dynavoice m-85

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

dynavoice m-85

hei har en kamerat som skal kjøpe anlegg men har ikke det beste budsjettet.

har 10.000 og bruke og brukten var ikke ett alternativ. sa jeg viste om en pakke som har fått mye god kritik i forhold til prisen. nemlig dynavoice m-85/65

men m-85 krev disse mye strøm?

forsterkern han tenkte på var yamaha -663 også biampe disse da. noen som har disse høytalerene og hvet hvor mye effekt disse trenger?

ps. bare kom med andre forslag til den prisklassen

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en kompis som har disse høyttalerne med en RX-V661 og det spiller bra og høyt. M-85 har en følsomhet på 92dB og M-65EX har 93dB så det går nok bra. Ellers så er det vel en egen tråd for Dynavoice her så du kan jo innom der og lese litt.

Active maximan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trekz
    hei har en kamerat som skal kjøpe anlegg men har ikke det beste budsjettet.

har 10.000 og bruke og brukten var ikke ett alternativ. sa jeg viste om en pakke som har fått mye god kritik i forhold til prisen. nemlig dynavoice m-85/65

men m-85 krev disse mye strøm?

forsterkern han tenkte på var yamaha -663 også biampe disse da. noen som har disse høytalerene og hvet hvor mye effekt disse trenger?

ps. bare kom med andre forslag til den prisklassen
    Hey, jeg har de overnevnte komponentene og jeg kan godt teste M-85 på RX-v663 med biamping om det er noe stemning for det
    Jeg kjører de nå på NAD 218 og det fungerer som bare det.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja ingenting hadde jo vært fetere enn det. men hørers jo ut som det skal gå bra så hvis du syns det er mye pes så skal det nokk gå greit men hvis du har veeeeeldig lyst så...

o_O egen tråd denne må jeg få lest

nad 218 hvor sterk er denne da?? sterkere enn 663*en?? kansje dumt spm det derre... men hvor mye kraftigere??

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trekz
    ja ingenting hadde jo vært fetere enn det. men hørers jo ut som det skal gå bra så hvis du syns det er mye pes så skal det nokk gå greit men hvis du har veeeeeldig lyst så...

o_O egen tråd denne må jeg få lest

nad 218 hvor sterk er denne da?? sterkere enn 663*en?? kansje dumt spm det derre... men hvor mye kraftigere??
    218THX og 663 er ikke sammenlegnbare. 663 har 95watt/kanal i 8ohm mens 218THX er en effektforsterker som har 200watt/kanal. 218THX er et beist som du får kjøpt brukt for 4-5000kr.

Active
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du bruker 5 kanaler samtidig leverer ikke 663 mer enn 50w per kanal.

Forskjellen til en separat effekt er stor.

Jeg ville aldri ha koblet store høyttalere på en liten surroundforsterker. Iallefall ikke med flere 10". Du mister kontrollen når du skrur opp og risikerer å ødelegge høyttallerne. Til små satelitthøyttalere etc er 663 et kupp! men skal du koble på større høyttalere kommer den til for kort.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Små høyttalere er gjerne mer tungdrevne enn store. Jeg har SVS SBS-01 på en 663 og det spiller pent og relativt høyt, men det kommer en grense der 663'en ikke er kraftig nok for SBS'ene er tunge å dra.

Er klar over problemstillingen med liten forsterker på store høyttalere ja, men det går jo an å leve med passe høyt en stund til en effektforsterker kommer på plass. Med en 663 og M-85 så slipper han å bytte ut noe når han vil kjøpe sluttrinn. 663'en har pre-ut på alle kanaler og da er det bare å koble sluttrinnet mellom. Hvis oppgradering etterhvert ikke er aktuelt så kanskje mindre høyttalere er bedre.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mye mulig det blir mulighet for effekt forsterker senere. man da takker jeg for svar også skal jeg prate litt med han..

det han kikket/hørte på først var en nad med 50 W og dali consept6?
    de billigste dali høytalerene hifi klubben i grimstad hadde...
    hvordan måler m85 seg opp mot denne høyt oppe??
    bassen var jo ikke så bra på consept 6 så han hadde ikke så lyst på denne

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •