Klipsch vs. SVS + litt syting og synsing - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 29 av 29
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av leifen
    Jeg har hatt mye Klipsch og hadde senest i fjord vinter SVS MTS01 . Jeg likte frykteligt godt dette oppsette til film , men ble aldri fornøyd på musikken. Høyttalerene virka uengasjerende og rett å slett kjedelige i forhold til Klipsch.

Men så liker jeg at musikken skal være engasjerende og gøy , ikke eit analytisk verktøy . Så godt muligt at andre kan mene de tvert motsatte av meg.
    Når du sier at MTS-01 virker glimrende til film, men du var ikke fornøyd med musikken, så spør jeg meg om hva som forsvant fra film til musikk? Kan du være så snill og fortelle litt mer?

Engasjerende og gøy høres jo egentlig mest fordelaktig ut?

Intermediate leifen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til film så mener jeg hele oppsette . Jeg hadde mbs01 å mcs01 uten om .

På musikk var de rett å slett ikke tilstrekkelige etter mine preferanser .

Å frontene har jo strengt tatt ikke den helt store jobben i film sammenheng , selfølgeligt alle må gjøre jobben sin for at film opplevelsen skal være optimal . Men på musikk så er det helt andre ting jeg sitter og hører etter og ikke minst liker at høyttalerene klarer .

Men dette er nok enn gang mine meninger . Jeg sier ikke at svs sine høyttalere er regel rett dårlige . Men de oppfylte ikke mine ønsker . Det er faktisk ein del greie høyttalere i den pris klassen .

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til film så mener jeg hele oppsette . Jeg hadde mbs01 å mcs01 uten om .

På musikk var de rett å slett ikke tilstrekkelige etter mine preferanser .

Å frontene har jo strengt tatt ikke den helt store jobben i film sammenheng , selfølgeligt alle må gjøre jobben sin for at film opplevelsen skal være optimal . Men på musikk så er det helt andre ting jeg sitter og hører etter og ikke minst liker at høyttalerene klarer .

Men dette er nok enn gang mine meninger . Jeg sier ikke at svs sine høyttalere er regel rett dårlige . Men de oppfylte ikke mine ønsker . Det er faktisk ein del greie høyttalere i den pris klassen .
    Dine meninger er i hverfall kvalifiserte, i og med at du har prøvd det beste fra SVS og nå ser jeg du har klipsch.
    Tror jeg vil prøve og høre Klipsch i en eller annen butikk. Er det noen som allerede har sjekket opp hvor de beste tilbudene på Klipsc er? 5-8k?

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haugesynsar
    Dine meninger er i hverfall kvalifiserte, i og med at du har prøvd det beste fra SVS og nå ser jeg du har Klipsch.

Ikke sant. Det er her personlige preferanser kommer inn i bildet. Jeg er i samme situasjon. Har hatt MASSE Klipsch, men har nå endt opp med SVS. Dette betyr ikke at det ene merket er bedre enn det andre. Det betyr at SVS er bedre for meg og mine preferanser, akkurat som Klipsch funker bedre i forhold til leifen sine preferanser

Derfor der det som jeg har sagt x antall ganger lurt å høre selv, å ikke bare høre hva andre mener

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det en person kaller gøy og engasjerende kan en annen synes er masete og overdrevent.

Det er sagt utrolig mange ganger, men det kan ikke sies FOR mange ganger: Lytt selv og prøv så godt du kan å matche alt utstyret.

Intermediate leifen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yes , akkurat det jeg prøver og få frem . Mine meninger er så absolutt ikke noe fasit . Gud så kjedeligt det hadde vært her inne på forumet om alle skulle ha det samme oppsette .

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yes , akkurat det jeg prøver og få frem . Mine meninger er så absolutt ikke noe fasit . Gud så kjedeligt det hadde vært her inne på forumet om alle skulle ha det samme oppsette .
    Det hadde blitt lite å prate om da ja.

Det går egentlig ikke an å gi et skikkelig svar på -hva er bra?- spørsmålene. Folk må heller spørre om hva som spiller sånn-og-sånn til den-og-den prisen.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FredrikC
    Interessant at du nevner Klipsch RF og mangel på mellomtone, har ikke hørt dette tidligere.

Her er et sitat fra YingYong som riktignok byttet ut RF-83 med KSP.

"KSP utklasser RF på bass. Sykt mye mer bass. Hornet er ikke så fremtredende og kan spilles høyere over lengre tid uten å måtte sjekke om øra fortsatt sitter på.
    Eneste jeg savner fra RF var råskapen og attacken i mellmomtonen."

Godt mulig han syntes KSP også er bedre i mellomtonen til tross for denne kommentaren, så ikke meningen og bruke han som et "bevis" i så måte. Men fravær av mellomtone?

Og Lyd og Bilde:

"Stemmen til Sarah McLachlan får en fylde og nærhet i mellomtoneområdet som jeg verken hørte med DLS R66, Dali Mentor 6 eller den mye dyrere Tannoy Glenair (alle kan leses om i dette bladet). Mellomtonen på Klipsch RF-83 er kjempestor, og med en sømløs overgang til diskanten kommer overtonene i stemmen naturlig og vakkert frem."

RF er vell designet med tanke på å gjøre Klipsch egenskaper tilgjengelig til en lav pris og i normal innpakning. Tipper at treveis konstruksjoner er dyrere og mer effektsugende en 2 veis. Om du da ikke har svært kraftige forsterkere mister du noe av dynamikken Klipsch er så kjent for...

Jeg testet disse ved siden av hverandre i flere dager, og KSP400 var bedre enn RF83 på alle områder. I mellomtonen var det rett og slett utklassing da RF83 hadde en tendens til å bli litt metallisk i lyden i forhold til KSP400 når man dro på litt.
    Paret som YingYong eier i dag er det samme paret jeg selv testet. Her er et bilde fra testen hos meg

Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Det en person kaller gøy og engasjerende kan en annen synes er masete og overdrevent.

Det er sagt utrolig mange ganger, men det kan ikke sies FOR mange ganger: Lytt selv og prøv så godt du kan å matche alt utstyret.
    Det som er trist er at selv om Klipsch er verdens mest populære høytaler produsent så er de fleste motstanderne personer som ikke har testet med riktig elektronik noe Klipsch spesielt er kresne på.Klipsch er ihvertfall ikke en høytaler som er masete

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •