Konfirmasjons anlegg - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 42 av 42
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av FredrikC
    Ikke at jeg kjenner deg, men når jeg tenker tilbake på meg selv som konfirmant hadde QLN Arcthech serien (8 og 12 avhengig av penger og plass) vært en perfekt høyttaler. Gjetter på at du spiller mye Mp3, spotify,divX, nedlastet materiale osv?
    De er rimelig, spiller veldig høyt, låter mye bedre en f.eks CV og ser ikke så ille ut (piano eller trefiner finish). Det største spiller ned til omkring 25hz med god plasering så du klarer deg fint uten sub til musikk.

Som forsterker hadde jeg kjøpt en Yamaha reciever (f.eks RX-V2600 til 5500 på torget? 2x130Wrms) eller liknende og bi-ampet. Da kan du bygge videre til surround, den har innebygd DAC, den har utganger for SUB med deling og yamaha har en veldig allround bra lyd med svært god basskontroll.

Lykke til med valget, du har startet på en omfattende og kostbar hobby.

Qln AB
    De der så ut som noen veldig bra høyttalere til akkurat mitt behov. Men finner den ikke i Norge. Jeg fant en side i Sverige, men slik jeg forstod det så sendte de ikke varer til utlandet. Kan noen gi meg en link?

Og forsterkeren kan jeg heller ikke finne. Passer det ikke med denne forsterkeren til høyttalerene da? HARMAN KARDON HK 980

Newcomer Humber sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av mik92
    Hvilket utstyr ble disse høyttalerne brukt på? JBL er jo en stor produsent av høyttalere til kino- og konsertbruk på proffnivå. Så etter hva jeg ville trodd så skulle hjemmehøyttalerne deres ha noen av de samme kvalitetene. Stram og tørr bass med god dynamikk i hele frekvensområdet.
    5.1 anlegget hans ble drevet av denne reciveren...tror jeg :-?

Tørr var i alle fall lyden, ja. Som knusk! Lite motiverende og spennende å høre på, uansett musikksjanger :???:

Jeg må være litt drittsekk nå :twisted: Kan dette være noe for deg? Skreddersydd for budsjettet ditt og greier

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •