Ny forsterker, stor stue - nye høyttalere?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny forsterker, stor stue - nye høyttalere?

Tok et lite forskudd på feriepengene og anskaffet ny TV og forsterker til stuen. Den er ganske stor - ca 5mx7m med tilstøtende spisestue og kjøkken. Så lyden kan gå langt før den møter en lukket dør.

Forsterker er Onkyo TX-SR607B

Bruker nå noen gamle Mordaunt Short MS gulvhøyttalere, men ønsker jo noe 5.1 da jeg kan tenke meg å bruke rom 2 alternativet i stedet for 7.2.

Har allerede et kinorom, så dette blir mer til "vanlig" filmbruk, men mest musik selv om jeg har BD spiller fra LG også koblet til.

Jeg ønsker ikke å blakke meg alt for mye, men har ikke så mye erfaring med Onkyo og hva den spiller bra sammen med. Har vurdert DALI Concept 6-pakke fra HFK
    eller

JBL ES80-pakke fra Soundgarden

Begge koster rundt NOK 10K.

Noen som har erfaring med noen av disse to komboene eller har andre pakker i mente som koster i samme leie/høres like bra ut til en rimeligere penge?

Som sagt skal dette brukes til tv-titting, lett musikkhøring samt film for den som evt ikke gidder se på samme film som meg. :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er i nesten samme situasjon, om du bare ser bort ifra de høyttalerne du nå har..

trenger også noen tips her, har sett på Dynavoice F-6 EX pakken, men har null peiling egentlig, så trenger hjelp fra noen som kan...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    heisann

jeg ville personlig kanskje sett meg om på bruktmarkedet, mange gode kjøp å finne og du kan få høytalere i en bedre klasse for en god pris, ett eksempel er en klipsch kls pakke jeg så på finn.no, kunne få front+ center + bakhøytalere for 6 k, dette var veldig gode høytalere til prisen sin tid og til 6 k var de ett røverkjøp

lykke til8)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

dali

har dali pakken du lurer på,men med 2 xtz subbar
    er veldi fornøgd med den!
    har en denon forsterkar.
    centeren er det svake ponktet her.
    annbefalar lektor eller ikon istaden.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tips til VeX, jokris og bjdrage. Noe brukt er definitivt aktuelt, så jeg får avveie for og mot og se om det er noe som popper opp.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •