30k kroners klassen

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 28
    Newcomer JauJau sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

30k kroners klassen

Halleisen alle mann. Sitter og ser over alternativer for et godt Lydsystem som kan levere god Lyd både til film og til musikk i 30000kr klassen. Forseterker kommer til og koste ca 10.000kr, mange gode i den prisklassen . Onkyo, pioneer, HK. Setter stor pris på meninger i henhold til vilke av desse leverer best musikk kvalitet?? da eg tror at dei er alle gode til film.
    Og På høytaler siden vurdere eg B&W cm7 serien, Klipsch , Audiovector eller andre gode forslag? . Tror kanskje prisen kan komme til og gå noe oppover men ikkje så mykje lenger :-D, (håper eg ). Eg trenger noen meninger og forslag , setter stor pris på alle inlegg

Newcomer misterstatetrooper sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med denne surroundpakken fra XTZ til ca 18k

XTZ 99.36 25 Surroundsystem

Skal være en særdeles kapbel pakke mht til prisen.
    Da har du med 10k til receiver et par tusen igjen å bruke til en sub (legg på ett til to tusen til for en 10 eller 12" fra samme merker).
    Signalkilde og kabling antar jeg du ikke regnet med å ta med i beregningen. I såfall sprekker jo dette budsjettet en del..

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm, tja kanskje det. Har liten eller ingen erfaringer med XTZ høytalere. Får ta meg en tur og høre på oppsettet.. Men det passer meg forholdsvis bra med større fronter i og med eg vil ha god musikklyd.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SVS STS-01 6000kr
    SVS SCS-01 1600kr
    SVS SBS-01 2000kr
    SVS PC12-Plus 9500kr
    Yamaha RX-V1900 11500kr

Sum 30600kr

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vanskelig å komme utenom XTZ da de leverer veldig mye for pengene.
    Jeg ville kanskje ha valgt en annen pakkeløsning. Viktig med subwoofere og gode justerings muligheter til bassen.
    Ville ha vurdert noe sånt:
    Frontsystem:
    XTZ 99.26 W10.17 P

Senter:
    XTZ 99.25 Center Pianolakk

Bakhøyttalere. Her kan du gå ned i størrelse. Høre du derimot mye på mulitkanals musikk, så er nok 99.26 det beste alternativet:
    XTZ 93 WMT Pyramide

Dette blir litt dyrere, men du trenger ikke like mye krefter til forsterkeri som til den andre XTZ pakken. I tillegg får du mer dypbass. Eventuelt kan du utsette kjøp av senter og starte med fronter og bakhøyttalere.
    Jeg ville ha valgt Yamaha surround receiver til XTZ. RX-V1900 har du sikkert budsjett til.

Dette er et meget bra utgangspunkt og vil jeg deg utrolig mye godlyd for pengene. Effektrinn kan du utvide med senere for enda mer løft.

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

spennende

Mykje Spennande. i det SVS oppsettet syntes eg det var veldig mykje penger til bassen, Men for all del eg skal ikkje seie det ikkje er bra, har aldri hørt på gulvhøytalerne der i fra.

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg ser at Yamaha blir anbefalt sammen med XTZ, er det grunnet musikaliteten til Yamhaen?

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    XTZ er ganske nøytrale i klangen og er også veldig åpne fra mellomtonen og opp. Da ville jeg tro Yamaha som har litt varme, fylde og en snill topp vil passe bra. Tilbakemeldingen fra de som har denne komboen tilsier også det. Marantz kan muligens også være en god kanditat, men de pleier ikke å samme trykket og god effektdel som Yamaha. Til film mener mange dessuten at Yamaha har det beste romkorreksjons systemet.
    Er litt redd for at Onkyo og Pioneer kan bli for nøytralt og klangfattig sammen med XTZ.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Onkyo SR875 Onkyo TX-SR875 Sort A/V Receiver - ONKYO - Receiver/Forsterker - Onkyo TX-SR875 Sort A/V Receiver - Netshop.no - pc data foto minne digital

B&W 683 Høyttaler - Gulvhøyttaler | Hi-Fi Klubben: B&W DM683 Høyttalere

B&W 686 Høyttaler - Stativhøyttaler | Hi-Fi Klubben: B&W DM685 Høyttalere

B&W HTM 62 Høyttaler - Senterhøyttaler | Hi-Fi Klubben: B&W HTM62 Senterhøyttaler

Du kan også fint benytte deg av Dali Lektor og IKON til denne super forsterkeren .

IKON 6 + IKON VOKAL 2 + IKON W2 (som er en veldig fin bakhøyttaler!!). IKON har en veldig spessiel og detaljert diskant . bruker LANG tid til å spille seg inn. Samt det er litt tillvenning. Dynamisk danske . kommer på underkant av 20000kr!!

Masse å teste ut .

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørest veldig bra ut. Kan nok hende at det blir test av dette. Reciveren ser knallbra ut så den kommer eg nok til og gå for. Frontsettet og senteren og ser spennende ut, så eg ser frem til og høre dei. Godt mulig at eg kommer til og gå for noe slikt og så vente med bakhøytalerene, kan bruke mine B&W til det ei stund til

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    B&Wene har mer nivå i mellomtonen som mange liker. Men de er ikke like åpne og har ikke samme bassen som XTZene. At de ikke er like åpne, gjør derimot at de mer tilgivende overfor dårlige innspillinger. Så det er ikke nødvendigvis negativt.
    Anbefaler deg å lytte på Dali Mentor 6 i samme slengen også. De er sånn noenlunde på høyde med XTZ 99.36, så da får du et inntrykk av hvordan XTZ ligger i terrenget.

Vi anbefale deg å finne høyttalerne du liker først og så forsterker etterpå.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JauJau
    Mykje Spennande. i det SVS oppsettet syntes eg det var veldig mykje penger til bassen, Men for all del eg skal ikkje seie det ikkje er bra, har aldri hørt på gulvhøytalerne der i fra.
    De har sub'er ned til 5000kr. Det var bare for å fylle opp de 30.000kr'ene. Men jo større bass jo bedre i forbindelse med film.

STS'ene kommer ikke før i august. Tenkte jeg skulle ha et par selv.

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå vært og hørt på litt forskjellig. På hifi klubben hørte eg på B&W CM7, 683 og dali mentor 6. Skuffet over CM7 (der hadde eg store forventninger) Alt for lite punch, virket ganske spinkel og etter min mening ikkje værdt nesten 15tusen. 683en var det mer futt over, ikkje like klar diskant men mere punch og fylde.
    Men så kom den morsomme høytaleren. Dali mentor 6, Denne var det fart over ,spilte detaljert og nøyatig, veldig tight og fin. Imponerte meg skikkelig.Alle mine forsommer mot dali blei blåst bort. Den koster selvsagt en god del mere, men var skikkelig gøy og høre på.
    Reiser på jobb i nordsjøen nå men når eg kommer tilbake har eg avtalt med soundgarden i Ålesund at eg skal komme og høre på Noen JBL Es90 og Ls80. Ser frem til det.
    Dessuten har eg kommet over en kar som er villig til og selge meg noen gammle men helt strøkne Dali Grand høytalere, får låne dei til test hjemme. Og det kommer eg og til og prøve når eg kjeme heim. skal skrive ka eg syntes om desse etter testen.
    Det skal og være sagt det at eg er på ingen måte noe ekspert på høytalere,og det er sikkert mange som mener noe annet en det eg har skrevet her. Men eg må bare skrive det mine ører liker :-D

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

klipsch

Det glemte eg. Har forresten vært og hørt på Klipsch og, testet Rf82 og RX7.
    Svært dårlig lytterom tatt i betraktning var det morsomme høytalere. Der eg syntes Rf82 en kom best ut av det. Rx7 en var bra men ikkje så bra at den var verdt 10lapper mere. Veldig mye lyd og god til og spille høyt på var intrykket mitt, ikkje noe særlig god mellomtone. Men artige høytalere absolutt, dei hadde ikkje rf83 så den fekk eg ikkje hørt på. oppe til vurdering men tvilsomt at det blir desse. følte at dei manglet detaljer.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med kina vare av høy kvalitet ?

Noen pakker håper jeg i linken Høyttalerpakker - Soundwave as

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som jeg nevnte til deg tidligere, så ligger XTZ 99.36 omtrent på nivå med Dali Mentor 6. Det er kanskje vanskelig å forstå med prisforskjellen, men XTZ sparer mye på å kutte ut reklame og drive direkte salg fra nettbutikk.
    Har sett folk som opplevde XTZ 99.36 bedre enn Mentor 6, men vil tippe de begge har sin styrker og svakheter opp mot hverandre. Bassen i XTZ 99.36 er ikke superstram, men heller ikke dårlig når man plugger igjen de nederste portene. Du har jo dessuten budsjett til enten 99.38 eller en sub løsning som tidligere skissert.
    Beste er selvfølgelig om du får lyttet til høyttalerne selv og gjøre opp en mening. Surround.no har lokale hvor du får lyttet til de.

Andre gode kanditater er PSB og Monitor Audio. JBL har ikke imponert meg, men smaken er som baken.
    Jobber med akustikk og høyttalerutvikling

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Spennende

Hørest nesten for bra ut til og være sant. Dersom XTZ en er så bra som du skriver veit eg ka eg skal ha. Problemet mitt er at det er ingen som leverer XTZ i ålesund og eg må til oslo for og teste den. Men det er så interesant at eg trur eg må ta turen . Ser frem til og teste dei. Og dersom dei kommer i nerheten av mentor 6 en til den prisen er det ingen tvil om vilken vei eg kommer til og ta.
    Veldig gla for dei supre tilbakemeldingene,

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når du først er til Oslo så er det jo ikke så langt igjen til Arendal der Lsound som selger SVS holder til.

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hehe

Ja, det er no ein liten tur det da . men må seie at eg er sugen. Det er så mye nytt og spennende. Dette swans merket og gjør meg nyskjerrig.
    Driten med og bu i Ålesund er det at det er svært få merker som førest her.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JauJau
    Ja, det er no ein liten tur det da . men må seie at eg er sugen. Det er så mye nytt og spennende. Dette swans merket og gjør meg nyskjerrig.
    Driten med og bu i Ålesund er det at det er svært få merker som førest her.
    Ta deg en tur til Oppdal og se hva som finner her. Elkjøp og Expert.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •