Høytalervalg til 70-talls Pioneer SX-939[Vintage]

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Høytalervalg til 70-talls Pioneer SX-939[Vintage]

Hei

Lurer på om noen har tips til greie høytalere å bruke på en Pioneer SX-939 Reicever, Den er på 4x100W@4ohm, 4x75W@8ohm og kan paralalellkobles i 8ohm.

Jeg skal ha noen store kasser, orginalt fulgte det med noen passe store med 12" basselement, lurer på om de var på 60 eller 70 Watt, men fungerte veldig bra med den.
    Noen Moderne smale høytalere i lyst teak er ikke noe.

Sitter jo å vurderer CV VE 12F, prisen er jo hyggelig, de ser ikke ut som pingler men er redd de ikke er det beste til denne forsterkeren.
    Ellers så ser jo CV CLS-12 ut som en hhyggelig høytaler til en grei pris, men den ser jo ikke ut, ser den bedre ut i virkeligheten enn på bilder?

Det må ikke være CV, men er de jeg fant som mest interessante i hifiklubbens nettbutikk.

Brukte tidligere ett par Jamo D 365, dette fungerte ganske bra, dro de ganske lett, og det lød greit.
    Fant jo ett par på Finn, JAMO D 365, litt langt unna, og hvordan er prisen?

Har jo ett par Jamo D 160 her, men de har dessverre spolene satt seg fast på i basselementene, og de er pinglete, hvordan er det å skaffe deler til disse, trenger jo ikke være orginale elementer men, er 8".

Jeg er vel ikke akkurat den mest krevende, men krever fremdeles litt av dette, lytter på det meste av musikk, men mye country, en del gammelt, og en del trance, (heavy) rock og forventer både dybde og trykk, nå har denne forsterkeren en fin tendens til å få fram dybde i det meste av høytalere, spiller på noen små plastikk-JVC nå....

Vær så god og kom med tips, brukt/nytt, bare husk at jeg fort kan finne på å vri helt over, hadde i ett ekstremt tilfelle både gnister, røyk og stikkflammer i ett par høytalere som ikke helt holdt mål(De skurret litt så ble irritert).

Som sagt, kom med tips og meninger :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heresy III --- Floorstanding Loudspeaker - Klipsch Heritage Series

lettdrevne og morro! men kanskje ikke den dypeste bassen!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror nok ikke det er veien å gå for min del dette...
    Du ser vel hva jeg kikker på, denne forsterkeren trives med litt store elementer, og det gjør jeg også :-)

Men for all del, takk for tipset...

Intermediate fhl sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    r

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ordla meg kanskje litt feil, og glemte en viktig bestandel, beklager dette.

Jeg ønsker noen høytalere av litt størrelse og da mener jeg selve kassene, i tillegg til dette så er 12", og evt. 15" en interessant størrelse på basselementene. Og trøkk er en ønsket bestandel.
    Forstår det som disse høytalerne nevnt over her er gjerne bergnet på små strømsvake forsterkere(om ikke jeg blander litt), dessuten blir designen litt for puff-aktig og sær for min del.

Den andre viktige bestandelen jeg siktet til er pris, har ikke allverdens å rutte med, bare HiFi-basillen som har våknet opp igjen.

Takk for tipset, vurderer CV AT-100, er de ok, har funnet noen til salgs ikke så langt unna.

Intermediate leifen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På heritage serien trenger du vel strengt tatt ikke noe mer enn ein strøm sterk forsterker .

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er pris og muligheter til å skaffe brukt på disse da, kan jo i utgangspunktet ikke utelukke dem, men er ikke interessert i å bruke masse penger jeg ikke har på høytalere, og personlig liker jeg høytalere som raver litt, både i høyde som ellers...
    Kikker jo i hovedsak etter greie brukte, men har jo sett at pris på CV ikke er så ille nytt, men så er det all kritikken av CV da, har ikke hatt så mye å klage på av det jeg har hørt, fra 80-90-talls kassehøytalere på 45-80W eller noe på H10 til modernere 6x9 i bil(og de jeg hørte er i stor klasse til å konkurere mot JBL Decade etter min mening)....

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av brEinar
    Hva er pris og muligheter til å skaffe brukt på disse da, kan jo i utgangspunktet ikke utelukke dem, men er ikke interessert i å bruke masse penger jeg ikke har på høytalere, og personlig liker jeg høytalere som raver litt, både i høyde som ellers...
    Kikker jo i hovedsak etter greie brukte, men har jo sett at pris på CV ikke er så ille nytt, men så er det all kritikken av CV da, har ikke hatt så mye å klage på av det jeg har hørt, fra 80-90-talls kassehøytalere på 45-80W eller noe på H10 til modernere 6x9 i bil(og de jeg hørte er i stor klasse til å konkurere mot JBL Decade etter min mening)....

de er dessverre sjeldent på brukten! noe som tilsier at de som har de er fornøyde med de!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •