Zu Druid MK4/08 bra saker?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Intermediate maddie sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Zu Druid MK4/08 bra saker?

Nå har jeg vert på jakt etter Klipsch Cornwall III i ca en måned uten å finne noen. Skal sende noen flere mail's på mandag for å forhøre meg om hvor lang leveringstid det er på disse nå. Dersom det er veldig lang leveringstid, blir selvfølgelig andre høytallere i denne prisklassen interesante. Da jeg ikke klarer å gå så altfor lenge uten skikkelig lyd .

Er på jobb i nordsjøen for øyeblikket og det gir meg da masse tid til å surfe og sjekke ut alternativer. Zu druid mk4/08 virker veldig interesante som en utfordrer etter hva jeg har lest. Den har ett fulltone element og en "super" diskant utenom, og er veldig lettdreven, noe som passer meg bra da jeg bruker rør til effekt. Mcintosh 275. Høytaleren er også på lager i Norge

Håper å finne noen her på forumet med erfaringer fra disse høytalerene, og om min forsterker vil være en god match til de. Mine forige høytalere som jeg var veldig glad i var Klipsch RF-83 , har også hatt Klipsch RF-5 før det.

Har fortsatt mest lyst på Klipsch Cornwall III , men som sagt jeg klarer ikke å vente år på å få de i hus.

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det går nok ikke år, men dersom du klarer å vente en mnd. eller to så burde du være der.

Ta en titt på basselementet til Zu. Med Cornwall så får du 2x15", det gjør noe med fundamentet i bånn...

Intermediate maddie sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mteinum
    Det går nok ikke år, men dersom du klarer å vente en mnd. eller to så burde du være der.

Ta en titt på basselementet til Zu. Med Cornwall så får du 2x15", det gjør noe med fundamentet i bånn...
    Heh ja jeg rekner ikke med å få den samme mellombassen fra druidene, men jeg tror ( etter det jeg leser på tester ) at disse er veldig dynamiske og spiller veldig pent. "Organisk" som de skriver på 6moons. Grunnen til jeg lurer litt i de er at dersom jeg ikke får tak i Cornwall III så skal jeg prøve ett annet merke. Da jeg har hatt toppmodellen i RF serien og Paladium ikke er aktuelle. Det skal også sies jeg synes designet til druidene var stilige. Men dette betyr mindre.

Det er vel kanskje også en mulighet å anskaffe en sub fra samme merke senere om nødvendig, selv om jeg har dårlig erfaring med sub til musikk. Roter liksom til en del, eller henger etter på rytmiske guitar riff. Men dette har også sikkert noe med korigering osv.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •