Hjelp :) Fersking trenger råd angående passiv sub

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp :) Fersking trenger råd angående passiv sub

Hei. Som tittelen nevner så står jeg fremdeles fast etter håpløs googling og kunne trengt en dytt i riktig retning. Saken er den at jeg kjøpte tidligere alt-i-ett surround (Pioneer DCS-370 5.1) og dreit på draget for det gikk ikke an å koble til PS3/X360 til dvd receiveren med optisk/coax på noen måte, kun standard LINE IN LR. Fikk kun digital 5.1 surround gjennom dvdspilleren på dvd og divx filmer. Så i dag kjøpte jeg Pioneer VSX418K 5.1 hjemmekino receiver for å kunne få digital 5.1 surround til PS3/X360'en. Men receiveren har ikke utgang for passiv sub tydeligvis
    Akkurat nå har jeg ikke råd til ny aktiv sub, så hva gjør jeg i mellomtiden ? edit: her mente jeg AKTIV sub
    Finnes det ikke billige adaptere eller noe liknende som gjør susen ?
    Leste litt om noe crossover greier uten at jeg ble særlig klokere

All hjelp tas imot!

Intermediate mik92 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    1,523
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En passiv sub er en subwoofer uten innebygget forsterker. I DVD-receiveren du hadde tidligere var det inne bygget en egen forsterkerkanal til sub, noe det vanligvis ikke er i moderne receivere. Det du kan gjøre i mellomtiden er å bruke en intergrert stereoforsterker som subforsterker. Da kobler du bare en vanlig signalkabel fra receiverens pre-out til en av linjeinngangene på stereoforsterkeren. Så kobler du suben med høyttalerkabel fra stereoforsterker til sub.

Eller kan du bruke litt penger å kjøpe deg en aktiv subwoofer. Altså en sub med innebygget forsterker som kun trengs å kobles på receiverens pre-out.
    Sony XA5ES - BIX Turntable (Rega RB-250 og AT-95E) - SB Touch - Sony S370 - Onkyo 717 - Sony TA-E77ESD - Dynaco ST70 (Mullard EL34) - Canton CT-1000 - DIY SVS PC 16-46

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for så kjapp respons. Ja jeg har stereoforsterker liggende og skal prøve det ut med en gang. Får kjøpe meg ny sub når skattepengene kommer, dette blir bare en nødløsning. Oppdaterer her hvis jeg møter veggen igjen 8)

Edit: Fungerer kjempebra og jeg innbiller meg at subwooferen har aldri hørt så bra ut før som den gjør nå som den har egen dedikert forsterker. Takk igjen

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •