Nye høyttalere 10K - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5
Viser resultater 81 til 94 av 94
    Newcomer Humber sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei...Tatt noen bilder av rommet mitt og der dem kommer til å stå i noen år...hmmm...er 15 nå, kanskje jeg flytter ut om en 4-5 år muligens.
    Laster opp bilder av rommet mitt i tillegg til en film jeg bare banker litt på veggen så dere skjønner hva slags materiale det er (ca 15mm panelvegger).
    "Homo'en" lastet jeg opp av morsomheter da min kompis spurte: Har det noe å si om den apekatten sitter her? Har det noe å si om den hylla står der? Har det noe å si om du har onanert i sengen? Så til slutt sa jeg (som tilfeldigvis ble med på filmen): Har det noe å si om den homsen står i rommet?

Hehe Takker for alle innspill og svar

-Humber

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv Ikon 6 i et forholdsvis lite rom og er veldig fornøyd. Diskanten er ikke spiss, men realistisk og får med seg alle frekvensene oppover til 30k.

Og PS: er du lur så kjøper du brukt. Fikk mine til ca. 1/2 pris og de er som nye :-D

Intermediate audioB sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Trondheim
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke om det er nevnt stativhøytalere her eller om det i det hele tatt er aktuelt fordi jeg ikke orker å lese igjennom hele tråden, men jeg ville sjekka ut de ADAM Audio høytalerene som er på brukten. +/- 10 K og du får med stativer på kjøpet. Jeg hadde kjøpt de LETT om jeg hadde hatt penger til det akkurat nå.
    Hifi: Yamaha - Monitor Audio - Kimber Kable - Denon - Panasonic - Sony

Headfi: Focusrite Forte - B&W P7 - Grado SR325e

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Komplett.no - JBL ES 100 Gulvhøyttaler
    +
    Komplett.no - Harman Kardon HK3490 stereforsterker

Burde gi deg ganske så bra lyd . Spessielt på rock og pop!

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei og hå, igjen! Begynte å tro at tråden hadde gått inn i de evige jaktmarker

Brukt, ja! Søkte litt rundt på "Dali" på Finn.no nå og kom ikke over så meget som falt i smak. Har så langt komt over et par Lektor 8 som selges rimelige, virket litt interessant. (Du finner dem her). Jeg stusset litt på en setning han hadde skrevet i annonsen. Mannen har tydeligvis peiling og skriver dette:
    Gå til Kjøp hjemmekinoanlegg, stereoanlegg, høyttalere og flatskjerm TV hos Hi-Fi Klubben! og les mer om høyttalerene som plasserer seg mellom Concept- og Ikon-serien
    Hmm....:| Sendte en mail og lurte på hva han skulle ha for fronthøyttalerne alene. Om det ikke kommer så alt for langt under 10K er det vel bedre og kjøpe IKON 6 som både er nytt og (ifølge selgeren) bedre enn lektor 8.
    Er som sagt ikke ute etter noe superhøy lyd så om IKON 6 spiller renere enn Lektor 8 er det svar nok på spørsmålet

Takker for svar

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tco66
    Jepp, XTZ skal det være ja ! Jeg vet ikke hva som gikk av meg :-D

Jeg sitter bare her og gliser nå. Har glist i hele dag. Hadde ett par Ikon 6 før disse, og 99.36 slår dem ned i støvlene med god margin. Er utrolig fornøyd. Så jeg kan ikke annet en å anbefale XTZ på det sterkeste. Bruker dem med en NAD M3 og NAD C542 cd-spiller. Dette oppsettet fungerer veldig bra. Tror nok at NAD C372 og forsterkere i den serien også vil fungere meget godt på disse ht. De spiller meget åpent og detaljert, med en dyp og kontrollert bass. Vet ikke helt hvordan beskrive lyden, men veldig "naturlig" rett og slett. Jeg savner ikke sub om noen lurer. De avgir mer en nok energi til at både film og musikk blir riktig underholdende. Men nå har jeg (kremt) bare en dags erfaring med disse, så jeg kan ikke uttale meg med stor pondus enda. Men i forhold til Dali, B&W, Epos og Sony (alle i prisklassen 10-20K) som jeg har brukt tildligere er disse uten tvil de beste ht jeg har hatt så langt. Room tuningen er rett og slett helt genial, slik at det går det an å knote seg frem til akkurat det den rette lyden for hver enkelt rom disse måtte plasseres i. Det er jo skrevet nok om de enminente egenskapene til 99.36 her på forumet. Så jeg kan bare bøye meg i støvet og takke for gode råd fra forumet i forkant til innkjøpet. :-D
    Fra denne tråden:
    http://avforum.no/forum/hoyttalere/8...s-99-36-a.html
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ka-ching! Som lyn fra blå himmel slår jeg ned Kan ikke la tråden dø hen, vel?

Har desverre ikke kommet noe lengre i kjøpet av høyttalere. Får visst aldri besøkt denne butikken som for mor og far ligger i drømmeland.
    Men kan ikke si at tanken av høyttalerne ikke har gått bort en eneste dag!

Denne gangen skriver jeg ikke av hensikter til kjøp, men spørsmål angående høyttalere i seg selv :neutral:
    Jeg vet jo at de fleste høyttalere (på hifi nivå) klarer seg fint uten sub. Men jeg lurere vel rett og slett på hvordan? Vi kan ta IKON 6 som et eksempel.
    Bassen dannes jo i "bass-konusen", ikke sant (sikkert feil, men)? Så hva er egentlig dette hullet til? På alle høyttalere (og da mener jeg ALLE) kommer det liksom "bass" ut av dette hullet, luft om dere skjønner. Dannes det bass på insiden av kassen også? På motsatt side av konusen liksom?

-Vent litt...en tanke traff meg som logisk sett burde være rett. Hullet er bare der for å slippe ut det trykket/luften som høytalerne lager ikke sant? Akkurat som om høyttalerne puster?

Mye kluss og tungt skrevet dette her, men håper dere forstår

-Humber

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,577
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er basselementet/elementene som spiller bass(de største elementene på høyttaleren)

Og ja, det er like høy lyd inni høyttaleren som utenpå. Bassrefleks(rørene) er en måte å utnytte denne lyden på.

Lykke til med ht kjøp. Alle alternativene som er ramset opp er meget bra.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mulig litt sent, men....

Hei,

Mulig det er litt sent, men jeg sitter egentlig med samme problemstilling som deg. Vil ha nye høyttalere til rundt 10k. Jeg har vært rundt om kring i alle byens hife forretninger og lyttet..lyttet litt mer..og så litt til.

B&W er gode høyttalere, men i min smak er de litt for hul i mellomtonen. Dali sin ikon serie var helller ikke noe dårlig alternativ. Syntes den fløt litt ut nede i bassen. Klipsch rf-serie ble litt basstunge for meg. De høyttalerne jeg like koster som regel rundt 20 lapper. Ga nesten litt opp å finne en som jeg virkelig likte, men så fant jeg en høyttaler jeg kommer til å høre mer på.

Monitor Audio Silver RS6.

HI-FI Huset AS - RS6

Prisen ligger rundt 8000.

Den låt meget godt i mine hører. Bassen gikk dypt var stram og fin og diskanten ble aldri skrikende. Meget god lyd for pengene. I forhold til mine preferanser falt de mer i smak en B&W og Dali og Klipsch og tannoy etc.. Personlig, hvis jeg ikke utvider budsjettet, mistenker jeg at jeg vil ende på disse. Skal høre mer på de, men fikk et meget godt første intrykk.

Om du har mulighet så prøv å lytt på disse.

Frekk

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Frekk
    Hei,

Mulig det er litt sent, men jeg sitter egentlig med samme problemstilling som deg. Vil ha nye høyttalere til rundt 10k. Jeg har vært rundt om kring i alle byens hife forretninger og lyttet..lyttet litt mer..og så litt til.

B&W er gode høyttalere, men i min smak er de litt for hul i mellomtonen. Dali sin ikon serie var helller ikke noe dårlig alternativ. Syntes den fløt litt ut nede i bassen. Klipsch rf-serie ble litt basstunge for meg. De høyttalerne jeg like koster som regel rundt 20 lapper. Ga nesten litt opp å finne en som jeg virkelig likte, men så fant jeg en høyttaler jeg kommer til å høre mer på.

Monitor Audio Silver RS6.

HI-FI Huset AS - RS6

Prisen ligger rundt 8000.

Den låt meget godt i mine hører. Bassen gikk dypt var stram og fin og diskanten ble aldri skrikende. Meget god lyd for pengene. I forhold til mine preferanser falt de mer i smak en B&W og Dali og Klipsch og tannoy etc.. Personlig, hvis jeg ikke utvider budsjettet, mistenker jeg at jeg vil ende på disse. Skal høre mer på de, men fikk et meget godt første intrykk.

Om du har mulighet så prøv å lytt på disse.

Frekk
    Hei! Takk for at du svarer i tråden, det er ennå ikke for sent
    Jasså...når hørte du på disse og i hvilken anledning?

Hey! Gode nyheter! Den butikken ligger jo bare 2 min ekstra kjøring unna HiFiklubben Sandvika uansett! Tusen takk for forslaget, skal utvilsomt innom der!

Har du forresten hørt IKON serien? Jeg har ikke det, kun hørt LEKTOR, syns det til tider kan blir litt mye bass, noe av diskanten drukner liksom :neutral:
    Leser noen tester nå, ser ut som om de kan holde mål mot min standard (som jeg setter ganske høyt :twisted: )

Men jeg er litt usikker når det kommer til forsterker. Siden denne blir 2 lapper biligere en planlagt for vi si at vi har lov til å legge 2 lapper i forsterkeren.
    Jeg vet at forskjellige forsterkere kan spille forskjellig lyd selv om det er på samme høyttaler. Hva slag brukte du? Og er det noen som vet om en forsterker som passer til denne høyttaleren? Ser den suger rimelig mye kraft den her så :S

Takker for svar

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Humber
    Hei! Takk for at du svarer i tråden, det er ennå ikke for sent
    Jasså...når hørte du på disse og i hvilken anledning?

Hey! Gode nyheter! Den butikken ligger jo bare 2 min ekstra kjøring unna HiFiklubben Sandvika uansett! Tusen takk for forslaget, skal utvilsomt innom der!

Har du forresten hørt IKON serien? Jeg har ikke det, kun hørt LEKTOR, syns det til tider kan blir litt mye bass, noe av diskanten drukner liksom :neutral:
    Leser noen tester nå, ser ut som om de kan holde mål mot min standard (som jeg setter ganske høyt :twisted: )

Men jeg er litt usikker når det kommer til forsterker. Siden denne blir 2 lapper biligere en planlagt for vi si at vi har lov til å legge 2 lapper i forsterkeren.
    Jeg vet at forskjellige forsterkere kan spille forskjellig lyd selv om det er på samme høyttaler. Hva slag brukte du? Og er det noen som vet om en forsterker som passer til denne høyttaleren? Ser den suger rimelig mye kraft den her så :S

Takker for svar
    Hei,

Jeg var å hørte de i helgen som var. Er på jakt etter høyttalere selv, og merket var noe ukjent for meg. En kamerat av meg som har kjøpt dette merket ba meg sjekke det ut.

Jeg var innom Hifi-klubben og hørte på ikon serier. De har ikke beste lyttemulighet så er litt vanskelig å danne seg et intrykk, men syntes bassen fløt litt ut i bunnen. En god høyttaler men ikke etter min smak. Du bør høre og danne deg intrykket.

Litt usikker på hvilken forsterker han brukte under demoen jeg var på. Jeg tror han brukte ganske heftige saker som de fleste hifi butikker gjør. Jeg har også tenkt litt på forsterker til den typen høyttalere men det må jeg nok gjøre litt mer research på. Hva jeg spesielt likte var at bassen gikk dypt og var stram, uten at den ble overdimensjonert i forhold til resten av lydbildet.

Den ga et meget godt førsteintrykk. Skal ta meg en ny lytterunde på den for å danne meg et skikkelig intrykk

Frekk

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ny Lytterund

Hei,

Var på en ny lytterunde for å høre mer på Monitor Audio. Førsteintrykket holdet og jeg ble mektig imponert. Det hele endte med at jeg nå har et par Silver RS6 hjemme i stua. Hvordan de spiller hjemme er for tidlig å si noe om, da jeg holder på med inspilling av de.

Nå skal det sies at min musikk smak heller mye i retning av akustisk pop/folk men det blir litt tid til rock og sånt

Om du kommer til å like den skal jeg ikke si noe om, men du bør lytte på merket i din søken etter høyttalere.

PS! Opplevde også meget god service fra butikken, noe som er en sjelden vare i dag

Edit: Jeg har lest og hørt at den er glad i forsterkere med litt varm lyd. Kjører selv en cambridge forsterker. Er spent å se hva som kommer ut av høyttalere når de "setter seg". Men uansett hva du hører og hva folk sier, det er dine ører som avgjør hva som er bra eller ikke. Gå for det du liker uansett hva høyttaleren og forsterkeren måtte hete

Frekk

Newcomer MgrBuddha sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    218
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Jeg anbefaler XTZ da dette er høyttalere med komponenter som sitter i høyttalere helt opp i 100.000 kroners-klassen.
    Til og med stativhøyttalerne 99.26 (som jeg selv har) spiller hos meg med godt trøkk ned til 33 Hz og opp til 40.000 Hz.
    Gulvhøyttalerne 99.36 har et ekstra basselement og spiller ned til 30 hz i rette omgivelser.

Til film synes jeg de fungerer vanvittig bra. Når det kommer til musikk spiller jeg mye metal og sjangeren er jo relativt godt kjent for varierende kvalitet på innspillingene. Jeg har aldri hørt en plate på disse høyttalerne som har blitt skrikende eller plagsom.
    Sammen med mine XTZ-suber spiller anlegget relativt strakt ned til 16Hz.
    Jeg synes dog det er viktig med en god, kraftig forsterker for at disse høyttalerne virkelig skal spille bra.
    Helt klart. Prøver nå ut anlegget med en Meridian 557 2x200 w - ordentlig grom forsterker som jeg nok kommer til å slå til på. XTZ'ene (99.36) våkner skikkelig til liv med denne. Dette er helt klart høyttalere som tåler å matches med med elektronikk et stykke opp i prisklasse. Ikke verst til under 10k. Her har trådstarter opplagt noe å vokse med, hvis han ikke allerede har valgt noe annet da.

Side 5 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •