ny sub, xtz W10.17?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    184
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

ny sub, xtz W10.17?

Hei

Skal ha 2 nye subwoofere. I dag har jeg en gammel sony SA-W505 8". Problemet er ujevn frekvensgang, for lite bass eller alt for mye bass. Jeg må hele tiden justere volumet på suben opp og ned. Rommet det skal stå i er ganske lite, 12 kvadrat, det er derfor dårlig med plasseringsmuligheter. Har prøvd suben i venstre hjørne, ved siden av venstre frontht, og ved siden av høyre frontht. Synes den fungerer best ved siden av venstre frontht, men blir aldri helt fornøyd. Det er fungerer vel dårlig å kjøpe 1 sub av annet merke og benytte sammen med sony. Det er vel best med 2 like?
    De skal sammen med XTZ 99.26. Derfor har jeg sett litt på denne:
    XTZ Sub Amp 1 2 stk. W10.17
    Kjøper jeg den slipper jeg å kjøpe nye stativ til 99.26.
    Billigere alternativ:
    XTZ 99 W10.16 sort Matt
    Eller velodyne:
    Velodyne VX-10 Subwoofer | Soundgarden

Anlegget brukes mest til musikk, men også film av og til. På sony'en kan jeg velge mellom music og movie. Ser at det ikke er mange subwoofere nå som har en slik bryter.

W10.17vil nok kanskje passe best her, siden jeg kan ha en under hver frontht. Er litt dårlig plass. Men finner svært lite om denne. Ingen tester. Noen som har prøvd W10.17 og kan fortelle litt om den, og om den vil fungere til mitt oppsett?

Takk for svar.

Intermediate audioB sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Trondheim
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tøffe frontht du har Ville nok gått for 10.16 jeg.
    Hifi: Yamaha - Monitor Audio - Kimber Kable - Denon - Panasonic - Sony

Headfi: Focusrite Forte - B&W P7 - Grado SR325e

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    184
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har da bestilt 1 w10.16 for å prøve. Hvis det ikke holder, bestiller jeg en til når feriepengene kommer.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er flere på forumet som har kombinasjonen 99.26 og w10.17, og det står endel om det i http://avforum.no/forum/hoyttalere/6...er-traden.html

AndreWerdenskrieg og LarsGR har denne kombinasjoene vet jeg. Kommer selv til å kjøpe 99.26, w10.17, sub amp 1 og Class-A 100 D3 i sommer.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    99.26 og 10.17 er utvilsomt utseendemessig lekkert. Har selv vurdert en slik løsning. Utfordringen med en slik løsning er at plassering av sub'ene er låst til front ht plasseringen. Det er slett ikke gitt at dette er den optimale plassering av sub'ene ref alle tråden om at plassering av sub skal være på rommets midtakse. Ettersom 2 stk 10.16 er mer fleksibel mtp plassering tror jeg det vil gi et bedre resultat. I tillegg får man da dobbelt så mye forsterkereffekt (med mindre man kjøper 2 stk sub amp til 10.17 da, men det blir da en svært kostbar løsning med de svakheter jeg akkurat har påpekt).

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •