Labbetuss' studentkino akt II: Høyttalere i prisleiet 10-15.000? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 29 av 29
    Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Labbetuss
    Var denne gulvstående jeg så på fra MS:
    Mezzo 8 floorstander / Mezzo / Products / Mordaunt Short

Virker som et veldig seriøst firma med tilsynelatende god kvalitet på produktene.
    Virker som en spennende høyttaler og den er treveis. En fordel med å kjøpe fra snickers er jo dessuten at du har tilgang på gode tips.
    De krever sikkert like mye krefter som XTZ 99.36 med en føsomhet på 89dB. 2*100W gode watt er sikkert plenty.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Labbetuss
    Hei devil!

Ja, forsløpig er jeg hovedsaklig på jakt etter gulvstående høyttalere som gjerne ikke har noe imot å kunne bli brukt helt alene på musikk innimellom og som tåler godt med juling.

Diva serien til Swans ser veldig interessant ut, har du erfaring med de andre modellene i denne serien?
    Jeg har som nevnt hatt Diva 5.2 hjemme til test noen uker. 6.2 har jeg hørt i andre sammenhenger, men ikke hatt i eget oppsett da de ikke var tilgjengelige på lager hos SoundWave i den perioden.
    Dette er en serie som er utrolig morsom å spille på da det er et utrolig driv i dem. Juling er heller ikke noe problem, men MA RS6/8 er nok noe mer oppløst i diskanten. Skal du primert bruke dem til film og rock`n roll ville jeg valgt Swans, men er det hovedsaklig finlytting til klassisk hifi som står i høysetet kan MA være en sterk kandidat. Som et direkte alternativ til RF82 hadde jeg klart heller gått for Diva 6.2.
    En annen fordel med Swans er det store utvalget av centerhøyttalere man har å velge mellom. Her stiller MA svakt med en liten makrellboks
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Supert devil! Hjertelig takk for et meget hjelpsomt svar

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må si meg enig med devil her :-D Atskillig mer ørevennlig (på full føn) enn RF 82
    Bassen går dypere , i det hele tatt et mer sømløst og behagelig lydbilde. Det er min ringe erfaring etter en knapp uke som bruker av Diva 6.2
    Prøvelytt anbefales :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmmm, jeg må si at jeg hopper inn og gir en stemme til rf82 jeg da, har hatt de nå i snart 2 år og er kjempefornøyd den dag i dag og ville ikke byttet de mot noe annet i samme prisklasse, skulle jeg oppgradert måtte det blitt større klipsch :-D har aldri oppfattet de som skarpe eller tynne i toppen på hjemmearenaen,men har hørt demo i butikker hvor de har vært skingrende i toppen pga rom og øvrig utstyr vil jeg tro, swans har jeg forresten ikke hørt nok av til å utale meg om, er sikkert god lyd der og:-D på den annen side så vil vel rf82 representere en vesentlig nedgradering fra dine tidligere klipsch høytalere så skjønner at du vil teste noe annet enn klipsch, lykke til med valget , håper du treffer blink i din jakt på god lyd

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Få et par 6.2 hjem og prøve... :-D

De skal nå så langt ned som 25hz -3dB i følge engel.

Så må en si at de ser jævlig bra ut også :-D

Intermediate Bankruptstudent sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    B&W CDM9NT | FINN torget

Disse befinner seg riktignok i lofoten, men bør være mulig å oppdrive 703/cdm9 lenger sørover av og til. Ville uansett trålet bruktbørsene fremfor å kjøpe alt nytt...?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker og bukker for supre svar folkens!

Ja må nok innrømme Klipsch river litt i nakkeskinnet mitt enda

Slik det ser ut foreløpig det det mellom Swans Diva, Mordaunt Short Mezzo og Klipsch RF. Er ikke lett å bestemme seg gitt!

Intermediate Elemental Studios sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har jo hatt Klipsch før, hva savner du? Eller er det mest trangen til å prøve noe nytt?

XTZ er nevnt flere ganger i tråden. Selv om dette er høyttalere med detaljer og engasjement, som i tillegg gir svært mye for pengene, er det en veldig annerledes "sound" enn Klipsch.

Da har jeg mer tro på Swans. Ikke at de ligner på Klipsch, men engasjement og spilleglede (som etter min mening er Klipsch’s sterkeste side) har de i bøtter og spann!

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •