jeg tror du kommer mye lengre med en slik løsning. Selv om det også skulle innebære at du må kutte noe i budsjettet til høyttalerne. Høyttalere til 50k riktig satt opp, kan spille ringer rundt høyttalere til det dobbelte.
    Jeg støtter denne:wink:

Intermediate hagr sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    620
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg prøver å ikke prege mitt svar av mine personlige preferanser, men jeg synes 802D er en bedre høyttaler helhetlig enn MS5. MS5 blir litt kjedelig i forhold, og da spesielt i mellomtoneområdet.

Som nevnt tidligere handler et valg som dette mye om personlige preferanser, da høyttalere i denne prisklassen stort sett er såpass gode som de er.

Det skal for øvrig nevnes at jeg sitter og lytter til 802Ds bestefedre i skrivende stund, og det er et høyttalersett jeg elsker, selv om jeg håper det ikke preget svaret mitt mer enn nødvendig i subjektiv retning

Harald

Intermediate Xinhua sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du plass går du for Swans sine top modeller.... Der får du i pose og sekk når det gjelder kvalitet og en lydsignatur de fleste blir litt forelska i

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •