US Sunfire Sub

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

US Sunfire Sub

HEI! Lurte på om noen av brukerne her i AVforum har en slik? Jeg tenkte mer spesifikt om deres sub er da 60Hz? Jeg vet at mange av subbene jeg har sett går 50-60Hz, da er saken veldig grei. For da kan jo bare bruke en trafo ned til 110-120V for å kunne bruke en slik her hjemme.. Men så har jeg sett andre (kanskje bare eldre sunfire sub) som står skrevet 60Hz.. Er det da noen erfaringer/eller problem dersom man bare transformerer ned til 110-120V, men fortsatt bare 50Hz? Lurte på om subben tok skade av det? Enkelte elektronikk er ment for 60Hz..
    Setter pris på svar...
    TAKK!

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo også kjøpe en her i landet og slippe importavgifter, en dyr passende konverter samt evt. lav verdi når du skal selge den igjen.
    60 hz skal ikke ha noen betydning såvidt jeg vet, men du kan spørre fabrikanten kanskje ?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, men jeg tenkte nå på brukt kjøp her i norge. Litt stiv pris dersom man importerer fra US og enda STIVERE dersom man kjøper nytt her i Norge.
    Så en brukt en til ålreit sum men det er US version og han ante ikke hvordan den er siden han ikke har brukt den.. Tok imot den som delbetaling når han solgte noe utstyr.. Men så står det kun 60Hz på den og ikke 50-60Hz som mange andre sunfire subber.. Vet at enkelte merker som er ment for US markedet er kun for det. For over lengre tid så skal vist elektronikken ta skade av det på enkelte utstyr.. Eller så yter ikke heller ikke komponenten maksimalt...

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trafoer kan gå litt varmere har jeg hørt, men vanligvis er 50/60hz problematikken først og fremst for de komponenter der f.eks. har innebygget ur. I de fleste tilfelde vil ikke dette fungere korrekt da.

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Send Ælen på forumet her en Pm,han har en Us Sunfire.
    Han kan svare deg på det du lurer på.
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Newcomer ælen sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en Sunfire MK-II av den typen som var til salgs her på forum. Min er også til salgs om du er interessert. Litt usikker på om det står 60Hz eller 50-60Hz på den, men det kan jeg sjekke når jeg kommer hjem fra jobb i dag. Jeg har uansett en original trafo fra Sunfire som fulgte med subben når den ble kjøpt. Jeg er vel andre eller tredje eier.

Subben har en liten skade på ene hjørnet, men ikke noe som har innvirkninger på lyden på noen måte. Kan godt sende bilder om du er interessert i å kjøpe.

Når det gjelder trafoen så har jeg ikke merket noe av at den har gått varm. Som nevnt så er den original fra Sunfire, så jeg regner med at de har tilpasset den til bruk med subben.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sunfire MK II