Side høytalere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Active UOB sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    491
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Side høytalere

Jeg tenkte å gå til inkjøp av et sett med sidehøytalere for å utvide mitt 5.1 system til 7.1. Jeg har bare et veldig stort problem. Jeg har et kombisystem i stuen og på den ene siden av der jeg/vi sitter er det et stort vindu. Dette fører til at det eneste stedet jeg kan plasere sidehøytalerne er på vegg, over vinduet. Her er det 20 cm tiljengelig.

Er det noen som har noen tips, jeg ønsker jo vegghøytalere slevfølgelig og helst dipol høytalere, men bredden er ikke viktig. Noen eksperter der ute som kjenner til surround høytalere som ikke er høyere en 20cm?

Intermediate Evelen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du kan jo plassere dem sidelengs kanskje..

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BOSE kubene er 16cm høye, Jewel-kubene er enda lavere. Hver høyttaler av begge disse består av to kuber som kan vries uavhengig av hverandre og derfor de kan spille bi-pol eller direktestrålende ettersom hva du ønsker.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UOB
    Jeg tenkte å gå til inkjøp av et sett med sidehøytalere for å utvide mitt 5.1 system til 7.1. Jeg har bare et veldig stort problem. Jeg har et kombisystem i stuen og på den ene siden av der jeg/vi sitter er det et stort vindu. Dette fører til at det eneste stedet jeg kan plasere sidehøytalerne er på vegg, over vinduet. Her er det 20 cm tiljengelig.

Er det noen som har noen tips, jeg ønsker jo vegghøytalere slevfølgelig og helst dipol høytalere, men bredden er ikke viktig. Noen eksperter der ute som kjenner til surround høytalere som ikke er høyere en 20cm?
    Jeg hadde tilsvarende problem som deg,- så jeg takmonterte mine sidehøyttalere,- er dette noe du har tenkt på?
    Litt avhengig av høyttaler man går for, fins det mange egnede fester for dette.

Active UOB sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    491
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sett på Bose, og det er et alternativ. Jeg har også sett på takmontering, men fikk ingen positiv tilbakemelding fra hun som også har en del å si i dette. Hadde håpet på at Focal sine høytalere ville passe, men de er litt for høye. Hadde kanskje klart å få inn høytalere som er 25cm høye, men det avhenger av hvordan de kan monteres og hvordan de ser ut.

Jeg har i dag som sakt et 5.1 system, hvor bakhøytalerne (som vel strengt tatt i ekte surround skal stå på siden av lytteposisjon er ganske store (B&W 802, s2). Når jeg skal koble opp sidehøytalere blir jo disse egentlig senter bak. Jeg lurer også på hvordan lyden formidles til bak og sidehøytalere, er det hele frekvensområdet som brukes i disse kanalene, eller er det bortkastet å ha så store høytalere bak?

Newcomer Camst648 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisan !
    er jeg for sent ute med mitt tips ? uansett så kan du jo titte litt på Hi-Fi klubbens forslag til bak høytalere, de har også en del B&W alternativer, siden det er det du har fra før. Høyttaler - Bakhøyttaler | Hi-Fi Klubben
    Ellers så er det vel aldrig bortkastet med goed høyttalere bak, selv om det er senter og front høytalerne som gir fra seg det meste av lydbilde på filmer. er jeg for sent ute så er vel det like bra for da har det vel alt ordnet seg :-D

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •