JBL 8340A eller Klipsch KL-525 THX Ultra2 LCR

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

JBL 8340A eller Klipsch KL-525 THX Ultra2 LCR

Hei,

Driver med kinobygging og er litt i tvil om vilke høytalere jeg bør gå for.

Rommet er 3*6 meter og høytalerene skal drives av en marantz sr8002 i combo med noen effektforsterkere fra tangen AV design.

Lurer på JBL 8340A eller Klipsch KL-525.

Noen som har hørt begge og kan komme med en anbefalling?

Jeg planlegger å ha frontrekka bak et lydtransparent lerret, så der går det greit med høytalere som ikke ser ut (ref alternativene over :-)) Surroundhøytalerene derimot blir synlige og dermed er finish viktig.

Er det noen som har tips til surroundhøytalere som ikke er for store/dyre/stygge OG kan passe med de overnevnte?

Jeg innbiller meg at jeg vil ha bi-pol høytalere. I utgangspunktet skal jeg ha 5.1 men kommer nok til å oppgradere til 7.1 etterhvert.

wukka.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wukka
    Hei,

Driver med kinobygging og er litt i tvil om vilke høytalere jeg bør gå for.

Rommet er 3*6 meter og høytalerene skal drives av en marantz sr8002 i combo med noen effektforsterkere fra tangen AV design.

Lurer på JBL 8340A eller Klipsch KL-525.

Noen som har hørt begge og kan komme med en anbefalling?

Jeg planlegger å ha frontrekka bak et lydtransparent lerret, så der går det greit med høytalere som ikke ser ut (ref alternativene over :-)) Surroundhøytalerene derimot blir synlige og dermed er finish viktig.

Er det noen som har tips til surroundhøytalere som ikke er for store/dyre/stygge OG kan passe med de overnevnte?

Jeg innbiller meg at jeg vil ha bi-pol høytalere. I utgangspunktet skal jeg ha 5.1 men kommer nok til å oppgradere til 7.1 etterhvert.

wukka.
    vil absolutt anbefale deg å sjekke ut klipsch rs 52/62 som bakhøytalere
    de gjør jobben veldig bra, når det gjelder frontrekken din så kan jeg ikke uttale meg da jeg ikke har hørt begge sett, høres ut som ett knall prosjekt, lykke til:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    vil absolutt anbefale deg å sjekke ut klipsch rs 52/62 som bakhøytalere
    de gjør jobben veldig bra, når det gjelder frontrekken din så kan jeg ikke uttale meg da jeg ikke har hørt begge sett, høres ut som ett knall prosjekt, lykke til:-D
    Takk for tips. Har sett på dem og de er hete kandidater som alternativ til Klipsch KS-525 THX Ultra2. Sparer jo endel penger på det også.

Lurer dog litt på hvordan de matcher JBL-ene, som er det heteste alternativet til frontrekke.

Er det mulig å på generell basis si noe om hvor viktig det er med matching av front og surroundhøytalere? :-)

Mvh
    wukka.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tips. Har sett på dem og de er hete kandidater som alternativ til Klipsch KS-525 THX Ultra2. Sparer jo endel penger på det også.

Lurer dog litt på hvordan de matcher JBL-ene, som er det heteste alternativet til frontrekke.

Er det mulig å på generell basis si noe om hvor viktig det er med matching av front og surroundhøytalere? :-)

Mvh
    wukka.
    jeg vektlegger mer å ha lik frontrekke, tror de vil spille greit sammen med f.eks jbl frontrekke, men det er vel noen andre her på forumet som kanskje har erfart dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    jeg vektlegger mer å ha lik frontrekke, tror de vil spille greit sammen med f.eks jbl frontrekke, men det er vel noen andre her på forumet som kanskje har erfart dette?
    Takk for respons. Høres fornuftig ut.

Vet ikke om det er så mange som bruker JBL-ene jeg? Har egentlig bare sett Lygren snakke om dem.

Tror det koker ned til de surroundhøytalerene og enten JBL eller Klipsch THX i front hvis ingen andre har erfaringer.

Btw: Bruker man disse RS høytalerene både på surround back og surround på siden?

Mvh
    Wukka.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for respons. Høres fornuftig ut.

Vet ikke om det er så mange som bruker JBL-ene jeg? Har egentlig bare sett Lygren snakke om dem.

Tror det koker ned til de surroundhøytalerene og enten JBL eller Klipsch THX i front hvis ingen andre har erfaringer.

Btw: Bruker man disse RS høytalerene både på surround back og surround på siden?

Mvh
    Wukka.
    det kan man gjøre ja,har testet det med hell selv, synes det funket bra, som med fronthøytalerne bør man (hvis man kan) teste litt med plasseringen, høyde osv. er nok mange tips å få for dette også på forumet

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •