Billige/gode mindre stativhøytallere til lite rom?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Billige/gode mindre stativhøytallere til lite rom?

Heisann!
    Jeg skal flytte for meg selv nå, og har investert i en eldre NAD 3020i forsterker, og skal kjøpe en ProJect Debut III platespiller, samt en ny TV. Men jeg trenger noen høytallere. De må ikke være dyre (absolutt ikke over 3000,-), og med passelig størrelse. Finnes det noen høytallere som er ca 0,5 m høye, og ikke så brede?
    Beklager hvis dette ble vanskelig å svare på, men alle tips mottas med takk!

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk ut SVS SBS-01 til 2000kr/par eller SVS SCS-01(M) til 3000kr/par hos lsound.no. Jeg har SBS-01 og de spiller meget pent med forsiktig topp. De får veldig gode kritikker. 3020 er en strømsterk forsterker selv om den ikke har så mange watt så det burde gå greit.

De aller fleste små-høyttalere har nokså lav følsomhet så de trenger krefter for å spille høyt. Dynavoice S-6 og DM-5 har høy følsomhet så de kan spille endel høyere med lav effekt. Jeg har ikke hørt de, men kan være verd å sjekke ut hos surround.no. De koster 2000kr/par.

Active Dali B5005 sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisan!
    Hva med noen Dali concept 2 eller dali lektor 1 da?
    Jeg har ikke prøvd de selv,men hørest ut som et godt alternativ ifølge rykter(men det er bare rykter)Men det er jo Dali!:-D

Intermediate fhl sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    d

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fhl
    PSB Alpha B1 (1995,-) har jo fått mye god omtale.

Frode

Jeg fikk PSB Alpha B-1 i posten for noen dager siden, og i dag kom XTZ Class A100 D3. De er ikke helt innspilte enda, men de spiller utrolig fint på country, jazz og litt roligere musikk. Techno funker også, men de har ikke så veldig mye bass, så anbefaler en subwoofer til de. Metall og sånn synes jeg hører greit ut, men hvis det er mange instrumenter sliter de litt. Som sagt briljerer de virkelig på roligere musikk. De er ganske små i størrelsen, men spiller større enn de ser ut til. Hvilken musikk hører du på? Skal du ha en sub i tillegg?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for mange forslag!
    Jeg hører virkelig på all slags musikk. Fra John Coltrane til Paul Simon til Megadeth. Det går kanskje mest i jazz/funk/fusion-gata. Jeg liker at det er litt bass (men jeg hører ikke på "dunkemusikk"), men hadde ikke tenkt subwoofer nei.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg spiller mye slags musikk på mine SBS-01 og oftest uten sub. Trommer, kontrabass og gitar. Det spiller utrolig bra til prisen. Epica og Metallica går som en drøm, Diana Krall har jeg ikke rukket å høre så mye på, men "My love is" er strøken på både stemme og bass. Sub'en blir koblet inn bare når Paul Oakenfold og vennene hans skal til pers.

Jeg bruker en Yamaha 663 som nok er i minste laget, men SVS SCS-01 er samme høyttaler bare med en bass ekstra og er lettere å drive og spiller høyere med mer kraft. SCS-01 er 508mm høy så hvis 50cm er maks så må du fram med sandpapiret.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusla inn til Hi-fi Klubben i dag, og det ble et par Dali Concept 1 i cherry-finish på meg. Betalte 1998,-. Synes de spilte veldig bra i butikken, og fin størrelse og enkelt å montere på veggen. De er vel greie disse?

Intermediate mik92 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    1,523
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv å sjekk ut Klipsch RB-51. Disse koster 2995,-
    Hvis du ikke sjekker ut bruktmarkedet. Da får du en del mere for pengene dine.

Edit: Ser du kjøpte Dali Concept 1. Men dette kan jo være et tips for andre som er på utkikk etter høyttalere i denne prisklassen.
    Sony XA5ES - BIX Turntable (Rega RB-250 og AT-95E) - SB Touch - Sony S370 - Onkyo 717 - Sony TA-E77ESD - Dynaco ST70 (Mullard EL34) - Canton CT-1000 - DIY SVS PC 16-46

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •