Anthony Gallo

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8

Tråd: Anthony Gallo

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Anthony Gallo

Hei,

Er på jakt etter nytt surround anlegg. En av mine ideer er at de ikke skal ta alt for stor plass. Noe som ikke så så uinteressant ut er Anthony Gallo

Norsk Audio Teknikk AS, Anthony Gallo, Cayin, Gryphon, Bladelius, Audiolab, Respons, Dynaudio, Kimber, Parasound

Er det noen som har erfaring med disse? Så da spesielt på det settet som heter Nucleus Micro 5.1 pakke med TR-1 sub .

Finnes det andre alternativer i samme prisklasse?

Frekk

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er endel erfaring med denne høyttaleren på hifisentralen.no
    The Gallo dudes and dudettes(bilder!)
    Gallo Reference 3.1++++

søk ellers litt rundt der da det har begynt å bli endel tråder...

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ute etter akkurat det samme, og har tatt en god søkerunde på forumet. Det ser ut til at Gallo kan bli valget for min del. Jeg har ikke muligheten til å få hørt anlegget før det dumper i postkassa, men tror jeg tar sjansen. Det har stått mellom Gallo og Bose en stund, men siden jeg også har HK AVR240 fra før av så ser jeg det som litt mindre sannsynlig å kjøpe et komplett Bose anlegg.

Men noe som er vanskelig å forstå for meg (såvidt over gjennomsnittlig opptatt av lyd) er at noe så smått kan spille så sinnsykt som folk vil ha det til :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er selv lykkelig eier av Gallo 3.1 fronter og Adiva Ti til surround kanalene. Etter det jeg har lest og erfart skal disse Galloene være i en annen klasse enn Bose. Det som imponerer mest er hvor utrolig oppløste og detaljerte de er, og evnen de har til å skape et bredt lydbilde. Byggekvaliteten er også veldig bra, og milevis unna de Bose høytaleren jeg har sett.

Forøvrig kan jeg nevne at jeg kjøpte 4 stk A'diva Ti på Ebay til ca. 8000,- inkl frakt. Slapp moms pga. snill merking fra seller

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det skal vel kunne testes hos morten på ulevålsvn 13 regner jeg med..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for alle svar så langt. Har vært innom Ullevålsveien og hørt på noen gallo høyttalere. Det første som slo meg, som en også nevnte, var et meget detaljert lydbilde (hørte på to satelitter og en sub). Etter denne første lyttetesten sitter jeg igjen med et veldig godt intrykk. Små kuler som gir knall lyd sammen med en sub.

Om jeg skal utsette noe på lyden så må det være at de til tider ble litt for "ærlige". Vokalen ble kanskje litt for fremtredende i noen sanger og lyden var til tider litt skarp. Den musikken jeg hørte på bar et akustisk preg. Mulig at jeg får justert intrykket hvis jeg lytter en gang til, noe som jeg kommer til å gjøre forøvrig med egen musikk..

Har også begynt å leke med tanken på et par gulvhøyttalere og skippe surround oppsettet. Problemet her er at de jeg har hørt på hittil, i min prisklasse, har lyden vært noe hul. Det nærmeste jeg har kommet den lyden jeg leter etter er faktisk Dali Mentor 5, men da er den over min prisklasse. Men de høyttalerne hadde en klar fin lyd der bassen var presis, og svømte ikke ut i lydbildet som ved en del høyttalere ned i 10.000 kroners klassen.

Gi meg gjerne noen tips på gulvhøyttalere også. De jeg har sveipet innom foreløpig er B&W, Dali, og så vidt hørt litt på Klipsch.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med noen av de mindre Dali'ene da? Jeg synes Dali gir mye for pengene. Ca hvor mye kunne du tenkt deg å legge i de da? SVS MTS-01 får bare skryt i tester og har en av verdens beste diskanter. 12.500kr hos Lsound.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Hva med noen av de mindre Dali'ene da? Jeg synes Dali gir mye for pengene. Ca hvor mye kunne du tenkt deg å legge i de da? SVS MTS-01 får bare skryt i tester og har en av verdens beste diskanter. 12.500kr hos Lsound.
    Jeg hørte på både b&w samt dali i prisklasse fra 7-13 samt. Det var ikke dårlig lyd, men fikk en boks følelse på noen. På en del andre så fløt bassen for mye ut. Klipsch skal jeg ikke uttale meg så mye om da det er en god stund siden jeg hørte og har mistet lydbildet i mitt hode (må høres på nytt). Nå er jeg ikke ferdig å lete, og kommer til å lytte ganske mye før jeg bestemmer meg.

SVS har jeg faktisk ikke hørt før, så det er noe jeg må få testet ut.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •