Nye høyttalere 10K - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 94
    Intermediate hagr sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    620
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ser du vurderer Ikon. Absolutt ikke dårlige høyttalere, men jeg føler man får mer av alt med DM683 som er nevnt over. I mine ører er DM683 litt snillere i toppen også

De går litt over budsjettet ditt, men jeg regner med at du driter en lang marsj i de 2k om 20 år

Harald

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av audioB
    Var en tur innom TonArt forleden. Da satte Tor opp RF-83 til meg inne på lytterommet på en svæææææær effektfaen jeg aldri har hørt om engang. Hver gang jeg er innom å lytter får høytalerene strøm fra denne boxen så det virker som de er glad i den. I hvertfall.. Lyden skreik så inni h. Det var høyt, SVÆRT og dynamikken var av en annen verden og jeg kunne trykke på volumknappen så mange ganger at jeg legge inn håndkle lenge før høytalerene, men diskanten var ikke akkurat superoppløstfinogsensuell. Har hørt at rør-forsterkere gjør underverker for Klipsch.

Det er ting å tenke på mener nå jeg.

Er veldig enig med deg i dette. Match av høgtalere og forsterkere, lydkilder o.s.v er VELDIG viktig. Klipsch med "feil" match av elektronikk kann fort bli slik du forklarer her, men med riktig match kan Klipsch vise seg fra sin beste side og da uten att det blir skrikende lyd:-D Men om Klipsch er en høgtaler en liker eller ikke liker handler jo selvfølgelig om smak også selvfølgelig. Derfor er alltid det beste å få høre på forskjellige høgtalere for å finne den lyden en liker best selv Viss TonArt har brukt den samme effektforsterker på alle høgtalerne hver gang du har vært innom og skall lytte på noen høgtalere er jo det litt dumt etter min mening. I allefall viss du fikk den lydopplevelsen med Klipsch som da høres ut som en dårlig match etter min mening. Men det kann også være tilfeldigheter og att TonArt faktisk mener den effektforsterkeren er en glimrende match til de høgtalerne du har fått høre på også. Det er jo også en smaksak om hva som er den beste match til de enkelte høgtalere også så de som jobber på TonArt har jo sin smak som alle oss andre:-D Høgtalere og forsterkere uansett merke må iallefall være en god match uansett for å få frem det beste i de og det er uansett merke av høgtalere:-D Derfor er mitt råd til trådstarter att han må bruke litt tid på å lytte på forskjellige høgtalere med samme forsterker som han har selv og når han finner noen han liker kann han om han er heldig få låne de med seg hjem siden det aldri blir samme lyd i butikk som i rommet de skall stå i :-D

Dette er bare mine meninger og tips og respekterer selvfølgelig om andre har andre meninger:-D

Lykke til med valget:-D

Intermediate audioB sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Trondheim
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av B&W'Eier
    Nå ligger jo budsjettet hans litt lavt, om RF-83 blir lagt fram her.. Jeg kan anbefale IKON 8.. Disse spiller grisetøft på lyngdorf elektronikk. Masse trykk, samtidig som de ikke mister fasongen på finlyden. Disse får du brukt for rundt 10 lapper.. Er du heldig får du de helt ned i 8 lapper også

Jeg har hørt IKON 8 flere ganger på Lyngdorf, og det spiller like morsomt hver gang
    Ja. Det er jeg fullstendig klar over, men Klipsch RF-82 ble nevnt og den er innafor. Bare tok for meg Klipsch R-serien generelt egentlig.

Jeg og er enig i Ikon 8. Jeg vurderer Ikon 2 og jeg syns de spilte kjempetøft tilogmed. Hehe
    Hifi: Yamaha - Monitor Audio - Kimber Kable - Denon - Panasonic - Sony

Headfi: Focusrite Forte - B&W P7 - Grado SR325e

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare for å si noe som kanskje provoserer
    XTZ 99.26 (altså lillebror til 99.36) Slo B&W 805 til ca 20000kr som allroundhøyttaler i svenske Ljud og Bild og mange mener nok at Dali og B&W har lite som kan stille opp mot XTZ i ren lydkvalitet hvis ikke det er snakk om høyttalere til godt over 20000kr .

Grensevoktern her på forumet byttet bort Dali Helicon til fordel for XTZ 99.26 Sier vel litt om pris til ytelseforhold!

Newcomer Humber sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann! En stund siden jeg har vært inne så svarene har rent inn, takk til alle. Har lest gjennom alle, ja 8)

Altså, min far har (som sikkert nevnt) et par DALI Lektor 6 høyttalere sammen med en NAD CE325 forsterker. Syns det låter veldig bra jeg, men har egentlig ingen HiFi erfaringer så jeg vet ikke hva jeg skal lytte/sammenligne etter.

Spiller for øyeblikket mest rock, men det er ikke vanskelig å høre at diskanten ikke er 100 % på plass, men drukner liksom litt i bass. Det var vel en av de få grunnene som gjorde meg så ivrig etter IKON.

Hehe...ja, jeg er på en måte "låst" til HiFi klubben. Tror nok ikke jeg skal sette grenser på hvordan jeg får tak i høyttalerne eller om jeg må reise langt, men HiFi-Klubben Sandvika er den nærmeste "fysiske" butikken og tviler på at jeg kommer til å bestille på nettet. Vil høre dem først.

Har hørt mye bra om B&W høyttalerne og jeg har inntrykk at de er sterke konkurenter til DALI. Det ser jo ut som om B&W høyttalerne (dm684) er gjort med en bedre utførelse enn dali, men det har sikkert ingen ting å si for kvaliteten). Om dere skulle velge, hva ville det blitt mellom Dali Ikon 6 og B&W dm684?

Tror ikke jeg går for 683 høyttalerne, blir nok litt i dyreste laget :???:
    Takker for alle svar

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke de fleste B&W høytalere harde å dra i gang, de krever watt i bøtter og spann for å virke optimalt. Ikon er vel noe lettere å dra vil jeg tro siden det er 6ohm eller noe, den andre kandidaten er vel rundt 4-2ohm. Right?

Intermediate audioB sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Trondheim
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var på Hifi Klubben i trondheim nå på fredagen. Vi hørte Rock og div. elektronisk musikk på DM683. Var NAD C375BEE som stod for strøm. Den koster vel omlag 10tusen spenn. Den var ikke i nærheten av god nok for B&W'ene. Enten så er det for at hifiklubben i trondheim ikke har et dedikert og dempet lytterom for stereo (de har kun kinodemorom) eller så var det forsterkeren. Det låt i hvertfall helt forferdelig.

Jeg vet B&W gir deg julaften hver gang du skrur på annlegget om de får nok strøm, men så var det jo det med hvor mye man vil legge i forsterker også.

Så som Roger Waters sier ville jeg satset Dali. Litt enklere å drive og en enormt herlig lyd Lyttet litt på Ikon 2 også samme dagen og de låt mye bedre. Enkelt og greit.
    Hifi: Yamaha - Monitor Audio - Kimber Kable - Denon - Panasonic - Sony

Headfi: Focusrite Forte - B&W P7 - Grado SR325e

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av audioB
    Ja. Det er jeg fullstendig klar over, men Klipsch RF-82 ble nevnt og den er innafor. Bare tok for meg Klipsch R-serien generelt egentlig.

Jeg og er enig i Ikon 8. Jeg vurderer Ikon 2 og jeg syns de spilte kjempetøft tilogmed. Hehe

Må bare legge til att Klipsch RF63/83 har bedre bass/mellomtone element, diskanthorn, delefilter og kabinett enn de andre høgtalerne i RF serien som for eksempel RF82. Det er også viktig å få med seg mener eg RF 63 er min favoritt siden eg synes den spiller musikk bedre enn RF83 og Klipsch spiller fantastisk med riktig match av komponenter etter min smak:-D Men vi har selvfølgelig og heldigvis ikke alle lik smak når det gjelder lyd:-D Da hadde det vært kjedelig. Eg mener også att en ikke har hørt Klipsch viss en bare har hørt de på en demo i butikk med feilmatch av forsterker og muligens uinnspilte høgtalere:-D Det er mange som desverre får feil inntrykk av klipsch på grunn av dette. Mange matcher Klipsch med Yamaha, Maranz, Onkyo, Vincent, Parasound, Rotel og enkelte annen elektronikk alt etter smak selvfølgelig. Ja og vi må ikke glemme att mange liker å bruke rør på Klipsch også:-D Forsterkere har veldig mye å si på hvordan kvaliteter en får ut av en høgtaler også og noen forsterkere har grovkornet diskant og andre har fin oppløst diskant og det er forskjell på mellomtonegjengivelse og hvordan forskjellige forsterkere spiller i bassområdet også så derfor mener eg en bør kjøpe en så bra og dyr forsterker en har råd til som passer høgtalerne en har eller skall kjøpe seg Føler bare att eg måtte legge til denne informasjonen i tilfelle noen får feil inntrykk av Klipsch. Klipsch er ofte høgtalere en enten synes er helt fantastisk eller en høgtaler en rett og slett ikkke liker i det hele tatt. Så Klipsch som alle andre høgtalere må selvfølgelig høres sammen med elektronikk som matcher før en kann gjøre seg opp en egen mening og ikke bare høre på hva andre sier eller skriver om de inkludert meg selv Eg digger Klipsch RF63 så eg er jo litt innhabil selvfølgelig Vet att RF 63 er over budsjett til trådstarter så dette er ikke ment som ett tips av høgtaler til trådstarter. Dette er bare en liten forklaring, men uansett kansje litt nyttig inforfasjon om hvor viktig forsterkere o.s.v er uansett Trådstarter må høre på de høgtalerne han har tro på selv for å finne drømmelyden han er ute etter. Nå har trådstarter bestemt seg for B&W eller Dali og da mener eg hann bør høre på de to alternativene selv for å finne ut hvilke høgtalere han liker best selv:-D Men råd fra andre skader aldri selvfølgelig, men til syvende og sist må han jo høre B&W og Dali opp mot hverandre og bestemme selv hvilke han liker best:-D Men ville ikke spart på pengene når det gjelder forsterkerkjøp, men han kann selvfølgelig starte med en brukbar forsterker med en lydsignatur han liker og som har pre out. Da kann han jo oppgradere med effektforsterker senere om det skulle bli behov for det:-D Dali er nokk lettere å drive som nevnt over her og da er det jo mulig du klarer deg med en god og litt kraftig forsterker og ikke får behov for effektforsterker senere. Men en strømsterk forsterker er alltid en fordel selv om høgtalere er lette å drive:-)

Er litt dårlig til å forklare, men det er bare mine erlige meninger og tips til trådstarter om att forsterker ikke må undervurderes når det gjelder kvaliteter i lydbildet og hvor viktig det er med god match:-D Det eg har skrevet om Klipsch er ett tips om hvor feil det kann bli viss en ikke velger forsterker som er en god match etter hans smak av lyd og att det også må legges stor vekt på lydkvaliteter i forsterkerne også for å få det beste ut av høgtalerne:-D

Lykke til:-D

Edit: Skriveleif

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lektor serien er jo knall go på ROCk... Eg kjøpte først lektor 6 men fant raskt ut at dem dem blei for kjedlige og ringte hifi klubben etter 3 dager å fikk levert dem tilbake og hentet istede ut ikon 6.Men blei aldri helt fornøyd med dem heller... Fikk da bytta ut til Lektor 8,det har eg ikke angra på i heile tatt.. Ikon blei litt vel skarpe i diskanten å tildels litt lite punch i bassen. men med lektor 8 kom det meste som mangla...Å du trenger vl minimum Nad C355 på ikon 6 vil eg tru om det skal bli bra..

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BoGGis
    Bare for å si noe som kanskje provoserer
    XTZ 99.26 (altså lillebror til 99.36) Slo B&W 805 til ca 20000kr som allroundhøyttaler i svenske Ljud og Bild og mange mener nok at Dali og B&W har lite som kan stille opp mot XTZ i ren lydkvalitet hvis ikke det er snakk om høyttalere til godt over 20000kr .

Grensevoktern her på forumet byttet bort Dali Helicon til fordel for XTZ 99.26 Sier vel litt om pris til ytelseforhold!
    Etter min mening sier det mer om hvem som betaler mest annonsekroner til lyd & bilde. De er ikke akkurat 6moons.

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lilac1
    Etter min mening sier det mer om hvem som betaler mest annonsekroner til lyd & bilde. De er ikke akkurat 6moons.
    Hehe, men slik er det jo verden over. Man vet aldri hvem somlegger kortene hvor og det kan jo godt hende at svenskene er litt stolte av XTZ også

Det jeg tror er nok at evt. Kasser og delefilter er akilleshælen til disse høyttalerne (altså ikke at de er dårlige, tvert imot!) da elementbestykningen er fantastisk og da spesiellt til prisen! XTZ 99.38 med aktiv deling kan nok måle seg med det meste på markedet dersom de blir satt opp riktig.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BoGGis
    Hehe, men slik er det jo verden over. Man vet aldri hvem somlegger kortene hvor og det kan jo godt hende at svenskene er litt stolte av XTZ også
    Svenskene hadde lite med denne testen å gjöre annet enn å trykke den. Testen er fra et dansk blad, men oversatt til svensk.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate Elemental Studios sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lilac1
    Du har hørt dem under gode forrhold, går jeg ut fra?

XTZ har vel en angrefrist så du kan kjøpe høyttalerene, teste de i egen stue, og sende de tilbake hvis du ikke er fornøyd. Det eneste du må ut med er portoen.

Ellers vil jeg annbefale deg å lete på bruktmarkedet. Der finner du gode høyttalere med nypris langt over 10 000 kr, og så lenge selger ikke bor for langt unna kan du stikke innom å få høre de i action før du kjøper.

Du får da vesentlig mer lyd per krone, og entusiaster behandler sine kjære svært godt, så det er som regel særdeles trygge kjøp!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Humber
    Heisann! En stund siden jeg har vært inne så svarene har rent inn, takk til alle. Har lest gjennom alle, ja 8)

Altså, min far har (som sikkert nevnt) et par DALI Lektor 6 høyttalere sammen med en NAD CE325 forsterker. Syns det låter veldig bra jeg, men har egentlig ingen HiFi erfaringer så jeg vet ikke hva jeg skal lytte/sammenligne etter.

Spiller for øyeblikket mest rock, men det er ikke vanskelig å høre at diskanten ikke er 100 % på plass, men drukner liksom litt i bass. Det var vel en av de få grunnene som gjorde meg så ivrig etter IKON.

Hehe...ja, jeg er på en måte "låst" til HiFi klubben. Tror nok ikke jeg skal sette grenser på hvordan jeg får tak i høyttalerne eller om jeg må reise langt, men HiFi-Klubben Sandvika er den nærmeste "fysiske" butikken og tviler på at jeg kommer til å bestille på nettet. Vil høre dem først.

Har hørt mye bra om B&W høyttalerne og jeg har inntrykk at de er sterke konkurenter til DALI. Det ser jo ut som om B&W høyttalerne (dm684) er gjort med en bedre utførelse enn dali, men det har sikkert ingen ting å si for kvaliteten). Om dere skulle velge, hva ville det blitt mellom Dali Ikon 6 og B&W dm684?

Tror ikke jeg går for 683 høyttalerne, blir nok litt i dyreste laget :???:
    Takker for alle svar

Hei

Ta deg en tur innom HiFi klubben i Sandvika du viss du er litt "låst" til den:-D Ta med deg noen cd'r av litt forskjellige sjangere som du liker best å høre på og som du har hørt en del på. Bruk cd platene dine og test utt litt Dali høgtalere og B&W høgtalere med litt forskjellige forsterkere og forskjellige modeller:-D Eller er det slik å forstå att du har forsterker? I så fall må du høre de forskjellige Dali og B&W høgtalerne på samme forsterker som du har.

Ring til HiFiklubben først og gjør en avtale med de når du kommer og sørg for att det er noen der som kann yte deg full service og koble opp de forskjellige høgtalerne til deg. Nevn iallefall de 2 modellene du har tenkt å teste slik att du vet att de har de inne og lager det klart til du kommer:-D Viss det er slik att du har forsterker så må du høre med de om de har denne inne også. Viss de ikke har det bør du ta med deg forsterkeren din til HiFi klubben slik att du bruker den under testen.

Da er det bare og lene seg bak i godstolen og kose seg med musikken som du har med deg og som du hører mest på:-D Når du hører litt på forskjellig musikksjangere som du har med deg legger du merke til hvordan du synes lyden er etter din smak. Bit deg merke til det du syns er bra og eventuelt dårlige egenskaper på de høgtalerne og forsterker oppsettet du hører på der og da. Så kann du godt si rett ut hva du savner i lydbildet og hva du synes er de gode egenskapene. Da kann du be de finne en høgtalermodell som har det du eventuelt savner, men samtidig beholder de gode egenskapene du liker. Er du heldig finner de kansje akkurat den høgtaleren som inneholder de egenskapene du stiller som krav:-D Viss ikke de gjør det ber du de sette på noen høgtalere av det andre merket du kann tenke deg å teste ut.

Eg mener att når du først er der bør du uansett høre på de forskjellige høgtalerne og gjerne forskjellige modeller innenfor hvert høgtalermerke slik att du vet med sikkerhet att du har prøvd det meste.

Når eller viss du har funnet den høgtaleren du har drømt om da så er jo det veldig bra, men hugs att det ikke blir helt den samme lyden i ditt rom som i demorommene på HiFi klubben som er dempet skikkelig og har de beste egenskapene for å få bra lyd.

Er du en god kunde får du kansje låne med deg hjem de høgtalerne du eventuelt har funnet som passer din smak:-D

Er du skikkelig uheldig og ikke finner den lyden du er på jakt etter får du heller vurdere å reise litt lenger for å høre på enda flere merker.

Det er en jungel av høgtalere som er veldig bra, men det gjelder å finne den du blir fornøyd med:-D Men skall eg være helt erlig så tror eg du finner de rette høgtalerne for deg på HiFi klubben. Det høres jo ut som det kunn er diskanten i din far sine DALI Lektor 6 som du ikke er fornøyd med. Dali har sikkert andre modeller som er bede på det området og det kann også være att det hadde blitt annerledes med en annen forsterker.

Lek deg litt med forskjellige forsterker/høgtaler kombinasjoner på HiFi klubben så tror eg det skall gå bra:-D

Håper du finner drømmelyden til slutt:-D

Edit: Prøv også å få de til å bruke samme cd spiller som du har også eller iallefall en i samme merke og prisklasse og som har så lik lydsignatur som mulig som din cd spiller. Det blir veldig feil viss de setter på en cd spiller til mange ganger prisen av det din cd spiller koster.

Edit: Har gjort ett forsøk på å gjøre det litt lettere å lese innlegget:-) Er ikke så flink til det, men skall prøve å gjøre det bedre fremover:-)

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Asfalt: dine innlegg ville vært mye bedre å lese om du la inn et linjeskift eller to der det passer

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Asfalt: dine innlegg ville vært mye bedre å lese om du la inn et linjeskift eller to der det passer
    Litt bedre nå? Har prøvd så godt eg kann iallefall:-D Vet også att eg skriver litt for mye når eg først skriver ett innlegg. Kann nokk bli bedre på det området også:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser nå i ett innlegg på side 1 att du ikke bare skall handle deg høgtalere, men att du skall ha høgtalere, forsterker og cd spiller. Beklager att eg ikke fikk det med meg før nå.

Følg gjerne mitt tips over her, men du må da selvfølgelig teste ut litt forskjellige oppsett av forsterkere og cd spillere sammen med B&W og Dali også Det gjelder å finne den matchen du liker best av høgtalere og forsterkere. Du får sikkert gode råd og tips fra de som jobber der også.

Selv om det tar litt tid å lytte på forskjellige oppsett av høgtalere og forsterkere så er det verd det når du har funnet drømmelyden til slutt:-D

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Elemental Studios
    Du har hørt dem under gode forrhold, går jeg ut fra?

XTZ har vel en angrefrist så du kan kjøpe høyttalerene, teste de i egen stue, og sende de tilbake hvis du ikke er fornøyd. Det eneste du må ut med er portoen.
    Jeg har ikke hørt de overhodet, jeg bare trekker et sukk hver gang noen presenterer lyd & bilde som en slags attest på at noe fungerer bra. Har sett min del merkelige anmeldelser fra den kanten, som ikke står i stil med hverken min egen eller andres opplevelse av produkter.

Btw, btw. Portoen på et sett gulvstående høyttalere som skal sendes til sverige er "noe" stiv.
    Hadde de vært behjelpelige med å betale den, hadde det vel kunne bli kalt en fornøydgaranti.

Newcomer MgrBuddha sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    218
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Humber
    Ok, jeg har som sagt ikke peiling på HiFi så jeg skal nok være forsiktig med hva jeg sier nå. Jeg har vært borte hos en kompis nå noen dager og spilt musikk, sett på film og nørda litt spill. Alt dette har vært helt greit på hans anlegg fra soundgarden, men en ting jeg la merke til med fronthøyttalerne var at de ikke leverte så god bass/dybde :???: Jeg har som ikke peiling, men jeg VET hva god lyd er og kan ikke si at de leverte så veldig bra. Tror han har et disse, men jeg mener å huske at de ikke hadde det nederste basshullet?

Derfor stiller jeg litt skepsis til XTZ høyttalerne, dersverre.
    -En ting jeg derimot likte på dem (også på IKON *) er at de har den "bånddiskanten" som skal være utrolig bra. Var vel noe sånt at den kunne levere bedre diskant med den enn andre?
    Tror ikke jeg helt fikk med meg hva det var som gjorde deg skeptisk til XTZ høyttalerne. Mangel på bass / dybde er i alle fall ikke noe problem, det kan jeg love deg - særlig hvis du går for 99.36. Snarere kanskje litt mye av det gode; selv har jeg måttet plugge tre av fire porter og flyttet dem rimelig langt fra veggen før jeg fikk det til å matche mitt rom. Mellomtone og diskant er så bra som du kan vente å få til denne prisen.

Ellers er også Klipsch, Dali og B&W kvalitetsprodukter som helt sikkert vil gi deg mye glede, men er du litt tålmodig er det helt klart på bruktmarkedet du kan få skikkelig godlyd innenfor budsjettrammene dine. Lykke til.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finner ikke XTZ høgtalere på hjemmesiden til Soundgarden:-? Mulig han mener noen andre høgtalere da siden han skriver att det er ett anlegg fra Soundgarden. Kann jo være en misforståelse da. Eller selger Soundgarden også XTZ høgtalere? Er det ikke på surround.no de selger XTZ da?

Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •