Høytaleroppsett til Pioneer SC-LX81

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Høytaleroppsett til Pioneer SC-LX81

Hei, jeg har nå bestilt min Pioneer SC-LX81 og venter i spenning :-D Men nå lurer jeg veldig på hvilket høytaleroppsett (5.1) jeg skal velge til denne receiveren.. Er det noen her som har LX71 eller 81, og hvilke høytalere bruker dere?

Jeg har litt begrenset budsjett og ønsker å bruke mellom 15-20k på høytalerpakken..

Jeg skal bruke den til både musikk og film, og jeg ønsker å henge side(bak)-høytalerne opp på vegg - men ha gulvstående foran.

Har sett litt på B&W 684 med følge men synes det blir for dyrt akkurat nå. Har også sett på Monitor Audio silver men frykter at de spiller litt tynt. Jeg vil jo gjerne ha litt trøkk i stua, selv om det skal være balansert og fin lyd. Hva med JBL??

Håper på mange gode råd

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SVS STS-01 front, SVS SCS-01 senter, SVS SBS-01 bak og en SVS PC-12NSD sub. STS'ene kommer ikke før i august, men til da kan du jo bruke et par ekstra SBS'er som du flytter bak når STS'ene kommer. Da har du 7.1.

Har selv disse høyttalerne utenom STS'ene selvsagt, men de kommer nok i hus i løpet av august. Jeg er veldig godt fornøyd med de. De spiller "fælt" på film og pent på musikk. Min 663 er litt liten så et sluttrinn må nok inn etterhvert, men LX81 er vel nokså kraftig?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LX81 er vel 190W i hver kanal, men er litt i tvil til de SVS SBS-01 både foran og bak. Er det ikke litt upraktiske å henge på bakveggen? Synes f.eks JBL har en veldig grei design for bakhøytalere JBL Studio L820 Vegghøyttaler | Soundgarden, men usikker på lydkvaliteten..

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er usikker på hva du mener med upraktiske, men SBS'ene har keyhole så du trenger bare én skrue i veggen for å henge de opp.

Newcomer Fisk1 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Høyttalere

Hei!
    Jeg har en LX70 som jeg er fornøyd med. Jeg bruker PSB Image T6 som front, 4x JBL Es 10 som bak/side og JBL ES25C som senter, og JBL ES250 SUB. Er veldig fornøyd med JBL. PSB'ene blir nok litt "tynn" i lyden men er ellers meget detaljert og oppløst. Ville nok gått for noen høyttalere som har en litt "mørk karakter" LS serien til JBL skulle nok være et godt valg vil jeg tro. Nok trøkk får du i hvertfall...

du kan jo se på min tråd: http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/Fisk1

Lykke til!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •