hva er det som gjør en liten pingle høytaler verdt prisen? - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 11 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 217
    Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hvorfor koster en Audi S3 mer enn en Toyota Avensis 1.6 liter? Toyotaen er jo mye større...

Er vel noe i det at man stort sett får det man betaler for...

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av goldeneagle
    HAHA, utrolig morsomt å lese igjenom denne tråden hver sin mening, men å kalle 802D liten pinglete høytaler blir jo bare litt for dumt... det å i det hele tatt prøve å sammenlinge CV med B&W??? cv=lada, b&w= ferrari??? vell, kan gå med på at b&w kan sammenlignes med ferrari, men her blir jeg blodig fornermer på lada sine vegne, da lada er svært mye bedre en CV. for å si det slik så ville jeg ikke hatt CV om noen hadde kastet dem etter meg en gang. noen styggere kasser av noen høytalere skal du lete lenge etter, desuten er også lyden i dem helt totalt ubrukelig... hva som betegnes som høyt er jo et deffinisjons spørsmål, men slik jeg ser det kan alle høytalere spille høyt nok, så lenge de kobles på kraftig nok forsterker, som greier å kontrollere høytalerene skikkelig. jeg selv sitter på 805S som jeg godt kan gå med på at er en ganske pinglete høytaler, ihvertfall i forhold til 802D. nå kan jeg komme godt over 100DB med mine små pinglete høytaler, uten noen som helst tegn på at de ikke tåler det, som er en del over det jeg føler er behagelig å høre på. for all del så syntes jeg 802D er en svært bra høytaler, men syntes allikavell ikke prisen kan forsvares. 805S er ikke like god men så koster dem bare 22k nye da B&W er en svært god allrounder som fungerer bra egentlig på det meste av musikk. det er en god grunn til at B&W blir brukt i 90% av de større studioene rundt forbi
    Mine CV! 1515 spiller utrolig flott sammen med Midgard Audio 6.1 monoblokkene
    Tror du har misforstådt CV sin filosofi og du har nok fått en rimelig dårlig demo av Cerwin-Vega! For så dårlige, som du skriver, er de ihvertfall ikke!
    Hjemmelekse: Få deg en skikkelig demo...

Melder meg inn i tråden jeg!

Newcomer Yawa sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke lest igjennom alt, men skal følge med her.
    Dette virket som ett artig emne...

Men, store høyttalere som gir ett helt enormt lydtrykk og en helt vannvittig nyanse, men ikke bare beregnet til fjortisser og klubbmiljøer som CW eller PA er vel både KEF Muon og Pioneer TAD R1 høyttalere sinnsyke høyttalere...

Newcomer Skummel sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Yawa

Men, store høyttalere som gir ett helt enormt lydtrykk og en helt vannvittig nyanse, men ikke bare beregnet til fjortisser og klubbmiljøer som CW eller PA er vel både KEF Muon og Pioneer TAD R1 høyttalere sinnsyke høyttalere...
    påkostede avangserte konstruksjoner begge de du nevner.
    tunge stive og godt dempede kabinett.... muon har 4 sub elementer fra velodyne pr høytaler.... kan godt hende jeg husker sistnevnte feil
    r1 har berylliums diskant mellomtone...

cv er papp og spon

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    802D VS CLS-215
    Dette blir nok ikke en 12 runders fight for å si det slik..
    MEN... Jeg har lyttet og festet til Cls-215. Har selv ett par slike som party høyttalere, det skal sies at de slettes ikke låter så ille når man behandler det som en 802D... Har ved tidligere annledning testet de på en bro-koblet CA-2200 fra Classè, det låt tøft og faktisk fint! Iallefall med litt matching av kabler og tweaking av plassering..

Om man snur på det, har jeg også lekt med 802D. Satte de opp på mindre forsterkere og dasket de på plass uten mål og mening.. Må si lyden var alt annet enn bang4bucks.. Derimot plassert tilbake på CA-2200, helt nydelig!

Poenget mitt er at man må ta en ting til sitt bruk og se nyttegraden i forhold til pris.. 802D som en party høyttaler?!? DET er waste of money, men det er ikke CLS-215- Og som prøvd tidligere, gi de noe annet enn en PA forsterker så skal du høre at de ikke er så ille som mange vil ha det til..

Når det er party i kåken og karene kommer er det frem med CLS-215, når jeg selv sitter å lytter til musikk bruker jeg 805S...

Super fornøyd med begge...

Newcomer Yawa sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skummel
    påkostede avangserte konstruksjoner begge de du nevner.
    tunge stive og godt dempede kabinett....
    Nettopp, Påkostninger og gjennomtenkning. Kvalitet.
    Det er akkuratt det som skiller en høyttaler fra en høyttaler.
    Hadde det ikke vert for det hadde det ikke fantes høyttaler produsenter. Så hsi alle kan spikre eller, i bestefal, skru sammen 6 plater og skjære hull til noen elementer. Det gjorde jeg støtt og stadig når jeg bygde 12" og 15" subbkasser til å ha i bagasjeommet i bilen. Funka fett det, bråkte som bare det. Helt øredøvende faktisk... Herlig...

Sitat Opprinnelig postet av Skummel
    cv er papp og spon
    Sant så sant, men igjen. Er det til fest og morro, og ikke så redd for høyttaleren er jo CV ett kjempe valg. Heller en slik enn BW eller Pioneer sin.
    Jeg mener å påstå att begge de 2 kan spille vel så høyt og bra, med den rette elektronikken. Men hadde bare ikke brukt dem til det formålet. De er kvalitet, ikke byggeklosser...

Tar med at jeg var på en demo med KEF MUON, oppkoblet med MARK LEVINSON monblokker... Det var en helt, helt sinnsyk opplevelse.
    (legger ved ett bilde fra utstillingen)
    Lydkvaliteten, dynamikken, renheten var bare elt enorm. Det ble spilt utrolig høyt, egentlig, men føltes ikke så høyt. Kvaliteten var så enorm, så si 0 støy, just pure sound.
    Etterpå demonstrerte de 2 stk. KEF Reference. skrudde opp på samme volum. Snakker om forskjell. 2 stk. HT'er, ett par, til 1.2 mill skiller seg fra resten av... ja alt...

Jeg som sitter på siden, en kollega som står ved siden. Vi jobber i Expert og bildet er fra Elektrofil 2008.

Intermediate Private Ryan sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Dette er ingen vits å gjøre mer komplisert enn det er! Dette er faktisk banalt enkelt:

Cerwin Vega er hovedsakelig laget av papp og spon. Kilo-prisen på papp og spon er svært lav om dagen.

Tilstrekkelig mye papp kan flytte mye luft. Lydmessig låter papp og spon som papp og spon.
    Couldn't agree more, blir som å sammenligne Bjarne Brøndbo mot Bocelli etter at Brøndbo har festa og skråla i ei uke

Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    Nei, det tror jeg ikke. B&W 800-serie spiller rock (og alle andre sjangere) uansett årgang bedre enn CV.

Når det er sagt har jeg ingenting spesielt i mot CV, med tanke på prisen er det gode høyttalere som skaper masse moro når de fores med nok forsterker.

Grunnen til prisforskjellen (rent bortsett fra lydkvaliteten) har vel andre svart på.
    B&W er bedre på alt og all type musikk, den koster selvfølgelig mer men er mye bedre på alt, enkelt og greit.

Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    802D blir jo pinglete med sine 2x8" i forhold til CV med 2x15".
    Sorry, men CV e "lort" som vi si på Singsaker, CV er db og atter db med dårlig lyd. Det finnes mange høyttalere som spiller latterlig høyt, men de koster litt mer.

Blir som å sammenligne herkules på turistklasse mot Boeing 747 400 ER first class evt Airbus 380 first class, når du strekker bena og reiser deg fra setet skjønner du hva jeg mener

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får ta en tur hit, og høre på CV på Denon PMA2000R. Det spiller langt ifra så kraftig som PA forsterker, men det spiller faktisk ganske brukbart! :-)
    Det spiller ikke FINT, men det spiller langt ifra så dårlig som mange her sier. Test med en skikkelig forsterker først, føre konklusjoner om at CV spiller dass blir smelt på arket. :-) Det er MIN mening da :-D

Men å si 802D er en pingle høyttaler, blir som å stappe hue i dass når du skal trøkke ut en kraftig kabel spør du meg :wink:

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må bare le litt når jeg leser noen av innleggene her nå, jeg har sagt det før og sier det igjen; det er nesten som det er mote å rakke ned på Cerwin Vega om dagen, akkurat slik som det er mote å elske SVS og akkurat slik det var for et par år siden da det var kun Midgard Oberon som var bra og ingenting annet.

Det kan være noe med at siden det er så mye ungdom som liker disse høyttalerene så er det liksom mer akseptert å snakke negativt om de, men hvor mange av dere har hørt et Cerwin Vega oppsett som er skikkelig kalibrert til rommet? jeg vil tippe at det ikke er mange av dere "gamle vise" som har det.

Kombiner Cv med skikkelig romkorreksjon fra Denon eller Pioneer og vips du har et rimelig oppsett som spiller med en uslåelig dynamikk og som sparker godt i fra.

Bli kvitt fordommene og få opp øynene folkens!

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mEhE
    jeg lurer på hva som gjør at en liten pinglete høytaler som feks B&W 802D er så enormt dyr? har de lurt inn noen diamanter
    Ja det har de faktisk.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,801
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    Ja det har de faktisk.
    Ja tenkte også på B&W diamant diskantene når mEhE skrv det...

Ellers til tråden og bruk av ord som god eller dårlig kvalitet for beskrive sammenligningen av høytalerne til trådstarter.

Hva om man heller bruker ordet kvalitet sammen med riktig eller gal kvalitet?

skjønner ikke annet enn at CV har visse design, pris og ytelses kvaliteter som kan passe enkelte brukere bedre enn det f.eks B&W sin 800 serie gjør.

Lydkvalitet er vel ikke alltid ensbetydende med nøytral luftig og høyoppløselig gjengivelse som får frem mest mulig av informasjonen i kildematerialet.. Av og til er det rå farget høytspilling som får frem live konsert følelsen det man er ute etter. Hvorfor ikke ty til billige papp og sponplate høytalere på "PA" forsterkere når det faktisk gjør jobben og virker? :-D
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Active BigOne sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kvalitets lyd før party lyd

Hvorfor ha syke party høytalere, når du kan betale like mye å få noe som er nesten like bra til Party og dobbelt så bra til film

er jeg dum no kansje?

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Yawa

hehe hva med Klipsch La Scala den ultimate høytaler uansett pris i mine ører da! Har hatt to par høytalere tidligere som i mine ører! er bedre enn feks 802D og det til halv pris så det er klart at produsenter som b&w tar ekstra bare på navnet

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    hehe hva med Klipsch La Scala den ultimate høytaler uansett pris i mine ører da! Har hatt to par høytalere tidligere som i mine ører! er bedre enn feks 802D og det til halv pris så det er klart at produsenter som b&w tar ekstra bare på navnet
    Da vet du ikke hva du prater om...

Det er ikke mange produsenter som produserer alt selv.. Det heller ikke mange som har utviklet alt selv.. Så å si at de tar mye bare pga navnet er fjernt..

Du likte kanskje lyden i de høyttalerne du hadde til en lavere bedre, men det betyr ikke at de er bedre. Det er dels subjektivt. Nå er det slik at når prisen krabber nedover så setter man paralelt lista lavere og forventer mindre.
    Klart de koster penger, men de tar ikke penger for navnet sitt slik som f.eks BO.....

Active BigOne sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipchef har jeg lyst på! Synns det er et helt sett med utrolige høytalere!

Intermediate maddie sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lascala II spiller mye mye høyere en CW , og i tillegg så spiller de klokkeklart på PA nivåer. Men nå koster den deretter også da. CLS-215 har nå bare 97 db 1W . Lascala 105 db . Klipsch RF-82 har 98db, RF-63 har 99db og 83 har 100db . Så om man vil spille høyest mulig er det da bedre ting en CW.

RF 82 koster bare noen tusenlapper mer en den største CW, og er i en helt annen klasse. De spiller faktisk pent om man matcher de med rett elektronikk, og det betyr ikke at det må være dyrt.

Håper jeg ikke provoserte for mange nå . Og ja, jeg har hørt alle disse høytallerene .

Active BigOne sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva ligger RF82 på sånn ca da? 10 lapper? jævlig lyst på di i front, men hører at folk sier at Dynavoice og Klipchef har helt 100% forskjellig klang! så da blir det vell ikke like bra.

Intermediate Private Ryan sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe hva med den ultimate høytaler uansett pris i mine ører da! Har hatt to par høytalere tidligere som i mine ører! er bedre enn feks 802D og det til halv pris så det er klart at produsenter som b&w tar ekstra bare på navnet
    Du vil aldri få like mye valuta for pengene gitt lyd pr krone, men mer penger og bedre rom vil alltid gi litt bedre lyd krone for krone, så er spørsmålet om en av våre svakeste sanser klarer å ta del i forbedringen........

B&W 802D er en særdeles god høyttaler, og jeg må nesten påstå at de som ikke liker den(forutsetter at det brukes elektronikk i samme segment) gjør det av prinsipp.

Klipsch La Scala er garantert en kanon-HT, men få distributører har de tilgjengelig

Sitat Opprinnelig postet av dreamphaze
    Da vet du ikke hva du prater om...

Det er ikke mange produsenter som produserer alt selv.. Det heller ikke mange som har utviklet alt selv.. Så å si at de tar mye bare pga navnet er fjernt..

Du likte kanskje lyden i de høyttalerne du hadde til en lavere bedre, men det betyr ikke at de er bedre. Det er dels subjektivt. Nå er det slik at når prisen krabber nedover så setter man paralelt lista lavere og forventer mindre.
    Klart de koster penger, men de tar ikke penger for navnet sitt slik som f.eks BO.....
    B&O får svært mye skryt for sine High End høyttalere, både av pressen og brukere her inne, BeoLab 5 er av enkelte brukere/lyttere omtalt som noe av det beste uansett pris.
    B&O får mye ris fordi det politisk korrekt i hifi/av forum å ikke like noe som ser pent ut(BeoLab 5 ser ikke bra ut i mine øyne)

Sitat Opprinnelig postet av akto
    En kollega av meg har beolab 5 som fronthøytalere og 4 som bakhøytalere, og dette spiller meget godt. Beolab 5 har en oppløsning som jeg ikke har hørt maken til. Men jeg har ikke hørt så mange høytalere i den prisklassen da :wink: Jeg synes at de er verdt prisen, han fikk de for 78k for 2 stk. Dypbassen er helt rå i tillegg...

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Private Ryan
    BeoLab 5 ser ikke bra ut i mine øyne
    I rette omgivelser så er denne knalltøff 8-)

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror faktisk at 802D kan spille høyt med langt større grad av renhet og mangel på stress enn CV høyttalere. Den kan ikke fremprovosere det samme hestesparket som fire 15" kan, men jeg er sikker på at den låter mindre stresset enn en CV høyttaler på full spiker på tilnærmet samme volum, med noe mindre trøkk.

Uansett så har jeg stativhøyttalerne 805S som har en nypris på nesten 24k, 29k med stativer. Da har du ikke noe respons særlig under 50hz, du kan aldri oppnå skikkelig trøkk, du kan spille veldig høyt men ikke usaklig høyt og de krever i grunn toppkvalitetselektronikk dersom de skal få vist hvor gode de egentlig er.

Disse er jeg utrolig nok veldig fornøyd med. Og jeg har vært igjennom min dose med CV høyttalere, et par 802D (som i eid over lengre tid altså) o.l.

Og 802D inneholder faktisk diamanter! Hver diskant koster 10k i løsvekt om du skulle finne på å ødelegge en. Med andre ord er omlag 20k av prisen bare diamantdiskantene.

Side 5 av 11 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •