Konfirmasjons anlegg

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 42
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Konfirmasjons anlegg

Hei!
    Fikk en del penger til konfirmasjonen min så jeg tenkte jeg skulle bruke noe av dem på anlegg.

Er: CERWIN-VEGA CLS-15
    NAD C315BEE

en bra kombinasjon?

Takker for svar :-P

Intermediate reimers sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nei en ekstremt dårlig kombo den forsterkeren er alt for liten. cls15 trenger ivertfall gode 300w per høytaler

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken forsterker ville du anbefalt da? Til en ikke så altfor dyr penge

Newcomer Humber sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei! Jeg er også nykonfirmert og har noen penger som brenner inne. Tenker på nøyaktig det samme som deg og har min egen tråd, men min handleliste sålangt:

Dali IKON 6
    NAD C326BEE
    Jeg driter i CD-Spiller og kjøper heller CAMBRIDGE DacMagic som lar meg bruke PC'en som CD-spiller i tillegg til at jeg kan spille av alle pirat sangene mine :razz:
    __________________________________________________ __________
    TOTALT 16,3K

Kanskje dette går utenfor ditt budsjett, men jeg skal i alle fall har bra lyd! :razz:

EDIT: Må høre høyttalere og forsterker sammen på HiFiklubben så denne listen er ikke sikker. Mulig at jeg trapper opp til NAD C355BEE selv om jeg har fått beskjed om at det er unødvendig. Total pris da blir 17,3K

-Forøvrig finner du tråden min her. Vær obs på at det er mange endringer. Det er vel hovedsakelig sisste side (pr. i dag side 4) du burde se på.

Intermediate fordfiesta sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Ikke gjør samme feilen som jeg, kjøpte alltfor store høyttalere for rommet, blei dårleg lyd gitt.

Intermediate kftosberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er en kombo som jeg trur du kommer til og like..Det er ikke akkurat CV, men det spiller 100000 ganger så pent..Og det ser bedre ut også..Det koster litt mere enn det du hadde tenkt, mend det er jo bare et forslag..
    Prisene er jo med cd spiller, og det skriver du ingenting om du skal ha eller ikke??

ta en runde og lytt på litt forskjellig anlegg, ikke heng deg opp i CV, det har aldri vært noen god løsning..Det spiller kun høyt..

System Audio SA1550 Gulvstående høyttaler | Soundgarden

Harman/Kardon HK3390 og DVD29 | Soundgarden

Lykke til

Newcomer azerty sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med

og

Klipsch RB-61 selges på www.tonart.no for 4000,- og Harman/Kardon HK980 selges HER for latterlige 3800,-!

Eller så er HK3490+DVD29 et godt kjøp til prisen. Et helt konge konfirmasjonsanlegg.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke om noen av forslagene helt passer siden han i utgangspunktet vil ha CV. Da er vel mye bass en forutsetning.

Kanskje dette:
    SVS SBS-01 2000kr bokhyllehøyttaler
    SVS PB10-NSD 5000kr subwoofer
    H/K980 3800kr stereoforsterker

Litt dyrere enn utgangspunktet, men det vil spille pent og samtidig høyt nok med nok bass på et gutterom.

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er egentlig budsjettet ditt? Jeg (som fikk mye mer enn jeg forventet) har en del penger å rutte med. Det jeg setter veldig sentralt til stereoannlegg når jeg kommer til å kjøpe er at det skal holde lenge. Sikter spessielt til høyttalerne jeg vi legge litt penger i da jeg "planlegger" å ha dem livet ut.

Så slik vil jeg bare at du skal se på det, ikke kjøp det billigste for ikke å bruke mye penger (selv om det sikkert er en god standard det også). Viktig at du også lytter og hører hva som passer dine ører

-Humber

Newcomer CV-Erik sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du skal ha CV, så holder det ikke med en bitteliten NAD.. Du kunne jo kjøpt en av effektforsterkerne til CV.

Men liker egentlig forslagene til de andre her bedre.. du får MYE penere og detaljert lyd, og minst like mye morro som med CV Blir ikke samma bassen, men da kan du evt kjøpe en subwoofer vedsiden av

Ikke kjøp CV CLS-215 hvis du har lite rom værtfall, det låter ikke bra.. (jeg snakker av erfaring, bare at jeg hadde CLSC-215)

Men hva er budsjettet ditt?

Intermediate Bendalf sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Humber
    Hva er egentlig budsjettet ditt? Jeg (som fikk mye mer enn jeg forventet) har en del penger å rutte med. Det jeg setter veldig sentralt til stereoannlegg når jeg kommer til å kjøpe er at det skal holde lenge. Sikter spessielt til høyttalerne jeg vi legge litt penger i da jeg "planlegger" å ha dem livet ut.

Så slik vil jeg bare at du skal se på det, ikke kjøp det billigste for ikke å bruke mye penger (selv om det sikkert er en god standard det også). Viktig at du også lytter og hører hva som passer dine ører

-Humber

Der må jeg bare si lykke til!!!

Enhver person her på forumet vil nok si at det er umulig hvis du er en hifi entusiast og beholde samme par høyttalere livet ut.
    Før eller siden kommer det mye omtalte oppgraderingspøkelset til deg også, som det gjør med alle oss andre. hehe

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bendalf

Enhver person her på forumet vil nok si at det er umulig hvis du er en hifi entusiast og beholde samme par høyttalere livet ut.
    Før eller siden kommer det mye omtalte oppgraderingspøkelset til deg også, som det gjør med alle oss andre. hehe
    Hehe...tok kanskje litt hardt i. "Leeeeeeenge" blir vel mer rett å si 8) Trodde først du mente det ikke var mulighet til å beholde dem så lenge pga kompatibilitet med nye deler og selve holdbarheten, men jeg vet hva du snakker om ja. Dette spøkelset har jamman meg besøkt meg ofte, antakelig oftere enn dere har sett det :twisted:

Men det blir ikke med det første at disse byttes ut

-Humber

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CV-Erik
    Ikke kjøp CV CLS-215 hvis du har lite rom værtfall, det låter ikke bra.. (jeg snakker av erfaring, bare at jeg hadde CLSC-215)
    Det låter skamdårlig i små rom ja.. 215 trenger minst 30kvm for å i det hele tatt spille brukbart. Jeg har vel 35kvm kanskje, og her spiller det bra

Men som nevt.. Er en god idè og oppgi budsjett, om det skal gå ann å komme med noen forslag her 8)

Intermediate dj-vega sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bendalf

Mine høyttalere som jeg fikk til 14 eller 15 årsdagen hadde jeg i et år før jeg bytta de ut. Er 17 nå og de er her fremdeles å spiller bra.
    Men fra jeg fikk interessen har jeg hatt:

Genexxa mira 6.2 (par 1)
    Genexxa mira 6.2 (par 2) (solgt til mamma)
    Genexxa mira 6.2 (par 3) (solgt til brodern)
    Genexxa mira 4.1
    Cerwin-vega VE-5c (solgt til mamma)
    Dynabel DIY høyttalere
    Cerwin-Vega dc-15 (solgt til brodern)
    Cerwin-vega v-35d
    Cerwin-vega at-40
    Patos basic 310 mk1
    Patos Basic 110mk2
    Patos basic 210mk2
    Eltax Atomic sub 12" (solgt til brodern)
    Fence Audio 8"

Jeg er kansje et bevis at det å ha et par høyttalere resten av livet er godt gjort. Jeg har hatt min interesse nå i noen år og lista er lang allerede...

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av B&W'Eier
    Det låter skamdårlig i små rom ja.. 215 trenger minst 30kvm for å i det hele tatt spille brukbart. Jeg har vel 35kvm kanskje, og her spiller det bra

Men som nevt.. Er en god idè og oppgi budsjett, om det skal gå ann å komme med noen forslag her 8)
    Hmm. Kansje det er det jeg trenger...jeg har en loftstue på ca 50kvm

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kftosberg
    Her er en kombo som jeg trur du kommer til og like..Det er ikke akkurat CV, men det spiller 100000 ganger så pent..Og det ser bedre ut også..Det koster litt mere enn det du hadde tenkt, mend det er jo bare et forslag..
    Prisene er jo med cd spiller, og det skriver du ingenting om du skal ha eller ikke??

ta en runde og lytt på litt forskjellig anlegg, ikke heng deg opp i CV, det har aldri vært noen god løsning..Det spiller kun høyt..

System Audio SA1550 Gulvstående høyttaler | Soundgarden

Harman/Kardon HK3390 og DVD29 | Soundgarden

Lykke til

H/K og SA er en deilig kobinasjon. En bekjent av meg har disse høyttalerene på h/k, det spiller så herlig.

Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av B&W'Eier

Jepp, ikke bare låt det dårlig, men jeg hadde faktisk 0 bass!
    CLSC-10 mine har mere bass her..

Og ja, jeg har testa med flere forsterkere

Jeg hadde gått for noe Klipsch Tenker selv snart og kanskje kjøpe et par RF-82 om jeg finner et par i nærheten til en grei penge

Harman/Kardon er også bra.. har AVR255 selv, fornøyd med den

Intermediate mik92 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    1,523
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil sterkt anbefale deg å kjøpe noe brukt når du skal handle i denne prisklassen. Du får som regel mye bedre utstyr for hver investerte krone
    Anbefalte bruktsider fra min side er AVtorget her på forumet og bruktsidene på Hifisentralen.
    Sony XA5ES - BIX Turntable (Rega RB-250 og AT-95E) - SB Touch - Sony S370 - Onkyo 717 - Sony TA-E77ESD - Dynaco ST70 (Mullard EL34) - Canton CT-1000 - DIY SVS PC 16-46

Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mik92
    Jeg vil sterkt anbefale deg å kjøpe noe brukt når du skal handle i denne prisklassen. Du får som regel mye bedre utstyr for hver investerte krone
    Anbefalte bruktsider fra min side er AVtorget her på forumet og bruktsidene på Hifisentralen.
    Finn.no har også en del.
    Skal du ha CV er det værtfall MYE CV på finn..

Intermediate bjarne82 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor i norges land holder du til? Kan være mange tusenlapper å spare ved å kjøpe noe pent brukt!

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •