hva er det som gjør en liten pingle høytaler verdt prisen? - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 11 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 217
    Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Hehe, ja da må de nok være de beste i verden - jeg tok feil.
    En stor del av verdens befolkning liker Klipsch men det finnes jo de som ikke liker de også! Hva er verdens beste høytaler! er det noe fasit på det? uansett hvordan dere prøver og vri på det så er Klipsch sinnsykt populære eller stemmer ikke det!

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det vel jbl som selger mest her i verden hvis man regner proff linja inn i bildet, konserter, kinoer, studio osv.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razor
    Nå er det vel jbl som selger mest her i verden hvis man regner proff linja inn i bildet, konserter, kinoer, studio osv.
    Ja JBL er jo et annerkjent merke,mange ser vel på JBL og Klipsch som litt i den samme banen

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har googlet litt, men klarer ikke finne noen tall.. Jeg sier ikke at jeg ikke tror på deg, men lurer på hva f.eks B&W selger i forhold til Klipch..

Så hvem/hva/hvor har du tallene ifra?

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De fleste av verdens befolkning forstår ikke noe av det vi maser om, de har verken sett eller hørt en høyttaler, langt mindre forstår seg på begrepet Hi-Fi.
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er bare til å sjekke ut hva de fleste kinoer bruker så kan du jo begynne å regne på det selv.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er bare til å sjekke ut hva de fleste kinoer bruker så kan du jo begynne å regne på det selv.
    For det meste JBL men også mye Klipsch

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mon tro hvor mange som kjøper et merke kun fordi det er populært.....

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    De fleste av verdens befolkning forstår ikke noe av det vi maser om, de har verken sett eller hørt en høyttaler, langt mindre forstår seg på begrepet Hi-Fi.
    En stor del av den hifi intreserte delen av verdens befolkning liker Klipsch!
    var det bedre?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Mon tro hvor mange som kjøper et merke kun fordi det er populært.....
    Det er riktig og det gjelder vel ikke bare Klipsch men andre merker som feks Dali,bose og B&W osv

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    En stor del av den hifi intreserte delen av verdens befolkning liker Klipsch!
    var det bedre?

Det var bedre ja :twisted:

Skal ikke si så mye om Klipsch, har hørt en del, og det har vært alt for voldsomt og hardt for meg, men jeg har også hørt de rett og slett meget vellydende, ikke minst når jeg fikk høre på JanR's Klipsch Forte II.
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er riktig og det gjelder vel ikke bare Klipsch men andre merker som feks Dali,bose og B&W osv
    Nei, og som du sier; Bose er et godt eksempel.

Det er lett å se hvordan vi blir påvirket av andre bare av å følge med her inne. Ikke lenge siden noen begynte å snakke om Swans, nå kan merket leses om i annenhver tråd. På andre forum har de knapt hørt om merket.

Store merker som B&W, Focal, JBL, Klipsch etc har en kjempefordel i den form at selv folk som ikke er så opptatt av lyd kjenner igjen merket, og derfor anser det som et trygt kjøp. Merkevarebygging satt i funksjon.

Jeg mener at det i seg selv ikke er noe enestående bevis på hva som er best lydmessig eller kvalitetsmessig, kun et bevis på hvilket firma som har vært mest velykket markedsføringsmessig og klart å treffe den aller største delen av kjøperne godt (dvs. ikke entusiaster/audiofile som består av en langt mindre gruppe, men den ukritiske Ola Nordmann/John Doe som handler sin hifi på Elkøp/Best Buy).

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Nei, og som du sier; Bose er et godt eksempel.

Det er lett å se hvordan vi blir påvirket av andre bare av å følge med her inne. Ikke lenge siden noen begynte å snakke om Swans, nå kan merket leses om i annenhver tråd. På andre forum har de knapt hørt om merket.

Store merker som B&W, Focal, JBL, Klipsch etc har en kjempefordel i den form at selv folk som ikke er så opptatt av lyd kjenner igjen merket, og derfor anser det som et trygt kjøp. Merkevarebygging satt i funksjon.

Jeg mener at det i seg selv ikke er noe enestående bevis på hva som er best lydmessig eller kvalitetsmessig, kun et bevis på hvilket firma som har vært mest velykket markedsføringsmessig og klart å treffe den aller største delen av kjøperne godt (dvs. ikke entusiaster/audiofile som består av en langt mindre gruppe, men den ukritiske Ola Nordmann/John Doe som handler sin hifi på Elkøp/Best Buy).
    nja nå er det vel mye B&W,Klipsch,JBL osv i bruk hos entusiaster da men forstår hva du mener,har et par Hyperion 938 som får suverene tester verden over og det er vel det eneste paret i norge tror jeg!

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Norge er ikke det største landet i verden kan en trygt si..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I stua mi finnes det 2 par høytalere.

Par 1 er noen svære beist sammensatt av CV AL1000 kabinetter og div drivere jeg hadde liggende.

Det andre paret er et par ultra mini pingle høytalere fra Gale. Innkjøpt til bruk på brakke den tiden helgependling var et tema, nå tatt i bruk som bakkanaler

Gale`ene er tiltross for en utsalgspris på kun 8-900kr meget solid sammensatt og knoke testen gir inntrykk av at jeg har med en massiv trekloss å gjøre. Lyden er også helt grei, klar og ren, de skremmer selvsagt ikke naboene på flukt med dundrende bass, men størrelsen og elementbestykningen tatt i betraktning er bassen så absolutt til å leve med

Skulle ønske jeg kunne si det samme om AL1000 kassene, knoketesten her gir samme resultat som å banke på et billig kleskap i laminert sponplate, og konstruksjonen ellers gir samme kvalitets inntrykk

Sider, topp, bunn og bakplater er laget i 19mm tykk sponplate og frontene er i 22mm MDF, eneste formen for avstivning er en remse spon på 25mm tykkelse og en bredde på 7-8cm festet mellom sideplatene med noe som ser ut som smelte lim (limingen hadde forøvrig også løsnet på et av mine eksemplarer) dette i høytalere med nærmere 165L innvendig volum og sånn ca 40x40x110cm ytre mål

Mellomtone kamrene i AL1000 er også sørgelige saker, et 8-9" papprør med 5mm veggtykkelse er limt inn mellom for og bakvegg.

Hadde jeg betalt nypris for et par AL1000 (6-8Kkr?) hadde jeg rett og slett følt meg lurt. (Kina drivere i 1500kr klassen stuet inn i ei sponkasse som Ikea neppe hadde hatt mage til å forlange mer enn 300kr for)

Heldigvis betalte jeg kun 400kr for 2 tomme kasser, og regner med at om jeg freser av bakplatene og forer de innvendig med MDF og asfalt matter, setter inn endel avstivninger og lager et skikkelig kammer til Bass/mellomtonene så burde det gå an å bli kvitt klesskaps fornemmelsene, (at det reduserer det innvendige volumet med endel liter gjør ikke noe da jeg bruker elementer som trives med litt mindre volum en Kina driverne CV brukte i disse)

Intermediate ChrisHesby sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    605
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror denne diskusjonen har sporet litt av. Kan ikke se så stor sammenheng mellom side 1 og 8. Hehe
    Focal JMlab Electra 926 | Focal Sib XL | SVS SB-2000 | Yamaha RX-V1800 | Emotiva XPA-2 | Sharp LC-70LE747E

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ChrisHesby
    Tror denne diskusjonen har sporet litt av. Kan ikke se så stor sammenheng mellom side 1 og 8. Hehe

De handler om høyttalere, men uten om det så har du helt rett!

Intermediate dc1515sandnes sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kiloprisen på CV er flott

Newcomer stereofreak... sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En stor del av verdens befolkning liker Klipsch men det finnes jo de som ikke liker de også! Hva er verdens beste høytaler! er det noe fasit på det? uansett hvordan dere prøver og vri på det så er Klipsch sinnsykt populære eller stemmer ikke det!
    Det er en fasit på verdens beste høyttaler.....men jeg sier det ikke

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er like glad i mine Dynaudio Confidence C1 som mine to par Dynavoice F6. De fyller hvert sitt bruksområde. Prisforskjellen er hinsides. Det går mao. ann å ha mer enn 1 tanke i hodet samtidig.

Side 9 av 11 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •