Høyttalere til Cambridge 640 v2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Høyttalere til Cambridge 640 v2

Hei, jeg tenker på å oppgradere høyttalerene mine. Forsterkeren jeg har er Cambridge 640 v2.

Vurderer B&W DM685, men er redd forsterkeren ikke har nok kraft til å drive dem skikkelig. Noen som vet? Evt har andre forslag til høyttalere som vil passe fint med forsterkeren? Har Dynavoice Magic F6 nå.

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    413
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du får nok ikke til noe særlig oppgradering med den forsterkeren du har, bytt heller til kraftigere forsterker først.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er en veldig fin kombinasjon 685 og 640, kommer an på hva slags musikk selvsagt

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Brodern har et par Dali Concept 2 stativhøytalere som funker fint på det oppsettet, ellers har du Dynavoice M65 som skal funke fint også. Det er bare å prøve så finner du nok noe som du liker.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lest mye fint om Cambridge 640A og B&W 685, skal høre på den kombinasjonen om noen uker selv.

Active Alinoe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    406
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg prøvde mine 685er på min 340, og det gikk greit, selv om det var tydelig at de ville ha litt mere juice. Tror 640 blir bra med 685, jeg. Du kan jo alltids prøvehøre på HFK først.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alinoe
    Jeg prøvde mine 685er på min 340, og det gikk greit, selv om det var tydelig at de ville ha litt mere juice. Tror 640 blir bra med 685, jeg. Du kan jo alltids prøvehøre på HFK først.
    Ser ut som det blir til det, å gå på HFK og teste det ut.
    Takk for tilbakemeldinger

Intermediate Mjusiker'n sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har følgende oppsett stående i lytte rommet nå:
    Nad C542, Cambridge 640v2, XTZ 99.26, Audioquest rca, Dali Silverwave høytalerkabler.

Dette låter helt fantastiskt til prisen å være, men det er ikke noe party annlegg, da kjøper du NAD og CV
    XTZ er litt tungdrevene og det er ikke meste strømforsyningen i 640'n. Men som sagt, det spiller knallbra, men ikke party høyt.
    Men for en lyd, du får lyst å bruke myyyee mer penger på stereo, og kaste surround dritten ut av vindu

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

B&W 685 i boks

Hei, har kjøpt B&W 685 nå og det funker veldig fint

Lyttet på Dali Lektor 3 også; den var bra men mellomtonen til B&W vant dagen.

Active flexxo sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dette prissjiktet ville jeg ikke anbefalt å kjøpe en høyttaler utifra hvilken forsterker du har. Det er bedre å tenke omvendt. Finn deg gode høyttalere og deretter kjøp den forsterkeren som hjelper til å utnytte potensialet i høyttalerne mest mulig.

Cambridge 640A får veldig fort pusteproblemer sammen med små bokhyllehøyttalere. Det er jo selvsagt litt avhengig av hva slags lyttenivå du liker, men du får ikke spilt fryktelig høyt før forsterkeren gir opp. Effektratingen virker også noe optimistisk. Du kan nok med fordel se deg om etter en ny forsterker med tid og stunder.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av flexxo
    I dette prissjiktet ville jeg ikke anbefalt å kjøpe en høyttaler utifra hvilken forsterker du har. Det er bedre å tenke omvendt. Finn deg gode høyttalere og deretter kjøp den forsterkeren som hjelper til å utnytte potensialet i høyttalerne mest mulig.

Cambridge 640A får veldig fort pusteproblemer sammen med små bokhyllehøyttalere. Det er jo selvsagt litt avhengig av hva slags lyttenivå du liker, men du får ikke spilt fryktelig høyt før forsterkeren gir opp. Effektratingen virker også noe optimistisk. Du kan nok med fordel se deg om etter en ny forsterker med tid og stunder.
    Vel, det er ikke en liten bokhyllehøyttaler. Det er en ganske stor bokhyllehøyttaler. I følge selger på hi-fi klubben så var dette en av grunnene til at det var en god match.

Jeg kan nok få mer ut av høyttaleren med en enda bedre forsterker, men det kan jeg i tilfelle ta etterhvert og jeg har ikke noe særlig behov for å blåse ut ørevoksen min med jevne mellomrom. Slike tendenser har jeg lagt bak meg

Intermediate Mjusiker'n sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av w00tson
    Hei, har kjøpt B&W 685 nå og det funker veldig fint

Lyttet på Dali Lektor 3 også; den var bra men mellomtonen til B&W vant dagen.
    Gratulerer med nye høytalere Godt valg

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •