rumpe ristere til 4-5000kr.. trenger råd

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 29
    Intermediate longbow sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

rumpe ristere til 4-5000kr.. trenger råd

har lest meg i hjel nå inne på forumet, etter disse såkalte rumpe risterene.
    tenkte og kjøpe meg to stk rumpe ristere og en passende forsterker og montere i en tre seter sofa. Men det er nok med to stk sant??

Trenger tips da til hvilke som er best. ser at disse clarck ts229-239 har fått mye god omtale, men er det noen andre som er bedre??

Men korleis festes de?? skrues de bare fast i " bunn platen", eller må det borres hul og de må monteres inni??

treger litt ( veldig sårt ) hjelp her karer!!

Intermediate maskinisten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For 5K får du vel en kraftig rumperister med innebygd forsterker, den jeg tenker på har et fundament som du setter under den ene foten, og så medfølger det skiver/fundament for å sette under de øvrige føttene for å utjevne høydeforskjellen.
    Husker ikke hva denne rumperisteren heter, men andre som leser her og vet hva jeg tenker på kan forhåpentligvis veilede deg videre herfra..

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av maskinisten
    For 5K får du vel en kraftig rumperister med innebygd forsterker, den jeg tenker på har et fundament som du setter under den ene foten, og så medfølger det skiver/fundament for å sette under de øvrige føttene for å utjevne høydeforskjellen.
    Husker ikke hva denne rumperisteren heter, men andre som leser her og vet hva jeg tenker på kan forhåpentligvis veilede deg videre herfra..
    oki. takker.

får håpe det kommer noen guruer da

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Les litt om den her, om du går for denne pakken må du huske å bestille den modellen som er tilpasset 230V som vi bruker her på berget..

Amazon.com: ButtKicker BK-LFEKit Low Frequency Effect Kit with Amplifier for Home Theater: Electronics

og her: ButtKicker®

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Les litt om den her, om du går for denne pakken må du huske å bestille den modellen som er tilpasset 230V som vi bruker her på berget..

Amazon.com: ButtKicker BK-LFEKit Low Frequency Effect Kit with Amplifier for Home Theater: Electronics

og her: ButtKicker®
    og denne "klumpen" er det bra futt i??
    men er det denne som settes under ene sofa beinet?? den ser jo veldig høg ut...

men finnes den i norge, på noen norske sider??

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men de lager ikkje lyd sant?? siden den står på gulvet å rister...:???:
    viberasjons lyder da altså...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av longbow
    men de lager ikkje lyd sant?? siden den står på gulvet å rister...:???:
    viberasjons lyder da altså...
    Du har jo to SVS pb12-nsd??

Du må ha blitt avhengig....

Jeg ville solgt de subbene og kjøpt noen enda større, før jeg brukte pengene på romperistere8) Det er tøffere og bedre med 8) "romristere".

Jeg har PC12-NSD og den rister rommet nok. Men hadde jeg hatt penger til mer hadde jeg kjøpt større. De er faktisk fine høytalere synes jeg.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haugesynsar
    Du har jo to SVS pb12-nsd??

Du må ha blitt avhengig....

Jeg ville solgt de subbene og kjøpt noen enda større, før jeg brukte pengene på romperistere8) Det er tøffere og bedre med 8) "romristere".

Jeg har PC12-NSD og den rister rommet nok. Men hadde jeg hatt penger til mer hadde jeg kjøpt større. De er faktisk fine høytalere synes jeg.
    det er" veldig lite" bass i rommet mitt. bassen går rett ut.
    eg har eentlg ikkje plass til større subber. må i såfall bli tuber. men det er igjenn veldig mye dyrere. den risteren eg har sett på koster bare 2600, på amazon.com, og det skal være med frakt. men må det betales moms av det ogaå???
    det rister litt i bukse beina på de mest intense bass lyd sporene.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    og denne "klumpen" er det bra futt i??
    men er det denne som settes under ene sofa beinet?? den ser jo veldig høg ut...

men finnes den i norge, på noen norske sider??
    Det rimeligste blir nok å importere fra USA på Amazon.com feks..
    Ser den pakken ligger på rundt 6000 hos den nordiske importøren.
    Den ''klumpen'' har en plattform som du setter under sofabenet, altså hele klumpen blir ikke stående under sofaen, hvis du ikke har plass til det da..
    Dette skal vistnok være blandt de heftigste rumperisterne på markedet, og den lager ikke lyd nei..
    Sikkert noen her på forumet som har denne typen og som kan gi deg nærmere informasjon.
    Nordisk distributør finner du om du ser på ButtKicker®

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan de der "buttkicker LFE" risterne monteres opp-ned under sofaen? Dvs fastskrudd i treramma til sofaen slik som de andre typer rumperistere kan monteres?

Intermediate Evelen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det rimeligste blir nok å importere fra USA på Amazon.com feks..
    Ser den pakken ligger på rundt 6000 hos den nordiske importøren.
    Den ''klumpen'' har en plattform som du setter under sofabenet, altså hele klumpen blir ikke stående under sofaen, hvis du ikke har plass til det da..
    Dette skal vistnok være blandt de heftigste rumperisterne på markedet, og den lager ikke lyd nei..
    Sikkert noen her på forumet som har denne typen og som kan gi deg nærmere informasjon.
    Nordisk distributør finner du om du ser på ButtKicker®
    Om man kjøper en slik ButtKicker, vil man da bare få til et ben?
    Man bør vel ha en dings til hvert av de 4 sofabenene, og da blir det vel dyrt?

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Kan de der "buttkicker LFE" risterne monteres opp-ned under sofaen? Dvs fastskrudd i treramma til sofaen slik som de andre typer rumperistere kan monteres?
    Ja så lenge det er plass under sofaen er ikke det noe problem, da benytter man ikke den plattformen/fundamentet. Man kan også kjøpe hver del separat så man trenger ikke å kjøpe et komplett kit.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Evelen
    Om man kjøper en slik ButtKicker, vil man da bare få til et ben?
    Man bør vel ha en dings til hvert av de 4 sofabenene, og da blir det vel dyrt?
    De øvrige ''dingsene'' som følger med er bare for å utjevne høydeforskjellen som oppstår om man bruker den plattformen/fundamentet, disse koster ikke stort og følger dessuten med i det komplette LFE kittet.
    De ''dingsene'' er bare noen runde gummi/plast skiver som hever de andre sofaføttene opp slik at sofaen blir stående støtt og i water.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja så lenge det er plass under sofaen er ikke det noe problem, da benytter man ikke den plattformen/fundamentet. Man kan også kjøpe hver del separat så man trenger ikke å kjøpe et komplett kit.
    Kongelig! Så for meg at det kittet med to buttkickere, forsterker (som kan drive opptil 4 stk, hvis to skulle bli for lite) og diverse kabler/koblingsmatriell til 7000,- vil passe bra til å få liv i mine to sofaer med 3 og 2 seter... Ser for meg en stk rumperister under hver sofa, Svs ultra subbene vil jo også hjelpe litt på

Koster jo litt, men de buttkicker (LFE) risterne skal vistnok fungere bedre enn Clark Synthesis TST429 risterne har jeg lest, og Clark'ene koster jo 4800,- per stykk! Buttkickerne koster 2000,- per stykk i sammenligning...

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kongelig! Så for meg at det kittet med to buttkickere, forsterker (som kan drive opptil 4 stk, hvis to skulle bli for lite) og diverse kabler/koblingsmatriell til 7000,- vil passe bra til å få liv i mine to sofaer med 3 og 2 seter... Ser for meg en stk rumperister under hver sofa, Svs ultra subbene vil jo også hjelpe litt på

Koster jo litt, men de buttkicker (LFE) risterne skal vistnok fungere bedre enn Clark Synthesis TST429 risterne har jeg lest, og Clark'ene koster jo 4800,- per stykk! Buttkickerne koster 2000,- per stykk i sammenligning...
    Hvis man skal tro de gode testene disse har fått rundt omkring, da burde man kanskje vurdert nyrebelte i tillegg om man benytter flere enn en stk pr sofa ihvertfall...
    Men jeg må få presisere at jeg selv ikke har noen som helst erfaring av disse!
    Jeg har imidlertid denne veldig høyt på ønskelista mi! 8)

Intermediate Evelen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil ButtKickere skape noe bråk eller viberasjoner for naboen?
    Og om man har en stykk på en sofa, vil ikke det bli mer risting i den ene siden en den andre? blir litt sjeve viberasjoner kanskje da?

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Evelen
    Vil ButtKickere skape noe bråk eller viberasjoner for naboen?
    Og om man har en stykk på en sofa, vil ikke det bli mer risting i den ene siden en den andre? blir litt sjeve viberasjoner kanskje da?
    Det er ikke umulig at det kan høres hos naboen under deg hvis du har det, men jeg tror det følger med noen gummiføtter som du kan plassere under sofabenene for å hindre at vibrasjonene sprer seg...

Hvis jeg blir å kjøpe buttkickere blir jeg å montere de hengende oppned under sofaen festet til treramma. Da kan jeg montere den på midten under slik at vibrasjonene sprer seg likt i hele sofaen

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da kan jeg montere den på midten under slik at vibrasjonene sprer seg likt i hele sofaen
    eller man bare kan kjøpe en til hvert sete da, så slipper man det problemet 8) hehe... tror eg tar og bestiller en en dag eg har tid... men er en rikelig, eller skal eg bare gå for to stk når eg først er i gang???

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men finnes det en utgave med større forsterker, og to kickere.. ser det er mangen som snakker om ett sett som er klart for fore kickere, men eg finner det ikkje... hadde jo vert gøy med en under hvert sete 8) , men ja, veldig unødvendig:-D

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men finnes det en utgave med større forsterker, og to kickere.. ser det er mangen som snakker om ett sett som er klart for fore kickere, men eg finner det ikkje... hadde jo vert gøy med en under hvert sete 8) , men ja, veldig unødvendig:-D
    Etter hva folk skriver så er en kicker på hver sofa nok i massevis. AVLageret.no selger et kitt med to stk buttkicker rumperistere og 1000w forsterker for 7000,- Den forsterkeren skal etter hva produsenten sier klare å drive fire rumperistere før den blir for svak...

Sitat fra siden:

Buttkickers er ikke som andre billigere løsninger hvor ristingen er låst til en frekvens, men rister i takt med frekvensen som spilles av. Den massive shakeren på 5 kilo får en hel sofa til å riste. Med over 1000watt til rådighet er det krefter i massevis, kraftigere enn de fleste forestiller seg.

Tror jeg må ha en sånn en dag 8)

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •