Konfirmasjons anlegg - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 42
    Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av dj-vega
    Hmm. Kansje det er det jeg trenger...jeg har en loftstue på ca 50kvm
    Da tipper jeg du ikke kommer til å kvitte deg med CLS-215 på en stund, om du føst får de opp der

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg beklager virkelig for at jeg ikke har svart dere. Har vært opptatt i dag med rydding etter konfirmasjonen :P

Dere har kommet med mange flotte svar....Akkurat det jeg trengte.

Budsjettet mit er vel på 10-12 tusen.

Har jo tenkt at de skulle stå på det lille rommet mit mesteparten av tiden, men også ha mulighet til å ta dem med ut i garasjen når det er fest

Jeg trenger ikke CV...Overhodet ikke. Det var bare noe jeg fant fram som et utgangspunkt. Cd og DVD spiller trenger jeg heller ikke, bruker pc'n.

Intermediate Evelen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, hva du vil ha av anlegget du skal kjøpe`?
    Vil du ha noe som spiller høyt eller fint? eller kanskje en kombinasjon av disse?
    Er bruktkjøp ok`?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Evelen
    Ok, hva du vil ha av anlegget du skal kjøpe`?
    Vil du ha noe som spiller høyt eller fint? eller kanskje en kombinasjon av disse?
    Er bruktkjøp ok`?
    Jeg vil ha en slags kombo av disse ja. Trenger ikke være så enormt vakkert å høre på. Jeg er ikke så veldig nøye på lyd. Men det må jo spille ganske høyt. Men trenger heller ikke å blåse vinduene ut av veggen.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    QLN eller Cerwin Vega er svaret her.. Uten tvil, ifølge det du selv skriver :wink:

Newcomer Mummi sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Jeg er også konfirmant, og av pengene skal jeg kjøpe hjemmekino.
    Innkjøpslisten min er foreløpig slik:

yamaha RX-V663
    Dynavoice Magic F-6, C-4 og S-4
    XTZ 99 W10.16
    Kabler og slik fra Sony Center og/eller Biltema

Eventuelt Sony tv , fordi jeg kjenner daglig leder på Sony Center, og får rabatter.

Av dette har jeg kjøpe 663'n på lagersalg, og oppvares av tanten min. Ht og sub tenker jeg å kjøpe fra Sverige, og spare noen penger der. Gunstig og med at vi har leilighet i Sverige.

Budskjettet mitt ligger på rundt 10 000

Tips er vel å sjekke bruktmarkeded, eller å kjøpe fra Sverige. Fra fyndborsen har dem frakt til Norge for 400SEK.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke System Audio SA1550
    og HARMAN KARDON HK 980 en bra kombinasjon da? Eller er det ikke noe bra trøkk i de høyttalerene?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    System Audio er mer av den fintspillende typen, som ikke har no spesielt TRØKK, som du er ute etter EvenO :-) Kommer ann på hvilke trøkk du er ute etter.. :-)

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SA er iallefall ikke noe bassmonster for å ha det sagt :wink:

Newcomer Mummi sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av B&W'Eier
    SA er iallefall ikke noe bassmonster for å ha det sagt :wink:
    Men han kan jo ha SA, og kompensere med en sub :-D

Der har man jo XTZ, som har veldig brae sub'er til en billig penge. F.eks XTZ 99 W10.16 til 3000 på surround.no med 300W RMS og 10" element.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mummi
    Men han kan jo ha SA, og kompensere med en sub :-D

Der har man jo XTZ, som har veldig brae sub'er til en billig penge. F.eks XTZ 99 W10.16 til 3000 på surround.no med 300W RMS og 10" element.
    Absolutt! Men du får ikke samme "trykket" som du får av elementer i større arealx4 for eksempel.. Men å supplere med 2 bassere, er bedre enn 1, for da får du mye jevnere kurve :wink:

Hva med et par SA og 2x XTZ 99 W12.2? Tipper dette hadde spilt kooonge :-D

Intermediate mik92 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    1,523
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville kiket på Klipsch eller JBL hvis høyttalerne skal ha god lyd og kunne spille på konsertnivåer.
    Sony XA5ES - BIX Turntable (Rega RB-250 og AT-95E) - SB Touch - Sony S370 - Onkyo 717 - Sony TA-E77ESD - Dynaco ST70 (Mullard EL34) - Canton CT-1000 - DIY SVS PC 16-46

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan spille rykende høyt med SA også :wink: Men dog en god del snillere enn både Klipsch og JBL :-)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ikke så god til å leite jeg. Kan dere ikke finne noen brae klipsch eller jbl høyttalere til meg da?

Jeg håpet på å få høyttalere med sub innebygd på da...så det ikke tar så enormt mye plass.

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke at jeg kjenner deg, men når jeg tenker tilbake på meg selv som konfirmant hadde QLN Arcthech serien (8 og 12 avhengig av penger og plass) vært en perfekt høyttaler. Gjetter på at du spiller mye Mp3, spotify,divX, nedlastet materiale osv?
    De er rimelig, spiller veldig høyt, låter mye bedre en f.eks CV og ser ikke så ille ut (piano eller trefiner finish). Det største spiller ned til omkring 25hz med god plasering så du klarer deg fint uten sub til musikk.

Som forsterker hadde jeg kjøpt en Yamaha reciever (f.eks RX-V2600 til 5500 på torget? 2x130Wrms) eller liknende og bi-ampet. Da kan du bygge videre til surround, den har innebygd DAC, den har utganger for SUB med deling og yamaha har en veldig allround bra lyd med svært god basskontroll.

Lykke til med valget, du har startet på en omfattende og kostbar hobby.

Qln AB

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høyttaler - Gulvhøyttaler | Hi-Fi Klubben: CERWIN-VEGA CLS-12 Høyttalere
    +
    Harman/Kardon HK980 Integrert forsterker | Soundgarden

Da får du en god kombo, selvfølgelig vil CV altid ha nytte av mer power i bakhånd. Men HK har veldig bra med strømreserver, og da grier du alikevel å dra CV relativt langt .

CLS12 er også en av de mest prisverde akkurat nå .

PS: Du har også NAD 355 som HIFIKLUBBEN selger, passer godt til CV 12" generelet, men ville nok tatt HK'en . HAr selv 970 (forrige modellen), den er enormt imponerende på lettdrevene høyttalere (som trenger masse strøm!).

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NM, bryter budsjettet.

Newcomer Humber sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Leste over noen av de sisste innleggene og snappet med meg at du muligens var interessert i JBL høyttalere? Tror jeg har nevnt dette i min egen tråd, men jeg har dårlig erfaringer med de. Syns ikke de spilte noe bra i det hele tatt, dårlig dynamikk, svakt med bass og lite "trøkk" i film/spill og musikk.
    De høyttalerne jeg hørte på i fire dager var en dyr JBL høyttaler til 10K/paret når de ble kjøpt. Dette var riktignok hjemmekino system så han hadde jo sub, men syns liksom at fortsatt med subb'en på var det noe ekstra der som manglet...:-?

Jeg vil i alle fall fraråde deg JBL basert på mine erfaringer. De er på ingen måte høyttalere du tar med på fest og gir et relativt dårlig lydbilde.

Sorry om jeg feller noen JBL eiere her, men dette er min erfaring.

EDIT: Mens vi snakker om bass: Høyttalerne hans hadde ikke et "basshull" i fronten. Kom på i senere tider at det kunne være som XTZ 99.36; på baksiden. Om dette er tilfellet er standarden i alle fall alt for lav.

-Humber

Intermediate mik92 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    1,523
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Humber
    Hei

Leste over noen av de sisste innleggene og snappet med meg at du muligens var interessert i JBL høyttalere? Tror jeg har nevnt dette i min egen tråd, men jeg har dårlig erfaringer med de. Syns ikke de spilte noe bra i det hele tatt, dårlig dynamikk, svakt med bass og lite "trøkk" i film/spill og musikk.
    De høyttalerne jeg hørte på i fire dager var en dyr JBL høyttaler til 10K/paret når de ble kjøpt. Dette var riktignok hjemmekino system så han hadde jo sub, men syns liksom at fortsatt med subb'en på var det noe ekstra der som manglet...:-?

Jeg vil i alle fall fraråde deg JBL basert på mine erfaringer. De er på ingen måte høyttalere du tar med på fest og gir et relativt dårlig lydbilde.

Sorry om jeg feller noen JBL eiere her, men dette er min erfaring.

EDIT: Mens vi snakker om bass: Høyttalerne hans hadde ikke et "basshull" i fronten. Kom på i senere tider at det kunne være som XTZ 99.36; på baksiden. Om dette er tilfellet er standarden i alle fall alt for lav.

-Humber
    Hvilket utstyr ble disse høyttalerne brukt på? JBL er jo en stor produsent av høyttalere til kino- og konsertbruk på proffnivå. Så etter hva jeg ville trodd så skulle hjemmehøyttalerne deres ha noen av de samme kvalitetene. Stram og tørr bass med god dynamikk i hele frekvensområdet.
    Sony XA5ES - BIX Turntable (Rega RB-250 og AT-95E) - SB Touch - Sony S370 - Onkyo 717 - Sony TA-E77ESD - Dynaco ST70 (Mullard EL34) - Canton CT-1000 - DIY SVS PC 16-46

Active
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EvenO
    Jeg er ikke så god til å leite jeg. Kan dere ikke finne noen brae klipsch eller jbl høyttalere til meg da?

Jeg håpet på å få høyttalere med sub innebygd på da...så det ikke tar så enormt mye plass.

Hei

Ta en telefon til Andre på Hifihuset. HI-FI Huset AS - Forsiden

Jeg vet han har hatt ett par av de gamle høyttalerne mine stående en stund.

Klipsch synergy sp1 disse har aktiv bass i bunn med 225 watt forsterker i hver av høyttalerne. sitter 1 8" i hver men trøkker seriøst.

ser for meg at dette er noe du kan få til en rimelig penge.

Disse spiller høyt og pent.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •