2w35W til F-6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12

Tråd: 2w35W til F-6

Newcomer Svein2 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

2w35W til F-6

Jeg har kjøpt denne recieveren: Stereo - Receiver | Hi-Fi Klubben: DENON DRA-F102DAB Receiver

Blir det for liten utgangseffekt med 2 x 35W til Dynavoice F-6 eller går det greit ?
    Tar gjerne imot tips til andre høytalere i nesten samme prisklasse (1500-2000).

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir lyd,men kanskje i svakeste laget?? Eg selv har et par dynavoice F6 som eg brukte en Nad C355Bee på,det fungerte utmerket..

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når du har såpass begrenset budsjett så anbefaler jeg deg å lete på bruktmarkedet.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Svein2
    Jeg har kjøpt denne recieveren: Stereo - Receiver | Hi-Fi Klubben: DENON DRA-F102DAB Receiver

Blir det for liten utgangseffekt med 2 x 35W til Dynavoice F-6 eller går det greit ?
    Tar gjerne imot tips til andre høytalere i nesten samme prisklasse (1500-2000).
    Jeg har denne kombinasjonen. Syns det spiller greit, men sliter litt med for skarp diskant. Vet ikke om det er receiver som er problemet. Har stillt diskant på -8.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis diskanten blir skarp når du drar på så er det stor sjanse for at det er receiveren som spiller over evne. Hvis den er skarp hele tiden så er det mis-matching av komponenter.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Hvis diskanten blir skarp når du drar på så er det stor sjanse for at det er receiveren som spiller over evne. Hvis den er skarp hele tiden så er det mis-matching av komponenter.
    Diskanten er vel skarp hele tiden, men det merkes selvsagt best når man drar på. Det er helst gitarsoloer som blir litt plagsomt.

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar.

Hva bør jeg egentlig se etter av spesifikasjoner hos en høytaler, når jeg har så liten utgangseffekt, før jeg eventuellt reiser å hører på den.

Det er vel ikke slik at jeg p.g.a. liten forsterker bør ha en liten høytaler. Eller?

Brukt er interresant, men forholdet forsterker/høytaler er jo det samme som nytt.

Har fått tak i en 8" sub jeg skal ha ved siden av, kanskje jeg bør se på stativhøytalere?

Intermediate dj-vega sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du bør vertfall ha noen nettdrevne høyttalere. Siden du har sub så kan du vell kjøpe stativhøyttalere?

Komplett.no - Infinity BETA 10 Stativhøyttaler
    Jeg vet ikke hva som er følsomheten, men vi har disse i gymmen på skolen som blir drevet av en H/K forsterker og det spiller bra.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du har en sub (som nevnt over) anbefaler jeg deg nok og ente lete på brukten eller og se på en stativ høyttaler Kan anbefale deg en Qln Artech 5s som ligger til en 1300 kr (låter ganske stort, mulig pga horndiskanten, samtidig er det litt trøkk i midbassen.), Onkyo D-N10BX til 1500kr eller Dali Concept 1 til 2000.

Lykke Til

Mvh
    Ole

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sett på nye høytalere og brukt på AVtorget og Finn.
    Blir egentlig mer og mer forvirret, men er ikke ferdig med rommet de skal stå i, så det haster ikke å bestemme seg.

Takknemlig for flere tips og råd.

Hovedsaken er at jeg blir fornøyd, så jeg går gjerne opp i pris (5000,-?).

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden du har sub så er det nok best med stativhøyttaler. En stor høyttaler med mange element kan bli for tøft for en effektsvak forsterker. Se om du finner en med så høy følsomhet som mulig. Dynavoice Defenition DM-5 har 91dB. Har ikke hørt den, bare et eksempel på en lett-drevet høyttaler. Stativ-høyttalere hat generelt sett nokså lav følsomhet så du må sikkert lete litt.

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til tross for gode råd angående stativhøytalere, som antagelig hadde vært best, så ble det Audio Pro Image 44. http://www.hifishop.no/main.php3?PI=info&PNO=10234

Ettersom jeg har godanlegget i stua og kona godtar mine Dynavoice M85 der, så fikk hun være med å bestemme. (Hender det lønner seg).

Har lest mye positivt om disse høytalerene og tror de passer anlegget mitt med 10-125W anbefalt forsterker, 90db og en sub ved siden av.

Disse skal brukes i en vinterhage så hvis det blir helt feil skifter jeg ut bakhøytalerne i stua.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •