Kan jeg koble sub og høytalere på denne måten?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Intermediate Retep sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,228
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kan jeg koble sub og høytalere på denne måten?

Sitter med en Electrocompaniet ECI-1 ( en gammel traver som spiller som bare det ) og et par PSB Stratus Silver I høytalere. Har brukt dagen idag på å plassere og lage meg noen underlag til desse høytalerene, da jeg ikke har vert 100% fornøyd med lydbildet. Nå har jeg kommet meg et godt stykke på vei, men går nå itanker om å kjøpe meg en sub til de laveste frekvensene. Problemet er at forsterkeren min ikke har pre out og subben ( Xtz 10 tommer subben ) ikke har hi-pass out, kun inn.

Om jeg kobler forsterker til høytaler med HT kabel, samtidig som at subben er koblet til å¨samme måten, vil det bli en stor påkjenning for forsterkeren. Jeg vet at nåe man kobler 2 par høytalere på 4 ohm, så vil dette føre til at forsterkeren ser på dette som 2 ohm, men er det det samme med aktive subber?

Er det trygt å koble på denne måten eller vil dere anbefale meg å selge denne subben ( jeg liker den svært godt ) og kjøpe med en som har hi pass inn og ut?

setter pris på tilbakemeldinger..
    Høyttalere: Triangle Genese Quartet LE. Triangle Genese Voce, Triangle Celius ESW, Triangle Antal ESW, Triangle Khos x 4. Svs 2531 pci, svs 2039 plus, svs Pb12 plus og svs pc13 ultra
    Forsterkere: Marantz SR7010. Sherwood A965 effekttrinn.
    Kilder, pc, marantz UD7007, himedia Q10pro
    Bilde: JVC 350 Dila Dreamscreen 106'

Newcomer Runem sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det går meget bra å koble slik, jeg gjør det selv. Grunnet veldig høy impedans i subwoofer vil aldri ECI-1 se den som noe problem

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •