Plassering - Avstand mellom fronthøyttaler og vegg

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer Cherz sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Plassering - Avstand mellom fronthøyttaler og vegg

Hei,

Skal snart flytte og i den nye boligen blir det projektor og lerret. Sliter litt med å velge mellom et 106" lerret og 92" lerret (begge tab tension).

Går jeg for 106" lerret så har jeg på venstre siden 2,75 cm mellom fronthøyttaler og vegg, samt 2,75 cm mellom fronthøyttaler og lerret. På høyresiden er det ca. 1,5 meter tilgjengelig. Avstanden er til lerretet er i praksis avstand til vekstangen under selve lerretet.

Ønsker et størst mulig lerret, men det er ikke aktuelt å ødelegge musikkopplevelse (for mye) eller flytte høyttalerene frem og tilbake...

Vil 2,75 cm avstand ødelegge lydbildet for mye? Høytalerene det er snakk om er KEF XQ5, mener de er relative retningssterke (av mangel på bedre ord) - reduserer kanskje muligheten for å vinkle dem inn?

Cherz

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje feil del av forumet å legge dette spm, er det andre steder som egner seg bedre?

Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2,75 cm fra veggen er vel egentlig klistret i veggen så du vil nok merke at høyttaleren står for nært. Om det kommer til å ødelegge lydbildet vet jeg ikke, men du kommer til å høre forskjell på høyttalerne. Hvis du bruker en receiver med romkorreksjon kan den hjelpe kanskje på. Hvor mye avstand har du fra høyttalerne til bakveggen?
    2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ragwo
    Hvis du bruker en receiver med romkorreksjon kan den hjelpe kanskje på. Hvor mye avstand har du fra høyttalerne til bakveggen?
    Har en Yamaha 1800 med romkorreksjon som kanskje kan hjelpe på. Avstanden til bakveggen er det mer fleksibilitet, tenkte meg i utgangspunktet noe rundt 15-20 cm.

Cherz

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •