hva er det som gjør en liten pingle høytaler verdt prisen? - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 11 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 217
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    synes trådstarter brukte dårlige eksempler jeg og,men det er ikke til å komme fra at små "fuglekasser"ikke leverer nok trykk.var vel ikke meninga å provosere tror jeg.er selv fan av store høyttalere, men bor man i en blokk må man ta hensyn til naboer.da er det knall med små ,dyre høyttalere.finnes sonus faber på markedet lenger?.var bra i min ungdomstid.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tbmetal
    synes trådstarter brukte dårlige eksempler jeg og,men det er ikke til å komme fra at små "fuglekasser"ikke leverer nok trykk.var vel ikke meninga å provosere tror jeg.er selv fan av store høyttalere, men bor man i en blokk må man ta hensyn til naboer.da er det knall med små ,dyre høyttalere.finnes sonus faber på markedet lenger?.var bra i min ungdomstid.

Sonus Faber lever på sitt beste de!

Tenker på hva jeg har jeg.. 130cm høye og levere så godt som null trykk.. Huff - hva tenkte jeg på. 8)
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Newcomer Skummel sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Er det ikke egentlig så enkelt som at CV er best egnet til rock og da gjerne litt "komprimert" rock ala innspillinger på 90 og 00 tallet?

B&W er mere allround, men kanskje aller best på klassisk/jazz/blues?
    mine 683 (var vel noen som sa at eget anlegg alltid var best?) som jeg kjenner godt spiller absolutt alt helt fint, men jeg syntes de fikser rock og metal bedre en noen annen høytaler i prisklassen.

Active maximan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er viktig å slenge med at ikke alle "har bruk for" premium lyd. Det store flertallet av mennesker i norge (og verden) som har stereoanlegg, har noe billig som et gammelt Sony styr fra 80 tallet eller en JVC boomblaster. Ikke det at det gir katastrofal lyd men det er langt ifra HiFi.

Flere av vennene mine synes de får rå lyd ut at Ipod dokking logitech tingen sin.

Jeg går også ut ifra at trådstarter er ungdom og benytter seg av PC eller Ipod til avspilling med Mp3 filer fra limewire. Da lyder Cerwin Vega sikkert helt fett.
    Jeg brukte MGR F-Series hjemmemekka jalla høytalere i 8 måneder eller noe slikt og jeg hadde over hodet ikke noe problem med lyden i disse da.

Men på en annen side så ser jeg selvsagt godt hvorfor folk velger å kjøpe dyre høytalere. Frekvensrespons, god spredning og tight og punchy bass er ting som kommer i høytalere til litt mer penger.

Altså, smaken er forskjellig og den utvikler seg. Personlig synes jeg man skal begynne med noe Cerwin Vega i ungdomsårene og "spille fra seg" mens det er moro, å kan man heller avansere til mindre høytalere med penere finish og alle de lydmessige godene de har.

I tilleg (litt OT) skjønner jeg at dere veteraner og drevne hifi entusiaster blir irritert når dette forumet blir gjennomsyret av ungdommer som undrer seg over hvilke CV som kan blåse ut vinduene i huset, uten å bruke søkefunksjonen

Det ble litt langt og det var heller ikke rettet mot noen spesielle inlegg eller personer som har kommentert her i tråden

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fins jo noe som heter eierglede her i verden også....

Intermediate audioB sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Trondheim
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fin diskusjon. Slike må vi ha flere av!

Underholdning til gangs! *hente popcorn*
    Hifi: Yamaha - Monitor Audio - Kimber Kable - Denon - Panasonic - Sony

Headfi: Focusrite Forte - B&W P7 - Grado SR325e

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sett bort fra noen få usaklige innlegg så har det kommet fram mye gode svar igrunnen.nå har jeg aldri sett denne b&w "pingle" høytaleren i virkeligheten,men etter å ha lest og sett på nettet tok jeg den som en pingle(2x8") iforhold til cerwin vega(2x15"). kunne ikke tenkt meg å hatt cerwin vega selv,synes allerede mine prosan tar for mye plass.men etter hva jeg har lest her vill jeg kunne få en mye finere lydopplevelse med små dyre høytalere med passene forsterker i stua? mens cerwin vega passer i en gymsal eller en låve:-)
    men hvorfor lager ikke disse b&w fabrikkene større høytalere med samme fine lydbildet til og fylle nettopp en gymsal eller en låve?

Newcomer POSEN sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    298
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mEhE
    men hvorfor lager ikke disse b&w fabrikkene større høytalere med samme fine lydbildet til og fylle nettopp en gymsal eller en låve?
    Fordi det ikke er noe marked for det. Du kan ikke få det samme fine lydbildet overalt i en gymsal/låve. Dersom mange mennesker skal høre samtidig brukes vanligvis PA som er laget for å skape høy lyd, men også brukbar lyd.

Skal du ha elementer tilsvarende B&W 801D (som jeg faktisk vil tro kan fylle store rom med god lyd) i PA-skala blir det ekstremt dyrt, og det finnes det ikke noe marked for.

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    denne b&w "pingle" høytaleren i virkeligheten,men etter å ha lest og sett på nettet tok jeg den som en pingle(2x8") iforhold til cerwin vega(2x15").

At du kaller 802D en pinglehøyttaler FORTSATT er ganske spesielt. Du har tydeligvis ikke sett de i virkeligheten.

802D eier hele rommet. CV'ene står bare der å ser stygge ut... Vil tro at 802D spiller vesentlig mer bass enn 2x15 tommerne på CV'n... Det er ikke størrelsen som teller...

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For få bønder og gymlærere med stor lommebok? hehe

For å si noe positivt om CV da, så er det faktisk en ganske ok festhøyttaler når du har byttet sikringene, har god strøm (ikke CV 2,6 den overoppheter til tross for aktiv kjøling og tømmes fort) og gjerne med romkorreksjon på dem. Selvfølgelig til prisen. Du skal være ganske hi-fi nerd for å gå å whine om manglende oppløsning og usammenhengende lyd med litt alkohol innabords på en skikkelig fest. Har hatt CLS215 dog med litt skikkelige suber til og akkuratt der har jeg lite å utsette på dem.

For pengene du bruker på 802D med gode forsterkere kan du få en rimelig heftig PA rig med aktiv deling og EQ som spiller mye høyere en både CV og B&W og som høres skikkelig live ut. DA blir det fest

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sett bort fra noen få usaklige innlegg så har det kommet fram mye gode svar igrunnen.nå har jeg aldri sett denne b&w "pingle" høytaleren i virkeligheten,men etter å ha lest og sett på nettet tok jeg den som en pingle(2x8") iforhold til cerwin vega(2x15"). kunne ikke tenkt meg å hatt cerwin vega selv,synes allerede mine prosan tar for mye plass.men etter hva jeg har lest her vill jeg kunne få en mye finere lydopplevelse med små dyre høytalere med passene forsterker i stua? mens cerwin vega passer i en gymsal eller en låve:-)
    Det er mange flotte merker som faktisk gjør dette. De lager altså også PA høyttalere eller altså Public Adress som jeg så fint har blitt forklart her før.
    JBL er et slikt merke.

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch har også pro & cinema.

Cinema Speaker

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking Fyrer litt på peisen

Først har vi oss som liker lydkvalitet... :-D

Så har vi de som liker C.V ?

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hey! Jeg liker cola! og chips, dog KUN sørlands chips...

Satt å drakk cola, spiste sørlandschips og lytta til mine Mentor 6 jeg, før de forsvant...

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mteinum
    Klipsch har også pro & cinema.

Cinema Speaker

Skulle hatt deg et spark i julebjellerne...
    blir liggende her og fantasere om mulige hjemmekino løsninger i forskjellige rom nå med klipsch cinema utover natten

Høre med audiocompaniet om prisliste på noen av de

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble det noe søvn på deg?

Ser du på side to, så har du Jubilee - det er nok et mer realistisk prosjekt.

Da også som DIY:

-swp1010077-jpg

DIY Klipsch Jubilee

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er denne damen et DIY prosjekt? Kunne trenge en omgang på frisyren

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig det er sveisen man får av å stå litt for nærme disse beistene...

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikkert det, for digre, det ER de. Egner seg kanskje best bak et digert lerret i en kolossal hjemmekino.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, så det var ikke et bilde av en stor og en liten pingle "høytaler" dette da?
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Side 4 av 11 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •