hvor får man kjøpt delefilter og andre kompnenter til høyttalere?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

hvor får man kjøpt delefilter og andre kompnenter til høyttalere?

Heisann!
    Jeg er litt lysten på å bygge meg ett par høyttalere, kun for gleden av å kunne bruke noe jeg har laget selv egentlig. Jeg lurer på hvor man finner forskjellige delefilter til forksjellig "bruk". Jeg tenkte å kjøre på med f.eks 2*8" 1*4" og diskant.
    Hadde også vært litt gøy om det finnes noen "sett" der man kan velge mellom forkjellige komponenter for å dele på ønskede frekvenser, og sette sammen på en printplate (om det er det det heter? lenge siden jeg gikk på skolen). Kunne blitt artig å se om jeg fortsatt kan å bruke loddebolten

Håper teksten ikke ble rotete, og at noen kan hjelpe meg litt

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Et delefilter er laget unikt til den enheter man bruker, det kabinett og avstemning man bruker osv, så om du vil ha ordentlig lyd blir det mer flaks enn noe annet om du får bedst mulig lyd om du bruker universale filtre.
    Istedet for å sette sammen noen drivere og delefilter på må og få i et kabinett du ikke vet er det rette for bassdriverne, da anbefaler jeg på det sterkeste du kjøper et ferdigt byggesett.
    Her får du virkelige gode sett, og delefiltrene er konstruert av en virkelig ekspert : DIY Loudspeaker Projects så de ville jeg absolutt ikke rote mye med....sa får du et sett høyttalere med virkelig kvalitet og bygger de selv. Disse kan gro med utstyret ditt opp igjennom årene, det er ikke kjøp og kast produkter.
    Ellers, www.dynabel.no og Ljudia osv har billigere byggesett, også discomodeller som jeg tror du søker.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •