hvem høytallere skal jeg velge?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 19 av 19
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

hvem høytallere skal jeg velge?

hei,

jeg har en pioneer vsx-1015 forsterker, og noen gamle jamo høytallere jeg ønsker og bytte ut.

kjører ett 5.1 system og ønsker å dra mest mulig nytte ut av forsterkeren. Jeg kan svært lite om dette så ønsker innspill fra mer erfarende.

Har sett meg ut Yamaha NS-9900 serien. vil de gjøre susen?

håper på noen gode innspill... full pakke fra yamaha kommer på i overkant av 10000.. har ikke råd til bruke noe særlig mer enn dette.

takker for svar

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er det ingen her som har noen tips... har gått bort fra pioneer...

ser nå på JBL es 90 eller 100 surroundpakke, eller klitsc rf-82 pakken... JBL er en del rimeligere..

hva tror dere?

Intermediate Joey Bane sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må ikke glemme SVS

L-Sound - SVS & Yamaha Entry Pack

Da kan du jo bytte ut forsterkeren når du har råd, disse høyttalerene fortjener MYE bedre enn den forsterkeren..
    Subben er det jo bare å spørre litt på forumet om hva du får Finner ikke en bedre filmsub til prisen.

Intermediate Wibla sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller beholde nåværende forsterker og gå for en SVS-pakke... 1015 er på ingen måte en dårlig forsterker, selv om den mangler HDMI og nye HD-audio kodeker.

Newcomer per egil sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pioneer80
    er det ingen her som har noen tips... har gått bort fra pioneer...

ser nå på JBL es 90 eller 100 surroundpakke, eller klitsc rf-82 pakken... JBL er en del rimeligere..

hva tror dere?
    jeg stemmer for klipsch til deg jeg, hvis rommet ditt ikke er altfor stort så vil jeg anbefale deg å kikke på rf62 istedenfor 82, spiller veldig bra sammen med rc62 centeren, deretter kan du kjøpe noe brukt til bakkanaler inntil videre, er veldig mange receiver merker som trives veldig godt sammen med klipsch, sleng på en sub og du har en kinopakke du vil få mye glede av, trenger ikke koste 100 k ++ for å få til god og ikke minst underholdende lyd.

lykke til med valgets kvaler og håper du kommer i mål på jakten din

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wibla
    Eller beholde nåværende forsterker og gå for en SVS-pakke... 1015 er på ingen måte en dårlig forsterker, selv om den mangler HDMI og nye HD-audio kodeker.

jeg er ingen ekspert på feltet, så derfor spør jeg om hva gjør hdmi på en forsterker? kablene fra høytallerne er jo ikke hdmi.. er det snakk om kabel fra blu ray spiller til forsterker?

kjøpte en lx-71 blu ray spiller, men der er lydutgangen til forsterker digital coax eller optisk..

takker for svar

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    jeg stemmer for klipsch til deg jeg, hvis rommet ditt ikke er altfor stort så vil jeg anbefale deg å kikke på rf62 istedenfor 82, spiller veldig bra sammen med rc62 centeren, deretter kan du kjøpe noe brukt til bakkanaler inntil videre, er veldig mange receiver merker som trives veldig godt sammen med klipsch, sleng på en sub og du har en kinopakke du vil få mye glede av, trenger ikke koste 100 k ++ for å få til god og ikke minst underholdende lyd.

lykke til med valgets kvaler og håper du kommer i mål på jakten din

hvordan sub ville du valgt til klipsch anlegget da? jeg har hørt og lest at klipsch er for mye drønn og bråk... at man blir lei/spiller ikke pent... dette stemmer ikke?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvordan sub ville du valgt til klipsch anlegget da? jeg har hørt og lest at klipsch er for mye drønn og bråk... at man blir lei/spiller ikke pent... dette stemmer ikke?
    ehhh? det er ikke mitt inntrykk ihvertfall:-D , har hatt klipsch de siste 3 år nå og har ingen planer om å bytte til annet merke, men du bør absolutt prøve å få lyttet på de først, jeg liker de både til film og musikk og synes de leverer begge deler
    , jeg er ikke en av de som trenger 110db og jordskjelv heller når jeg ser film(klarer meg med 109db)
    mitt første oppsett med rf62 fungerte veldig bra sammen med 12 tommer fra klipsch, men mange på forumet her sier at svs er en veldig god match til klipsch
    jeg bruker nå selv en velodyne 12 tommer sammen med rf82 og det fungerer veldig bra det og.
    har kjørt marantz, yamaha og onkyo med hell på klipsch og alle disse merkene er nok en god match, pioneer har jeg ikke hørt sammen med klipsh så der skal jeg ikke uttale meg så mye.

klipsch spiller i mine ører Stort, liveaktig,dynamisk, og kan nytes på både høyt og lavt nivå

håper dette ble lettforstålig

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    ehhh? det er ikke mitt inntrykk ihvertfall:-D , har hatt klipsch de siste 3 år nå og har ingen planer om å bytte til annet merke, men du bør absolutt prøve å få lyttet på de først, jeg liker de både til film og musikk og synes de leverer begge deler
    , jeg er ikke en av de som trenger 110db og jordskjelv heller når jeg ser film(klarer meg med 109db)
    mitt første oppsett med rf62 fungerte veldig bra sammen med 12 tommer fra klipsch, men mange på forumet her sier at svs er en veldig god match til klipsch
    jeg bruker nå selv en velodyne 12 tommer sammen med rf82 og det fungerer veldig bra det og.
    har kjørt marantz, yamaha og onkyo med hell på klipsch og alle disse merkene er nok en god match, pioneer har jeg ikke hørt sammen med klipsh så der skal jeg ikke uttale meg så mye.

klipsch spiller i mine ører Stort, liveaktig,dynamisk, og kan nytes på både høyt og lavt nivå

håper dette ble lettforstålig
    ok... men hvorfor ikke kjøre klipsch sub?

Intermediate Beemer sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Klarer ikke å dy meg.

hvordan sub.Hvem høytallere.
    Ingen som har norsk i skolen lengre

Intermediate pesnp sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    934
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan sub? Jeg ville satset på en aktiv subwoofer (dvs innebygget forsterker), vanlig hjemmekinosub mao. Bil-sub eller PA-sub er ikke noe for deg.

Intermediate JKJK sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vær så snill....

Det heter:
    "Hvilke høyttalere skal/bør jeg velge?"
    "Hvilken subwoofer skal/bør jeg velge?"

Eksempel for bruk av hvem og hvordan:

Pen dame! Hvordan var'a i senga?
    Hvordan skal dette kobles da?
    Hvem som helst skjønner da det.
    Hvem er det som lusker i hagen?
    Stua:
    Dynaudio C2. Hegel H300. Hegel HD25. Elac 2030.
    Nordost Red Dawn MKII. Nordost Blue Heaven.

Bil:
    Front: Gladen Aerospace 165.2 m/ekstra midbasser.
    Bak: Focal 130VR.
    Sub: Gladen SQX 15
    Mosconi DSP 6to8 lydprosessor.
    Mosconi AS200.4, Zero 3 og Zero 1 amper.

Intermediate Mjusiker'n sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Beemer
    Klarer ikke å dy meg.

hvordan sub.Hvem høytallere.
    Ingen som har norsk i skolen lengre
    Nei, vi er alle inflyttet fra Sverige med Primare og Xtz i hodet og i rumpestumpen, uff, denne røken er knukket, jeg må forlate dere...motha fokkaz:twisted:

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok... men hvorfor ikke kjøre klipsch sub?
    grunnen til at jeg kjører velodyne sub nå er vel så enkel som at jeg fikk en veldig god pris på denne ny og at je ville prøve noe jeg ikke hadde hatt fra før:-D men klipsch sub ville funket det

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg er ingen ekspert på feltet, så derfor spør jeg om hva gjør hdmi på en forsterker? kablene fra høytallerne er jo ikke hdmi.. er det snakk om kabel fra blu ray spiller til forsterker?

kjøpte en lx-71 blu ray spiller, men der er lydutgangen til forsterker digital coax eller optisk..

takker for svar
    HDMI fra Blu-ray-spiller til forsterker, ja. Og HDMI fra forsterker til TV.
    HDMI overförer både bilde og lyd digitalt. HDMI overförer også HD-lyd, noe du ikke får med coax eller optisk.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    HDMI fra Blu-ray-spiller til forsterker, ja. Og HDMI fra forsterker til TV.
    HDMI overförer både bilde og lyd digitalt. HDMI overförer også HD-lyd, noe du ikke får med coax eller optisk.

ok, men da går ikke blu ray direkte til skjerm... mister man ikke noe av bildekvaliteten ved å gå gjennom forsterkeren?

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok, men da går ikke blu ray direkte til skjerm... mister man ikke noe av bildekvaliteten ved å gå gjennom forsterkeren?
    Nei, man skal ikke tape signal på dette. Man kan kjöre signalet ubehandlet gjennom forsterkeren hvis man vil, altså pass through eller lignende.
    På flere nyere forsterkere vil du med HDMI også få automatisk lip-sync, slik at bildet alltid er i synk med lyden.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •