Nye høyttalere 10K - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 94
    Newcomer Humber sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Asfalt
    Ser nå i ett innlegg på side 1 att du ikke bare skall handle deg høgtalere, men att du skall ha høgtalere, forsterker og cd spiller. Beklager att eg ikke fikk det med meg før nå.
    Ingenting å beklage :-D Jeg skal ha meg alt sammen som du har nevnt ja, men akkurat nå står høyttalere som prior 1 Tenkte jeg skulle snike inn litt om forsterkere og cd-spillere når jeg hadde "bestemt" meg

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finner ikke XTZ høgtalere på hjemmesiden til Soundgarden:-? Mulig han mener noen andre høgtalere da siden han skriver att det er ett anlegg fra Soundgarden. Kann jo være en misforståelse da. Eller selger Soundgarden også XTZ høgtalere? Er det ikke på surround.no de selger XTZ da?
    Hei, beklager til deg også :? Jeg har en forferdelig dårlig evne til å utrykke meg. Forstå meg rett, jeg er for all del ikke "i mot" XTZ og de andre nevnte høyttalerne, men jeg gjorde meg bare dårlige erfaringer med JBL høyttalerne til kompissen min som mildt sagt ikke var billige. De funket rett og slett dårlig til både musikk og film syns nå jeg, da 70 % av bassen kom fra subben.

Igjen har jeg nok uttalt meg slik at det er lett å misforstå, beklager Jeg har bare et bedre inntrykk av DALI høyttalerne til min far som faktisk gikk for 2-3K mindre enn min kompis. Men hver så snill: jeg er åpen for forslag! :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Humber
    Ingenting å beklage :-D Jeg skal ha meg alt sammen som du har nevnt ja, men akkurat nå står høyttalere som prior 1 Tenkte jeg skulle snike inn litt om forsterkere og cd-spillere når jeg hadde "bestemt" meg

Ok:-D Selv liker eg veldig godt Klipsch, men siden du er litt "låst" til HiFi klubben er det nokk veldig mye snadder der også:-D

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lilac1
    Jeg har ikke hørt de overhodet, jeg bare trekker et sukk hver gang noen presenterer lyd & bilde som en slags attest på at noe fungerer bra. Har sett min del merkelige anmeldelser fra den kanten, som ikke står i stil med hverken min egen eller andres opplevelse av produkter.

Btw, btw. Portoen på et sett gulvstående høyttalere som skal sendes til sverige er "noe" stiv.
    Hadde de vært behjelpelige med å betale den, hadde det vel kunne bli kalt en fornøydgaranti.
    XTZ selges i Norge av Surround.no - Høyttaler spesialisten, så man slipper frakt til Sverige.
    Som nevnt tidligere så var testen i svenske Ljud&Bild kjøpt inn fra et dansk blad og det er også mange andre som trykker XTZ til sitt bryst:
    XTZ | Sound in Balance • Pressrum
    Det er kun toppkvalitetsprodukter som sitter i XTZ-ene, bl.a SEAS Excel-elementer som sitter i høyttalere til langt høyere pris (bl.a Burmester B80).
    http://avforum.no/forum/tester-audio...z-99-25-a.html
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skriver jaggu'meg et tredje innlegg mens jeg først er i gang

Tenkte jeg bare skule føre opp min fars annlegg så kan dere se hva jeg spiller med.
    DALI Lektor 6
    NADC325BEE
    NAD C515BEE

Nå! Jeg kan jo ikke være noe dårligere, kan jeg det? Aller beste er om jeg helst kunne vært litt bedre? :twisted:

Mitt system!...det kommende i alle fall
    DALI Ikon 6
    NAD C326BEE
    DENON DCD-500AE

...akkurat den CD-Spilleren er jeg litt usikker på. Jeg er ikke helt sikker på hvorfor jeg velger den (anntakelig fordi den var dyrer enn NAD'en og i desperat håp bedre). Har hørt og leste i bladet at NAD C515 spilleren hadde vunnet masse best i test og sånt. Noen som har innspill akkurat her?

Og bare for å knuse en myte:
    En drittsekk kompis mente at jeg ville hemme lydkvaliteten ved å velge sorte høyttalere pga lakken? Jeg ser jo på dette som rent oppspinn, men jeg ville bare spørrre "gutta" som har peil 8) Dette påvirker ikke lydkvaliteten, vel? Bare pga sortmalingen?

-Humber! :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, beklager til deg også :? Jeg har en forferdelig dårlig evne til å utrykke meg. Forstå meg rett, jeg er for all del ikke "i mot" XTZ og de andre nevnte høyttalerne, men jeg gjorde meg bare dårlige erfaringer med JBL høyttalerne til kompissen min som mildt sagt ikke var billige. De funket rett og slett dårlig til både musikk og film syns nå jeg, da 70 % av bassen kom fra subben.

Igjen har jeg nok uttalt meg slik at det er lett å misforstå, beklager Jeg har bare et bedre inntrykk av DALI høyttalerne til min far som faktisk gikk for 2-3K mindre enn min kompis. Men hver så snill: jeg er åpen for forslag! :-D

Det er heller ingenting å beklage:-D Hadde bare en mistanke om att det kunne være en misforståelse:wink:

Har ikke hørt XTZ selv heller. Har ikke nokk kunnskaper om modellene til B&W og Dali modellene til å uttale meg eller gi deg tips på de høgtalerne, men sikkert mange andre som kann:-D

Lykke til:-D

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og bare for å knuse en myte:
    En drittsekk kompis mente at jeg ville hemme lydkvaliteten ved å velge sorte høyttalere pga lakken? Jeg ser jo på dette som rent oppspinn, men jeg ville bare spørrre "gutta" som har peil 8) Dette påvirker ikke lydkvaliteten, vel? Bare pga sortmalingen?

-Humber! :-D
    Nei, dette påvirker ikke lydkvaliteten.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate Bankruptstudent sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sort lakk hemmer lydkvaliteten.....og røde biler er alltid raskere enn hvite!
    Grønne mopeder trenger mindre reperasjoner enn de blå! Gule trehjuls sykkeler er farligere enn oransje....

Jada alle disse er totalt åndsvake hypoteser, så kompisen din forblir en drittsekk!!!

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei og hå, igjen! :wink:

Jeg må bare "bust another question" :-D

Jeg skjønner ikke helt dette med frekvenser :???: Altså, jeg har skjønt at de laveste er diskanten og at de høyeste er bassen (eller omvendt?), men hva har det egentlig av betydning på papiret? F.eks kan IKON 6 gå fra 37-30.000 Hz, mens (la oss si) LEKTOR 6 "bare" går fra 47-27.000? Betyr det at IKON kan klare bass og diskant på frekvenser som går over/under LEKTOR 6 ikke klarer?

Fint om noen kunne forklare fordi jeg har sikkert mistolket :wink:

-Humber

Intermediate MindWaste sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Altså, jeg har skjønt at de laveste er diskanten og at de høyeste er bassen
    Nei det er omvendt.

F.eks kan IKON 6 gå fra 37-30.000 Hz, mens (la oss si) LEKTOR 6 "bare" går fra 47-27.000? Betyr det at IKON kan klare bass og diskant på frekvenser som går over/under LEKTOR 6 ikke klarer?
    Korrekt

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei og hå, igjen! :wink:

Jeg må bare "bust another question" :-D

Jeg skjønner ikke helt dette med frekvenser :???: Altså, jeg har skjønt at de laveste er diskanten og at de høyeste er bassen (eller omvendt?), men hva har det egentlig av betydning på papiret? F.eks kan IKON 6 gå fra 37-30.000 Hz, mens (la oss si) LEKTOR 6 "bare" går fra 47-27.000? Betyr det at IKON kan klare bass og diskant på frekvenser som går over/under LEKTOR 6 ikke klarer?

Fint om noen kunne forklare fordi jeg har sikkert mistolket :wink:

-Humber
    Bass er de laveste frekvensene.
    Ikon 6 kan da altså på papiret spille både lengre ned i bassfrekvensen og høyere opp i de høyeste frekvensen enn Lektor 6.
    Jeg anbefaler XTZ da dette er høyttalere med komponenter som sitter i høyttalere helt opp i 100.000 kroners-klassen.
    Til og med stativhøyttalerne 99.26 (som jeg selv har) spiller hos meg med godt trøkk ned til 33 Hz og opp til 40.000 Hz.
    Gulvhøyttalerne 99.36 har et ekstra basselement og spiller ned til 30 hz i rette omgivelser.

Til film synes jeg de fungerer vanvittig bra. Når det kommer til musikk spiller jeg mye metal og sjangeren er jo relativt godt kjent for varierende kvalitet på innspillingene. Jeg har aldri hørt en plate på disse høyttalerne som har blitt skrikende eller plagsom.
    Sammen med mine XTZ-suber spiller anlegget relativt strakt ned til 16Hz.
    Jeg synes dog det er viktig med en god, kraftig forsterker for at disse høyttalerne virkelig skal spille bra.

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei og hå, godt folk i mitt elskede Norge!

Må bare få legge ned ned all overentusiasmen om DALI og NAD jeg har hatt gjennom hele tråden. Jeg var inne på surround.no ("zapping", eller når man bare blar umotivert gjennom sider i jakt etter kur mot kjedsomhet) og kom over en stereopakke jeg syntes bare var alt for god til å høres sann ut! :-D

XTZ Class A100 D 3 + XTZ 99.36 het vidunderet! Jeg kom på alle varme tanker dere hadde hatt rundt høyttaler merket og lurte på om dette faktisk ikke kunne være en potensiell konkurent til DALI'en? 8)

Kjapp googling (herunder litt i denne tråden) gav meg et vannvittig avstandsinntrykk! Syns det høres ut som om disse høyttalerne absolutt er noe å prøve ut og bare designe bør være en faktor for å velge XTZ, syns ikke dere?

Specsa ser også utrolig lovende ut! :twisted:

Noen som har tilbakemeldinger på denne pakken? Og hvordan er egentlig forsterkeren?

-Humber!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei og hå, godt folk i mitt elskede Norge!

Må bare få legge ned ned all overentusiasmen om DALI og NAD jeg har hatt gjennom hele tråden. Jeg var inne på surround.no ("zapping", eller når man bare blar umotivert gjennom sider i jakt etter kur mot kjedsomhet) og kom over en stereopakke jeg syntes bare var alt for god til å høres sann ut! :-D

XTZ Class A100 D 3 + XTZ 99.36 het vidunderet! Jeg kom på alle varme tanker dere hadde hatt rundt høyttaler merket og lurte på om dette faktisk ikke kunne være en potensiell konkurent til DALI'en? 8)

Kjapp googling (herunder litt i denne tråden) gav meg et vannvittig avstandsinntrykk! Syns det høres ut som om disse høyttalerne absolutt er noe å prøve ut og bare designe bør være en faktor for å velge XTZ, syns ikke dere?

Specsa ser også utrolig lovende ut! :twisted:

Noen som har tilbakemeldinger på denne pakken? Og hvordan er egentlig forsterkeren?

-Humber!

Eg har som sagt ikke hørt XTZ selv, men må innrømme att eg har vurdert å prøve ut stativhøgtaleren XTZ 99.26 p.g.a mye skryt her på forumet.

Har veldig store høgtalere nå og de spiller som en drøm, men kunne tenke meg å teste 99.26 til rent stereobruk til en overkommelig pris når eg får råd:-D

Er litt nysgjerrig på lydsignaturen i XTZ selv Har jo lest litt her på forumet og litt tester, men er litt usikker på hvor mye strøm som trengs for å drive de optimalt og hva som er en god match av forsterkere på disse XTZ høgtalerne.

Er det noen her som kann beskrive litt lyden i de og litt om krav til forsterker (effekt og god match av forsterkere)?

Rekner med Humber også er interesert i litt iformasjon på det han har sett på:-D

Er det slik att en kann levere de tilbake viss en angrer seg p.g.a ikke lyden passer smaken?

Ja er helt enig med deg Humber att designet er veldig pent. Lyden er viktigst, men att de ser pene ut er en fin bonus:-D

Edit: Skriveleif

Intermediate Mjusiker'n sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=espen_rud]heisann

har ikke noe erfaringer med dali sjenerelt, mne ville å det serkeste annbefalt b&w 683.

QUOTE]

Broderen var og lyttet på de hos naboen sin, han sa diskanten var slitsom (han har ikon 6) og syns det var en nedtur.

Valget mellom Lektor og Ikon er lett, Ikon. Lektor er en morrsom rockehøytaler, men det er en biilig høytaler ala den tidligere Suit serien (plast chassi på 6,5"....det ser i hvertfall ut som leketøy).
    Jeg tipper (uten å ha testet) at du får bedre lyd i Ikon 2 en i lektor 6. Akkurat som Mentor 2 spiller fletta av ikon 6 (det har jeg testet hos HFK).

Men allt det derre er ju tull, du må lytte selv Eller kjøpe mine Phonar P40 (ligger på torget), de kan bli rimelige pga null respons i øyeblikket, 22k nye og de er 9 år gamle, men låter meget bra.

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det slik att en kann levere de tilbake viss en angrer seg p.g.a ikke lyden passer smaken?
    Edit: Skriveleif
    Jeg lurte på dette også, men hadde ikke orket til å spørre. Om jeg nå skulle bestille høyttalerpakken hos surround.no (det er fortsatt denne vi snakker om:-D ) og jeg IKKE skulle være fornøyd har jeg muligheten til å returnere dem? Mener å huske at jeg har lest meg frem eller forstått at de fleste HiFi nettbutikker har denne løsningen?

Så du også lurte på dette med forsterker til 99.*6? Kan prøve å være litt frempå her 8) : Det må vel være XTZ's egen forsterker som funker best til disse høyttalerne da de er lagt sammen i pakka? Var på XTZ's hjemmeside i går og fant ut at de ikke hadde mer enn 3-4 egne forsterkere. Stiller megselv et spørmål om disse holder høye standarer da de er "spessiallagd" for høyttalerne deres eller om de holder lave mål fordi XTZ tydeligvis har spessialisert seg på høyttalere? :???:

Sikkert MASSE feil i den sisste teksten så bare rett om dere finner noe feil :-D

Er i alle fall ganske forelsket i XTZ'ene nå og har latt DALI'en hvile for en stund

-Humber

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ettersom surround.no er en internettbasert butikk, og du bestiller derfra vil angrerettloven komme til anvendelse, jf. angrerettloven § 1(1).

Du kan benytte angreretten inntil 14 dager etter du har mottatt varen forutsatt at du har fått de nødvendige opplysninger om bl.a. fremgangsmåten for å benytte angreretten, jf. angrerettloven § 11(1).

Angreretten gjelder dog ikke dersom "varen ikke kan leveres tilbake i tilnærmet samme stand og mengde, og beskadigelsen eller forringelsen skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg fra forbrukerens side". Dette følger av angrerettloven § 12(1) bokstav a.

Det kan også være greit å vite at "(r)eturkostnadene bæres av selgeren", jf. angrerettloven § 14(1).

Håper dette er oppklarende.

Mvh. Mr. Message

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lurte på dette også, men hadde ikke orket til å spørre. Om jeg nå skulle bestille høyttalerpakken hos surround.no (det er fortsatt denne vi snakker om:-D ) og jeg IKKE skulle være fornøyd har jeg muligheten til å returnere dem? Mener å huske at jeg har lest meg frem eller forstått at de fleste HiFi nettbutikker har denne løsningen?

Så du også lurte på dette med forsterker til 99.*6? Kan prøve å være litt frempå her 8) : Det må vel være XTZ's egen forsterker som funker best til disse høyttalerne da de er lagt sammen i pakka? Var på XTZ's hjemmeside i går og fant ut at de ikke hadde mer enn 3-4 egne forsterkere. Stiller megselv et spørmål om disse holder høye standarer da de er "spessiallagd" for høyttalerne deres eller om de holder lave mål fordi XTZ tydeligvis har spessialisert seg på høyttalere? :???:

Sikkert MASSE feil i den sisste teksten så bare rett om dere finner noe feil :-D

Er i alle fall ganske forelsket i XTZ'ene nå og har latt DALI'en hvile for en stund

-Humber
    Her finner du svar på det meste:
    http://avforum.no/forum/hoyttalere/6...er-traden.html
    Jeg har hørt 99.26 sammen med XTZ-forsterkeren og det låt meget bra.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har sett på mye snasent.. men IKON 6 burde minst ha NAD 355!!! Syns også Lektor 6 drar GOD nytte av 355'en sine GODE sider .
    Lektor er mer rock og pop, mens IKON 6 er mer klassisk og jazz . Men sistnevnte greier også rock og pop med bravur, dog på en litt annen måte.

XTZ syns jeg virker som et veldig godt valg ... ta en titt på det du . Får strålende kritikk over hele linja .

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

-Humber
    Eg må jo innrømme att eg har fått noen råd og tips her på forumet for ikke lenge siden, men med mitt gullfiskminne har eg glemt noe av det desverre

Det eg iallefall hugser var att eg vart veldig nysgjerrig på å teste de ut. Det må jo bare bety att eg har fått inntykk av att dette er høgtalere som er etter min smak. Da er det iallefall ikke spinkel lyd i de for å si det litt enkelt.

Presis og bra bass stiller eg alltid som ett krav Hugser det vart anbefalt en subwoofer sammen med 99.26 til de laveste frekvensene siden dette var stativhøgtalere. Det er det jo mulig du Humber ikke trenger på de gulvstående som du tenker på, men hvem vet?

Men kunne tenke meg å fått friske opp minnet litt om hvordan lydsignatur XTZ har siden eg ikke husker mer enn att det var presis og god bass i de i forhold til pris og størrelse

Det må selvfølgelig også være god mellomtone og detaljert i toppen også. Dette er noe eg kunne tenke meg å fått en beskrivelse på siden det er like viktig som å ha en presis og kraftig bass. (Dette er det allerede svart på. Tok meg litt for god tid på å skrive innlegget mitt desverre og såg ikke svarene før etter eg postet innlegget:-) Svar finner vi altså her: http://avforum.no/forum/hoyttalere/6...er-traden.html )

Tenkte i utgangspunktet på å bytte ut de eg har i dag med disse stativhøgtalerne neste gang oppgraderingsspøkelset dukker opp, men liker så godt lyden i de eg har nå att det heller må bli ett anlegg nr 2.:-D

Eg har bare hatt gulvstående høgtalere og det kunne vært gøy å teste stativ høgtalere siden eg har hørt att en får mye godlyd for pengene med disse 99.26:-D

Men eg må jo høre de før eg kann si om eg liker lyden i de og det er derfor eg lurer litt på om det går å levere de tilbake viss det skulle vise seg att de ikke faller i smak (Dette er også blitt grundig forklart lenger oppe)

Rekner med dette er ting du lurer på også Humber?

Er ikke meningen å kuppe tråden din Humber, men håper det er greit att eg stiller ett par spørsmål angående lydsignatur og angrerett:-D

Edit: beklager att eg brukte så lang tid på innlegget mitt att eg ikke såg svarene over her før etter eg postet innlegget. Ser det er kommet mange gode svar mens eg skrev mitt innlegg:-)

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk egentlig ingen respons i XTZ-tråden, men det er OK for jeg la merke til at det var de samme folkene der inne som her
    [SPOILER]Følgende spørsmål har blitt stilt, men ikke besvart[/SPOILER]
    Jeg ser på surround.no at 99.36 hovedsakelig finnes i to versjoner; Piano og Walnut og Hvit. Prisforskjellen på disse er en tusenlapp, men jeg ser ikke helt hva forskjellen på disse to er? Formen til Walnut og Hvit er litt annerledes fra Piano, men lydmessig sett skulle det vel være det samme?
    Er det kanskje pianolakken som er så dyr eller? Jeg betaler ikke 1000kr ekstra for det om det er det de tror :evil: ...eller?
    [SPOILER]Jo, jeg gjør jo det! [/SPOILER]

Takker for svar.

Kom på et nytt spørsmål angående XTZ. Det står bare i specsa at de går opp til 40.000 Hz, men ikke hvor lavt de går. Noen som kan si det?

-Humber

Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •