Sikring til Cerwin Vega Cls 15sx aktiv sub

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sikring til Cerwin Vega Cls 15sx aktiv sub

trenger litt hjelp til å finne riktig sikring. står L.T1AL250VP på sikringa.. sier meg igrunnen ingenting.. Håper at de har sikring på bensinstasjonen, akkurat fått suben og ingen lyd.. Noen som kan si meg åssen sikring jeg må ha?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    T står for treg, så den ikke blåser ved første anledning, 1A er 1ampere. Rimelig standard greier, men ikke sikkert bensinstasjoner har det. Værd å sjekke da.

Hvis du er opprådd så er det mulig det finnes en sånn sikring i strømforsyningen til datamaskinen hvis den er stasjonær.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    T står for treg, så den ikke blåser ved første anledning, 1A er 1ampere. Rimelig standard greier, men ikke sikkert bensinstasjoner har det. Værd å sjekke da.

Hvis du er opprådd så er det mulig det finnes en sånn sikring i strømforsyningen til datamaskinen hvis den er stasjonær.
    Takk for svar!!! rett ned å plage bensinstasjonen litt.. hehe

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ronnlo
    Takk for svar!!! rett ned å plage bensinstasjonen litt.. hehe
    Håper du finner. Var ute for det samme selv, men det var heldigvis sikringer med sub'en. Har kjøpt flere for å ha i bakhånd.

Newcomer JanF sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan ser sikringen ut? Er tråden "lett" avbrent, eller er mye sorte avleiringer på innsiden av glasset?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JanF
    Hvordan ser sikringen ut? Er tråden "lett" avbrent, eller er mye sorte avleiringer på innsiden av glasset?
    Hei, kjøpte den idag. Og det var gåen sikring da jeg fikk den, den var svart innvendig ja.. Kan det være noe annet galt?? (huff)

Newcomer JanF sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ronnlo
    Hei, kjøpte den idag. Og det var gåen sikring da jeg fikk den, den var svart innvendig ja.. Kan det være noe annet galt?? (huff)

Dersom tråden kun hadde vært avbrent, ville jeg mistenkt at grunnen var at forsterkeren i sub hadde blitt drevet i overkant hardt over en periode .Dersom det er mye sot innvendig på glasset, ville jeg antatt at dette skyldes feil i forsterkeren og da en kortslutning.

Dersom du fikk tak i ny sikring er det lett å sjekke. Sett den nye sikringen i og skru på. Dersom sikring ryker momentant må nok sub inn til rep...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom tråden kun hadde vært avbrent, ville jeg mistenkt at grunnen var at forsterkeren i sub hadde blitt drevet i overkant hardt over en periode .Dersom det er mye sot innvendig på glasset, ville jeg antatt at dette skyldes feil i forsterkeren og da en kortslutning.

Dersom du fikk tak i ny sikring er det lett å sjekke. Sett den nye sikringen i og skru på. Dersom sikring ryker momentant må nok sub inn til rep...
    Prøvde med en annen sikring nå, ikke samme amper men. Den ble svart med engang... Hmm.. Kjempe gøy å kjøpe ødelagt sub for flere tusen kroner....

Newcomer JanF sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom sikringen du satte i var av størrelsesorden 1A eller høyere, vil jeg nok si at du har gjort en bomkjøp ja. Er det ikke mulig å kontakte selger og kreve pengene tilbake eller et produkt som fungerer? Regner med at du ikke visste at subben var defekt?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom sikringen du satte i var av størrelsesorden 1A eller høyere, vil jeg nok si at du har gjort en bomkjøp ja. Er det ikke mulig å kontakte selger og kreve pengene tilbake eller et produkt som fungerer? Regner med at du ikke visste at subben var defekt?
    sikringen som sto i var 1A, den jeg prøvde nå var 1,5A.. og sikringen ble helt svart med engang.. har ikke engang lyst bak på suben... Så ser dårlig ut.. Må nok ringe selger ja.. Kjedelig med sånne kjøp, iallefall når selger sier at den er i tipp topp stand og er lite brukt.. jaja.. Skal iallefall prøve ting før jeg kjøper neste gang, selv om det er første gangen dette skjer etter mange kjøp,,,

Newcomer JanF sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja da ville jeg nok satt pengene på at det er en kortslutning som tar knekken på sikringen. Har jobbet som radio/tv reperatør tidligere, og kan ikke huske tilfeller der en kortslutning ikke har vært årsaken når sikringene ser slik ut...

Lykke til uansett, håper du får subben fikset på selgers regning eller får pengene tilbake

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja da ville jeg nok satt pengene på at det er en kortslutning som tar knekken på sikringen. Har jobbet som radio/tv reperatør tidligere, og kan ikke huske tilfeller der en kortslutning ikke har vært årsaken når sikringene ser slik ut...

Lykke til uansett, håper du får subben fikset på selgers regning eller får pengene tilbake
    takk for hjelpen... Håper det ordner seg,.. vist ikke får jeg bruke den som bord

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Les litt her hvis selger blir kranglete:

<dato>LOV-1988-05-13-27</dato> Lov om kjøp.

Det er Kjøpsloven og regulerer bl.a. kjøp mellom privatpersoner.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •