Cerwin Vega LS-12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Cerwin Vega LS-12

Hei,
    Jeg har et par med Cerwin Vega LS-12 høytalere som jeg nettopp har blåst støv av, og lurte på rett og slett hva slags forsterker jeg burde bruke på disse her. Har noen kriterier også.
    Vil også bare si at jeg er ikke så veldig inn i lyd greia, er egentelig bare på utkikk etter en helt grei forsterker som kan dra disse.
    Har tittet litt rundt på finn og div, og ser hovedsakelig etter en HK forsteker, nad kan også gå til nød. HK pga utseende.

Så, hvor mange egentelig watt trenger jeg for og kunne kjøre disse ? går det rundt med f.eks Harman Kardon AVR 240 ? ser den har 2 kanaler hvor den leverer 65 watt, eller blir det kanskje for lite? Er som sagt ikke så veldig kravstor. Eller burde jeg kanskje strekke meg til over 100w grensa?

Skal bruke max 3000,- på dette. Takk for alle forslag/tips

Intermediate dj-vega sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kort og greit. Når det gjelder Cerwin Vega så kan man aldri få nokk gamp (krefter). Her gjelder det at jo mer jo bedre. 2x65w er mindre enn det jeg driver mine Patos Basic 310 mk1 med. (Og de har et 6,5" mellomtone bass) Og mine skal få dobbelt så masse. CV og Drittforsterkere spiller dårlig, derfor anbefaler jeg deg å kjøpe noe som er av kvalitet, som H/K er, men du bør kjøpe noe større enn den du har sett på.

Harman/Kardon HK 3490 Stereoreceiver | Soundgarden Denne koster 5 høvdinger, men samtidig så har den mye krefter.

Harman/Kardon HK 3390 Stereoreceiver | Soundgarden Denne er også over budsjettet.

Vis du skal ha surround så er nok dette veien å gå: Harman/Kardon AVR255 Surroundreceiver | Soundgarden

Men alle disse 3 kremproduktene er over ditt budsjett. Og derfor vil jeg anbefale brukten eller noe Zachry Pa forsterkere. (Sistnevnte har masse kraft for pengene)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er hovedsakelig ute etter og kunne kjøpe på finn, fant faktisk en hk 3490 til 3900,- med en cd-spiller, har absolutt ikke noe behov for en cd-spiller for alt kommer til og gå via en pc.
    Zachry Pa, er det en forforsterker? Og en forforsterker er på en måte et mellomledd mellom forsterker og høytalere? er det noen spesielle krav til størrelsen på forsterkeren da?
    Og en liten sak til, watt oppgitt på Hk og nad er vel egentelig til og kunne stole på, så hvor langt skal jeg da strekke meg? 100 w? 150w? takk for hjelpen

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Carl Magnus
    Er hovedsakelig ute etter og kunne kjøpe på finn, fant faktisk en hk 3490 til 3900,- med en cd-spiller, har absolutt ikke noe behov for en cd-spiller for alt kommer til og gå via en pc.
    Zachry Pa, er det en forforsterker? Og en forforsterker er på en måte et mellomledd mellom forsterker og høytalere? er det noen spesielle krav til størrelsen på forsterkeren da?
    Og en liten sak til, watt oppgitt på Hk og nad er vel egentelig til og kunne stole på, så hvor langt skal jeg da strekke meg? 100 w? 150w? takk for hjelpen
    Zachry sine pa forsterkere er effektforsterkere så vis du kjøper deg f. eks en surroundforsterker med preout, så kan du kjøpe deg en slik etterhvert.
    den hk 3490 driver nok cvene ganske bra. Bedre enn mye annet, men du kan altids kjøpe en effektforsterker etterhvert
    Nb: Forforsterkere er det som styrer lyden før den blir gjort om til effekt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du et annet forslag til en surrond forsterker som kanskje er litt billigere? gjerne av HK serien. Ser at dem selger HK 3490 for 3795,- hos multicom.
    Men hadde gjerne foretrukket surrond for fremtidige høytaler kjøp:-)

HARMAN KARDON HK3490 Stereo Receiver 2x120w, FM radio / MULTICOM

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vis du klarer å pushe maksprisen så anbefaler jeg denne: HARMAN KARDON AVR255 7.1 Surround Receiver 7 x 50W, HDMI / MULTICOM En kompis kjører de på Klipsch RF-82.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Carl Magnus
    Forforsterker er mellom CD-spiller og effektforsterker. Forforsterkeren er den som styrer alt.

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LS-12 er noen kanonhøyttalere fra Cerwin-Vega!

Har disse selv og blir drevet av en h/k AVR-7000 (som bakhøyttalere) gammel kraftsak og det fungerer ypperlig!
    For at du skal få noe ut av de annbefaler jeg minimum 100 SKIKKELIGE watt pr. høyttaler.
    Fikk prøvd de godt ut en gang med en Carver PM950 (2x325rms/8 ohm) og jeg fikk de ikke til å knele en gang:S Spilte helt rått til å være singel 12"!!

Annbefaler deg h/k på det varmeste sammen med LS-12 (og Cerwin-Vega! generelt)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har noen av dere kjennskap til Marantz? fikk et tuilbud ang Marantz PM-68 ... 95 watt i 8 ohm, vil dette gå? mhm.. har ikke vært borti Marantz før :|

Newcomer HifiJarness sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

haloo

Har LS 12 sjøl som jeg driver med en alto mac 2,2 effektforsterker til det bruker jeg en NAD 114 forforsterker og dette gir en skikkelig rå lyd på Cerwin Vega LS-12
    :-D

kan jo ta deg en tur inom profilen min og kikke

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •