Spytte inn 15-20 tusen i nytt anlegg

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 47
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Spytte inn 15-20 tusen i nytt anlegg

Jeg er så og si nybegynner med HiFi, men har lenge ønsket meg et skikkelig anlegg i motsetning til den lille boomblasteren jeg har på rommet. Som tittelen sier, så har jeg planer om å spytte inn en 15-20 tusen i nytt anlegg og lurer derfor hva jeg må tenke på når jeg skal kjøpe dette anlegget.

Det jeg tenkte var å enten kjøpe to gulvstående høyttalere kombinert med en sub. Eller kjøpe noe a la Cerwin Vega hvor jeg ikke trenger en sub med det første.

Anlegget skal brukes så og si kun til musikk, og da elektronisk musikk. Dette er da elektronisk musikk med ganske detaljerte lydbilder og derfor vektlegger jeg en god dybde i lydbildet samtidig som bassen trykker godt.

Samtidig har jeg også lyst til å ha et anlegg som tåler mye volum. Jeg er helt klar over at jeg må gjøre noen kompromisser angående lydbilde mot volum. Og da heller jeg mot å vektlegge volumet foran lydbildet. Tror jeg vektlegger det i 40 % lydbilde og 60% volum.

Så til slutt, med dette sagt, hva bør jeg sjekke ut av merker, og generelt, hva bør jeg ha i bakhodet når jeg kjøper anlegget?

Setter stor pris på hjelp her.

Mvh
    Aleksander

EDIT: Skal også nevnes at jeg skal ha en forsterker her også.

Newcomer POSEN sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    298
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei og velkommen!

Er du åpen for å kjøpe brukt?

Det er viktig å huske på at det finnes så mye mer enn CV og Hifiklubben.

Hvor stort er rommet anlegget skal stå i?