Dali Grand

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2

Tråd: Dali Grand

Newcomer sv3inung sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dali Grand

Noen som har hørt på disse? Har lurt litt på å kjøpe disse, men lurer på hvordan de spiller..

Det er ikke så lenge siden jeg oppgraderte fra Dali Blue 104 til 8008, men jeg følte ikke 8008 var noe serlig. Det er disse to høyttalerene jeg har mest erfaring med og vil prøve å sammenlikne 8008 med Grand.

Noen som kan hjelpe?

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Får prøve etter beste evne, da - selv om det er noen år siden jeg hørte disse. Dette er høyttalere som spiller musikk. Kanskje ikke superdetaljert, men oppløst nok - og du verden så ørevennlig. Går både høyt dypt, og med smekk nok - ingen problemer. Man kan godt unnvære en sub med disse i stuen. Men dette er ikke noen høyttaler for de små stuene. Gi dem gjerne en 40+ kvadratmeter og god avstand til alle vegger. Og så må de ha rikelig med krefter. En tight og kraftig forsterker er et must. Jeg husker at han brukte et DP effekttrinn, han som eide det paret jeg hørte - husker dog ikke hvilken DP.

Dali Grand er i en helt annen klasse enn de billige Dali fra samme tidsperioden. Kan ikke sammenlignes med dem du nevner - 104 og 8008 - i det hele tatt.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •