Nye høyttalere...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nye høyttalere...

Har vært inne på tanken å kjøpe meg nye høyttalere. De jeg har begynner å bli noen år, så det er kanskje greit å få noe nytt i hus. Men så var det prisen, da... Jeg vil halst ikke at de skal koste for mye, da jeg ikke har så altfor god råd for tiden.

Så det jeg da lurte på var om det er noe vits i å bytte ut mine Dali 606 til fordel for den nye Concept serien fra Dali.
    Leste nettopp i et blad at man får komplett sett 5.0 høyttalere i Concept serien til 6500,- kr.

Er det noen av dere som ville byttet ut et par Dali Blue 606 med den nye Dali Concept 6??

Recieveren som skal brukes er en Sony STR-DB2000.

Alle gode svar og meninger mottas med takk.

Intermediate martin sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,914
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De jeg har hørt om som har hørt begge høyttalerne (uff for en setning )

Mener at iallefall 6006 spiller bedre enn concept 6 og siden du har forgjengeren 606 tror jeg ikke du merker så veldig forskjell, hvis det blir bedre da..

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,042
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sier meg enig med martin.
    Jeg har hørt begge..

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Greit. Så da trekker jeg den slutningen at jeg holder meg til de høyttalerene jeg har foreløpig. Da kan jeg spare til noe som koster en del mer, og som er mye bedre.

Om det da ikke er andre her på forumet som mener noe helt anna...? :?: ? :?: ?

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tonern
    Om det da ikke er andre her på forumet som mener noe helt anna...? :?: ? :?: ?
    Synes ikke du skal bry deg så mye om hva andre synes... Er du fornøyd selv, så er vel det det viktigste. Du indikerer likevel at du ønsker noe bedre, og da kan det lønne seg å spare som du sier, men vær også klar over at det kan komme en høyttaler som passer din smak enda mer perfekt til den prisen du har tenkt å legge i høyttalerne i dag. Fokuser på lyden, ikke på prislappen.

Min erfaring: Jeg hadde en gang 4000,- til nye stativhøyttalere, og tok med meg forsterkeren min til Hi-fi klubben. De var snille og lot meg prøve mye. Etter mye lytting endte jeg opp med et par til 1200,- kr. De lød like bra PÅ MITT UTSTYR som høyttalere rundt 4000,-. Moralen: Hvis du bruker egen smak, eget utstyr og egne ører som mål, så kan du gjøre et skikkelig kupp, og det selv uten pruting! ...og pruter du i tillegg...

Newcomer ninjapingvin sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg har lest er at Concept 6 er mer i klassen til Blue 5005, og da er det vel kanskje ikke så rart om 6006 spiller litt bedre

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •