Hjelp til ny hjemmekino

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til ny hjemmekino

Står klar å bestille en benq 8700 prosjektor.
    Tror jeg velger denon 2200 dvd spiller.

Men så er det høyttaler systemet. Har ingen peiling på slikt og heller ingen aning på hvilken reciver eller forsterker jeg skal velge.
    For å si det slik, er ikke reciver og en forsterker samme sak? ( har ingen peiling med andre ord)

Systemet skal stå i min stue på 5 m lang og 4 m bred.
    Ønsker ikke store høytalere da jeg ikke har plass til slikt, spiller heller andre høyt da jeg respekterer de som bor over
    Men er veldig kvalitet bevist og liker god lyd som du kan kose deg med.

Hvordan vil ett slikt høytaler system, en hel pakke fungere?

Kom med en del tips og hjelp meg å velge riktig.

Ps. Poster denne under recivers også

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor mye kommer du til å høre på musikk, og hvor mye på film?
    For valg av høyttalere, og spesielt frontene har dette noe å si. Med gode fronter får du bedre stereo, men kan få mer moro ut av en høyttalerpakke som også vil være mer lettplassert hvis du skal bruke det mest til surround.

Hvilken prisklasse snakker vi om?
    Du har jo valgt kvalitetskomponenter på projektor- og DVD-spiller siden, så du bør jo ha lyd som matcher bildet...

Hvis du skal se mest film, kan du kanskje som utgangspunkt vurdere et av de større KHT-settene til KEF. (se f.eks. test av Kef KHT5005 i siste Lyd & Bilde) De har fått mye skryt for pakkeløsningene sine, og har typisk detaljert koselyd, slik du ønsker. De spiller også musikk svært bra.

Når det gjelder Receiver/Forsterker, tar vi det i den kategorien.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja du bør vurdere kef 5005 som roffe sier, men også ta en titt på Mirage Omnisat (og Omnisat micro) som også har fått bra i test. Ellers har cabasse også noen satelitt/sub anlegg som fikk 10/10 i Lyd og bilde korttest. Tror det var xi eller noe sånt det het.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar.

Har sett etter høyttalerne dere anbefaler men finner ingen nettbutikker som selger dem. Jeg bor langt oppe i nord og kan si det klart med en gang , Her finnes INGEN hifi butikker, heh..

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du finner 5005 pakken på best buy. Ellers bør du ta en prat med importøren for å finne ut hvem som selger mirage og cabasse i nærheten av der du bor (hvis det er noen da :? ). Men tror 5005 er safe, den har fått bra i test både her hjemme og i utlandet. På www.avforums.com finner du en del tråder som omhandler denne pakken.

Hvis du vil bruke mer penger kan du jo ta en titt på KEF 9000 ACE eller FPM serien til B&W. De tar seg godt ut i stuen og kan henges på veggen begge 2

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil jo igjen slå et slag for andre butikker enn Hi-fi klubben. Ut i fra kvaliteten på de andre komponentene dine, virker det som om du har et greit budsjett. Du sier ikke store ht, mener du da stativhøyttalere eller mindre gulvstående? Et oppsett med stativ høyttalere og en god sub kan funke bra i ditt rom det. Hva med 4 stk Infinity Kappa 200+ Infinity Kappa center&sub? Det er en utgående modell, så prisene er satt ned. Andre alternativ er jo også Kappa Surround bak,eller 400 foranDet vil sammen med f.eks en Yamaha RXV-1400 gi mye hygge foran lerretet. Det ser jo bra ut også. Dog er senteren relativt stor.

Eller hva med System Audio? Slanke og godtspillende. Tannoy har og mye bra, både Eyris serien og Mx-M.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •