Problem med klipch rf-7 element.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problem med klipch rf-7 element.

Trenger sårt hjelp, sliter med et element på den ene høytaleren ( bass/mellomtone) Har ikke peiling selv, elemente lager en slaks knitrelyd når det er dypbass og lite "støy" i høytalerene. Det er hvertfall da jeg kan høre den. Viss jeg tar fingen på elemente og presser elemente litt inn knitrer det. Jeg skrudde ut elemente for og se om det var noe som kunne ligge løst. Da jeg koblet fra elemente og prøvde og klemme det inn laget det ikke noe knitrelyd lenger! Jeg prøvde og skru ut samme element på den andre høytaleren, og koblet det der hvor det ødelagte elemente var, da laget det ingen knitrelyd. Men koblet jeg det ødelagte elemente på der hvor det andre stod, var det fortsatt knitrelyd. Elendig og forklare..... Er det noen som har peiling på hva det kan være ??

Active Egil_M sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    429
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har nok sprengt elementet.

Når du tar ut elementet, og presser det INN, -- null knitring.. men prøv å press elementet utover - da vil du merke den "knitringen".

Så det er bare å bestille et nytt

(Skjedde nøyaktig det samme hos min bror som også har RF7.. Tror det kom på 1600kr for et nytt element om jeg husker rett)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men elemente står bra spennt så jeg trenger ikke presse det ut. Er det fortsatt sprengt? Takk for bra svar !8)

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det høres unektelig ut som om du har sprengt det. Jeg hadde selv rf7 i ett par år og opplevde det samme som deg. Det begynte med litt knitring når det ble spilt dypere bass, og etterhvert så knitra det og spraka all the time. Iløpet av denne eieperioden klarte jeg dette med 3 av basselementene. Så du kan nok bare belage deg på å bestille et nytt et desverre.
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for bra svar, noen som har peiling på hvor jeg kan få bestillt noe sånt ??

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Audiocompaniet er importøren av klipsch i Norge og vil hjelpe deg med dette.
    -------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er dette såpass vanlig på de mindre klipsch modellene? du som har sprengt tre stk, spiller du konstant på full guff med liten forsterker eller?
    surt å ikke kunne dra på uten at man risikerer å sprenge et element til 1600 kr?

Intermediate leifen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har oppllevd akkurat de samme også med Klispch , å grunnen er nok ikke at elemtenetene til nissen ikke har fått verken nok krefter eller ikke tåler mer . Kan tenkte meg det har blitt spillt uanstendigt høyt :-D

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sigvald
    Er dette såpass vanlig på de mindre klipsch modellene? du som har sprengt tre stk, spiller du konstant på full guff med liten forsterker eller?
    surt å ikke kunne dra på uten at man risikerer å sprenge et element til 1600 kr?
    Sitat Opprinnelig postet av leifen
    å grunnen er nok ikke at elemtenetene til nissen ikke har fått verken nok krefter eller ikke tåler mer . Kan tenkte meg det har blitt spillt uanstendigt høyt
    sigvald: se svaret til leifen. Det passer meget bra. Jeg brukte oberon 6.1 på de (2x600w) og spilte - som leifen så passende sier det - uanstendig høyt ganske ofte over en lengre periode på mange måneder Jeg ble rimelig overrasket hvor mye juling disse elementene tålte før de takket for seg. Når jeg fikk nye roet jeg ned litt, men jeg spilte fortsatt ganske ofte reltivt øredøvende høyt og de holdt. Så jeg vil nok heller si det var en brukerfeil enn en konstruksjonsfeil.
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    Så jeg vil nok heller si det var en brukerfeil enn en konstruksjonsfeil.
    ok ser den, begynte å lure om disse høyttalerne som er så varmt omtalte overalt, tålte veldig lite før de sa takk for seg

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •